F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Porsche zdobywa pole position na Spa
    Paweł Zając, 3 maja 2014<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Marc Lieb i Neel Jani zdobyli pierwsze pole startowe przed drugą rundą Długodystansowych Mistrzostw Świata na Spa-Francorchamps.

    Czasówkę rozegrano na przesychającym torze i jako pierwszy okrążenie pokonywał Niemiec na przejściowych oponach. Po dodaniu do tego czasów Janiego załoga z numerem czternaście znajdowała za Toyotą Buemiego i Davidsona.

    W końcówce jednak Lieb powrócił za kółko i dzięki dwóm wynikom na poziomie 2:01 udało mu się przeskoczyć TS040 Hybrid, która ostatecznie straciła ponad sześć dziesiątych sekundy do Porsche 919. Trójkę uzupełnili Andre Lotterer i Marcel Fassler w Audi. Niemiecki producent wystawia w ten weekend aż trzy samochody, jednak pozostałe maszyny z pod znaku czterech pierścieni znalazły się dopiero na pozycjach 6 i 7 – za drugimi autami Toyoty oraz Porsche.

    Rebellion, który w ten weekend debiutuje z nowym samochodem, zajął dopiero dwunaste miejsce w klasyfikacji generalnej, ponad trzynaście sekund za zdobywcami pole position. Szwajcarska ekipa przyznała jednak, że pierwszy bojowy sprawdzian modelu R-One będzie tak naprawdę testem, gdyż zespół obydwoma samochodami przejechał do tej pory zaledwie 1000 kilometrów.

    W klasie LMP2 najszybsza była ekipa KCMG, której samochód poprowadzili Richard Bradley i Alex Imperatori. Walka o pierwsze pole w klasie do samego końca toczyła się z zespołem SMP Racing, za kierownicą którego zasiedli Nicolas Minassian i Maurizio Mediani.

    W GTE Pro najlepsze okazało się Ferrari Toniego Vilandera i Gianmarii Bruniego. Po swoim przejeździe na deszczowych oponach Fin był dopiero czwarty, jednak Brunii nadrobił straty i wysunął się przed Porsche prowadzone przez Holzera i Makowieckiego. Dobre okrążenia Turnera w samej końcówce sprawiło, że Niemiecka ekipa musiała uznać także wyższość Aston Martina i spadła na trzecie miejsce. W GTE Am również najlepsze było AF Corse z Marco Ciocim i Mirko Venturinim.


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    paymey852, 03.05.2014 01:35[!]
    Nigdy tego nie śledziłem ale ponieważ jest SPA i pokażą 2h na Eurosport zamierzam posłuchać trochę innych hybryd.
    Ktoś wyjaśni jak jest liczony czas w Q średnia czterech czasów ?
    Ciekawe nazwiska w stawce
    rolnik sam w dolinie, 03.05.2014 11:20[!]
    Na Eurosporcie będą ostatnie dwie godziny, czyli istnieje opcja że niezbyt będzie już co oglądać bo stawka ułoży się wcześniej. Oby tak nie było. Co do dźwięków to hybrydy brzmią średnio, dużo lepiej brzmi niehybrydowy Rebellion z silnikiem Toyoty (#12 i #13).

    Zasady w Q są proste, dwóch kierowców z teamu ma 25 minut na to aby każdy z nich zaliczył po dwa mierzone okrążenia. W praktyce robią ich dużo więcej i wybierane są dwa najszybsze każdego kierowcy. Potem z tego liczy się zwyczajnie średnią. Wczoraj na przesychającym torze strategia była prosta kierowca A robił dwa kółka na hybrydowych intermediatach, potem wsiadał kierowca B na dwa szybkie kółka na slickach, a na koniec znowu kierowca A robił dwa okrążenia. Taka strategia najbardziej opłaciła się Porsche.
    enstone, 03.05.2014 12:36[!]
    Hybrydy brzmią lepiej, niż te z F1. Moim zdaniem Toyota "najlepiej" brzmi, potem Porsche ze swoim V4, a na samym końcu Audi z V6 TDI sam świst powietrza, już nie słychać z onboard'u klasycznego klekotu TDI. ;)
    paymey852, 03.05.2014 14:48[!]
    Ale kolega Webbera to chyba coś popsuł bo spora różnica.

    początkowo V4 miały być w F1 i niestety prędzej czy później tak może być.
    Toyota już nie ma wymówek że F1 im nie odpowiada, niech wracają.

    Jest jakiś limit minimalnej wagi? o ile to się różni od bolidów.
    gdzie mogę poczytać coś o ich hybrydach?
    V4 a tyle mocy co oni za ERS mają :)
    enstone, 03.05.2014 16:38[!]
    @paymey852
    W sieci bardzo mało informacji o hybrydach, żaden z zespołów LMP1 nie chce zabardzo udostępniać danych na temat mocy z silnika, oraz mocy z ERS. Wiem tylko, że Audi z silnika 4.0L V6 TDI wyciąga ok. 537HP, natomiast z ERS ok. 227HP, czyli razem nie przekracza 800HP. Natomiast Toyota chwali się, że TS040 ma ok. 1000HP i w tym sezonie korzystają z napędu na cztery koła.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca