F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Alpine wygrywa 1000 Mil Sebring
    Łukasz Godula, 20 marca 2022<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Embed from Getty Images
    Alpine wygrało wyścig 1000 Mil Sebring, inauguracyjną rundę tegorocznych mistrzostw świata WEC. Zawody były wielokrotnie przerywane przez czerwoną flagę z powodu dużego wypadku Toyoty, jak również burz w okolicy toru.

    Planowany ośmiogodzinny wyścig został przedwcześnie przerwany, gdy niesprzyjająca pogoda zawitała nad torem w ostatniej godzinie zmagań. Samochód Alpine A480-Gibson prowadzony przez Nicolasa Lapierre'a, Mathieu Vaxiviere'a i Andre Negrao dominował przez całe zawody, stale prezentując lepsze tempo od rywali w klasie Hypercar oraz LMP2.

    Po pierwszej czerwonej fladze i 30 minutowym opóźnieniu, w czasie którego naprawiano bariery po kraksie Jose Maria Lopeza w Toyocie #7 w 15. zakręcie, wyścig wznowiono zaledwie 3 godziny i 40 minut przed końcem. Toyota #8 prowadziła w tym momencie, jednak musiała szybko zjechać do mechaników, by nie zatrzymać się z powodu braku paliwa.

    W wyniku postoju Alpine wyszło na prowadzenie, a Toyota spadła na trzecie miejsce. Jednakże gdy wywieszono zieloną flagę, Briscoe w samochodzie Glickenhaus wyprzedził Corvette z klasy GTE Pro jeszcze przed restartem, za co otrzymał karę. Choć nie padał deszcz, w okolicy szalała burza, restart zaplanowano restart na 36 minut przed metą. Szanse na opady jednak wzrosły, a na niebie pojawiły się kolejne błyskawice.

    Ostatecznie flagę w szachownicę wywieszono na 14 minut przed upłynięciem regulaminowego czasu, gdyż z nieba spadła ogromna ulewa. Alpine zgarnęło swoje pierwsze zwycięstwo w WEC, przed Toyotą #8 w składzie Buemi, Hartley i Hirakawa oraz Glickenhausem prowadzonym przez Pla, Dumasa i Briscoe.

    W klasie LMP2 United Autosports Oreca #23 w składzie Di Resta, Jarvis i Pierson zwyciężyła przed samochodem ekipy WRT z kierowcami: Frijns, Gelael i Rast.

    Samochód Realteam by WRT prowadzony przez Hambsburga, Nato i Andrade spadł z trzeciej lokaty z powodu nieplanowanego postoju za samochodem bezpieczeńśtwa, jednak powrócił na podium po korekcie wyników na mecie.

    To zepchnęło samochód Premy na czwarte miejsce, a w jego składzie zasiadał Robert Kubica, Louis Deletraz i Lorenzo Colombo. Ekipa z Polakiem ukończyła zaowdy przed dwoma samochodami zespołu JOTA.

    Fabryczny zespół Porsche #92 w składzie Kevin Estre i Michael Christensen, który dominował przez cały weekend, zwyciężył również w klasie GTE PRO o 1,4 sekundy przed zespołem Chevrolet Corvette. Po zaciekłej walce miedzy tymi ekipami w pierwszych godzinach, podczas której oba samochody 911 RSR-19s zostały ukarane za uchybienia na starcie. Nie przeszkodziło to pokonać Corvette C8.R po restarcie i Estre wyprzedził rywali na dojeździe do ostatniego zakrętu.

    Siostrzana ekipa Porsche #91 niemal zapewniłaby dublet, jednak wadliwa nakrętka lewego tylnego koła opóźniła znacząco postój, a ekipa dojechała do mety na trzecim miejscu. Ferrari z swoimi samochodami 488 GTE dojechało do mety na czwartej i piątej pozycji.

    W klasie GTE Am zwyciężył Aston Martin w składzie David Pittard, Nicki Thiim i Paul Dalla.

    Wyniki wyścigu

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca