F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Sezon 2004
Sezon 2003
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Merhi wygrał niedzielny wyścig F3 Euro Series w Hockenheim
    Marek Roczniak, 25 kwietnia 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Wczoraj pierwszą wygraną w Formule 3 Euro Series świętował Marco Wittmann (Signature), a dzisiaj do grona zwycięzców w tych mistrzostwach dołączył Roberto Merhi (Mucke), pokonując w niedzielnym wyścigu na torze Hockenheimring Daniela Juncadellę (Prema) o zaledwie 0,6 sekundy.

    Odwrócona kolejność pierwszej ósemki z sobotniego wyścigu dała Juncadelli pole position. Hiszpan wykonał przyzwoity start, ale mimo to został wyprzedzony w pierwszym zakręcie przez innego debiutanta – Antonio Felixa da Costę (Motopark).

    Na nawrocie Spitzkehre przed Juncadellą znalazł się także Merhi, spychając kierowcę Prema na trzecie miejsce. Za czołową trójką podążał Valtteri Bottas (ART), a tuż za nim znaleźli się wkrótce kierowcy Signature – Edoardo Mortara i Wittmann, szybko radząc sobie z wyprzedzeniem Matiasa Laine (Motopark).

    Merhi wyprzedził jadącego na prowadzeniu da Costę na trzecim okrążeniu na dojeździe do Mercedes Arena i od razu zaczął się od niego oddalać. Trzy okrążenia później Portugalczyka zaatakował także Juncadella, ale pojechał za szeroko w nawrocie i spadł za Bottasa. Fin nie cieszył się jednak zbyt długo z trzeciego miejsca, jako że kilka minut później po poślizgu w Sud Kurve wypadł z punktowanej szóstki.

    Juncadella po powrocie na trzecie miejsce wznowił walkę z da Costą, który pod presją pojechał za szeroko w pierwszym zakręcie i otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową. To pozbawiło go jakichkolwiek szans na punkty, a tymczasem Juncadella ruszył w pogoń za Merhim i choć udało mu się dopaść swego rodaka na mniej niż pół sekundy, by jechać za nim jak cień w końcówce wyścigu, to jednak nie był w stanie wyprzedzić kierowcy Mucke.

    Po problemach Bottasa i da Costy na trzecie miejsce awansował Mortara, utrzymując do końca wyścigu za swoimi plecami Wittmanna, by w efekcie wrócić na pozycję samotnego lidera mistrzostw po dzisiejszym wyścigu (obu kierowców dzieli obecnie zaledwie jeden punkt). Bottas ostatecznie zajął piąte miejsce, a punktowaną szóstkę zamknął jego kolega zespołowy Jim Pla. Francuz skorzystał z problemów technicznych trzeciego kierowcy ART Grand Prix – Alexandra Simsa w końcowej fazie wyścigu.

    Formula 3 Euro Series > 2010 > Hockenheim 1/2, Hockenheimring - 4,574 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 3Roberto MerhiMucke MotorsportDallara F308 Mercedes2539:44,9896
    2. 8Daniel Juncadella (D)Prema PowerteamDallara F309 Mercedes25+0:00,5995
    3. 5Edoardo MortaraSignatureDallara F309 Volkswagen25+0:01,4124
    4. 6Marco WittmannSignatureDallara F308 Volkswagen25+0:02,1043
    5. 1Valtteri BottasART Grand PrixDallara F308 Mercedes25+0:04,2462
    6. 11Jim Pla (D)ART Grand PrixDallara F308 Mercedes25+0:21,6891
    7. 9Adrian Quaife-Hobbs (D)Motopark AcademyDallara F308 Volkswagen25+0:29,361
    8. 2Alexander SimsART Grand PrixDallara F308 Mercedes25+0:29,773
    9. 13Antonio Felix da Costa (D)Motopark AcademyDallara F308 Volkswagen25+0:32,499
    10. 10Matias Laine (D)Motopark AcademyDallara F308 Volkswagen25+0:45,991
    11. 38Sandro Zeller (D)Jo Zeller RacingDallara F306 Volkswagen25+0:53,559
    12. 32Luis Sa Silva (D)China Sonangol-MotoparkDallara F305 Volkswagen25+1:06,260
    13. 7Nicolas MarrocPrema PowerteamDallara F308 Mercedes232 okr.
    Niesklasyfikowani
    31Jimmy Eriksson (D)Motopark AcademyDallara F305 Volkswagen11
    30Esteban GutierrezART Grand PrixDallara F308 Mercedes5
    4Carlos Munoz (D)Mucke MotorsportDallara F308 Mercedes0
    14Laurens VanthoorSignatureDallara F308 Volkswagen0
    Najszybsze okrążenie: Valtteri Bottas (ART Grand Prix) - 1:34,407 na 10 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Phaedra, 25.04.2010 20:47[!]
    Tak drogo ze tylko 17 zawodników ?
    Kamikadze2000, 25.04.2010 22:10[!]
    Widocznie tak. Poza tym debiutuje nowa seria GP3, która (co było do przewidzenia) wbiła gwóźdź do trumny. Cóż, albo się utrzyma, albo podzieli los A1 Grand Prix i kilku innych, w tym jej poprzedniczkę - Europejską Formułę 3 z lat 80-tych. ;O
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca