F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Sezon 2004
Sezon 2003
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Augusto Farfus na pole position w Pau
    Qnik & Maraz, 31 maja 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Augusto Farfus wygrał za kierownicą samochodu BMW 320si kwalifikacje do pierwszego z dwóch wyścigów WTCC na ulicznym torze we francuskim Pau. W pierwszym rzędzie stanie wraz z nim kierowca Seata – Yvan Muller.

    Po dwóch porannych sesjach treningowych, które odbyły się na mokrym torze nikt nie spodziewał się, że nawierzchnia wyschnie i nie był na to przygotowany. Tak się jednak stało i kwalifikacje odbyły się już na suchej nawierzchni, w związku z czym większość zawodników pojawiło się na torze tuż po zapaleniu się zielonego światła i w początkowej fazie raczej starali się ustawić samochód, niż walczyć o dobre czasy.

    Po piętnastu minutach wyglądało na to, że warunki dyktować będą kierowcy BMW, jednak niedługo potem do głosu doszły Seaty i Chevrolety. Tor stawał się z minuty na minutę coraz bardziej przyczepny, jednak wobec tłoku na torze zawodnicy mieli problemy z przejechaniem czystego okrążenia. Na 25 minut przed końcem na prowadzenie wyszedł Yvan Muller, który poprawił czas liderującego już wtedy Farfusa o ponad cztery dziesiąte sekundy. Przez następne kilka minut walka toczyła się o miejsca od drugiego do ósmego. Z dobrej strony pokazywali się wtedy Alex Zanardi i Alain Menu, który jednak parę minut później popełnił poważny błąd – uderzył bokiem swojego Chevroleta o barierę i to był dla niego koniec kwalifikacji.

    Na około dziesięć minut przed końcem sesji wielu zawodników zjechało do boksów po nowe komplety opon, a na torze pozostali głównie kierowcy niezależni. Po tych zjazdach tor zakorkował się zupełnie, jednak Yvanowi Mullerowi udało się jeszcze poprawić swój czas. W tym momencie wydawało się, że pierwsze dwa rzędy zajmie koalicja Seatów, ponieważ Huff jadący Chevroletem nie był wystarczająco szybki, a Farfus na trzy minuty przed końcem sesji uderzył lekko w bandę podczas wyprzedzania jednego z kierowców niezależnych i nie wiadomo było, czy będzie mógł kontynuować jazdę.

    Jego BMW jednak nie ucierpiało jednak i Brazylijczyk kontynuował walkę. Przekroczył linię mety na trzynaście sekund przed końcem czasu, poprawiając wynik Yvana Mullera o 0,02 sekundy i zdobył pierwsze w tym sezonie pole position. Wielu kierowców popełniało podczas tej sesji błędy. O największym pechu może mówić Ibrahim Okyay, dla którego kwalifikacje skończyły się tuż po rozpoczęciu w wyniku kraksy na prostej start/meta. Błędów nie ustrzegł się też Zanardi, obaj kierowcy Łady, Tom Coronel oraz kilku innych, u których skończyło się jedynie na wykręceniu bączka lub drobnym otarciu o bandę.

    Po raz pierwszy w tym sezonie w wyścigu WTCC wystartują Laurent Cezenave oraz Oscar Nogues. Pierwszy z nich wystartuje w zespole Wiechers-Sport, gdzie zastąpił na ten wyścig Oliviera Tielemansa i poprowadzi BMW 320si. Drugi zaś dostał możliwość jazdy za kierownicą samochodu WTCC po dobrych występach w Seat Eurocup. Nogues wystartuje w zespole SUNRED za kierownicą benzynowej wersji Seata Leona.

    Wyniki kwalifikacji na torze ulicznym w Pau (2,760 km)
    P.Kierowca Flaga Samochód Czas okr. Strata Okr. 
    1.Augusto Farfus BMW 320si 1:21,960   21 
    2.Yvan Muller SEAT Leon TDI 1:21,980 +0,020 21 
    3.Jordi Gene SEAT Leon TDI 1:22,276 +0,316 16 
    4.Gabriele Tarquini SEAT Leon TDI 1:22,449 +0,489 22 
    5.Rickard Rydell SEAT Leon TDI 1:22,494 +0,534 19 
    6.Robert Huff Chevrolet Lacetti 1:22,511 +0,551 15 
    7.Andy Priaulx BMW 320si 1:22,679 +0,719 23 
    8.Nicola Larini Chevrolet Lacetti 1:22,790 +0,830 15 
    9.Tiago Monteiro SEAT Leon TDI 1:22,826 +0,866 24 
    10.Jorg Muller BMW 320si 1:22,848 +0,888 22 
    11.Alain Menu Chevrolet Lacetti 1:23,046 +1,086 
    12.Alessandro Zanardi BMW 320si 1:23,048 +1,088 21 
    13.Tom Coronel SEAT Leon 1:23,106 +1,146 20 
    14.James Thompson Honda Accord Euro R 1:23,209 +1,249 16 
    15.Felix Porteiro BMW 320si 1:23,255 +1,295 23 
    16.Oscar Nogues Seat Leon 1:23,652 +1,692 21 
    17.Stefano D'Aste* BMW 320si 1:23,817 +1,857 23 
    18.Franz Engstler* BMW 320si 1:24,273 +2,313 17 
    19.Pierre-Yves Corthals* SEAT Leon 1:24,348 +2,388 18 
    20.Laurent Cezenave BMW320si 1:24,410 +2,450 23 
    21.Sergio Hernandez* BMW 320si 1:25,310 +3,350 
    22.Andrei Romanov* BMW 320si 1:26,169 +4,209 21 
    23.Jaap Van Lagen* Łada 110 1:26,685 +4,725 16 
    Nie uzyskali minimum kwalifikacyjnego, które wynosiło 1:27.697
    1.Viktor Shapovalov* Łada 110 1:28,812   12 
    2.Ibrahim Okyay* BMW 320si 1:30,452 +1,640 
    * - kierowcy niezależni

    F3 Euro Series

    Przed kwalifikacjami WTCC rozegrany został pierwszy z dwóch wyścigów Formuły 3 Euro Series. Zwyciężył w nim James Jakes (ART Grand Prix), dla którego był to pierwszy triumf w tym sezonie. Przebieg wyścigu na ulicznym torze w Pau był dosyć chaotyczny, a ukończyło go zaledwie 10 z 30 kierowców. Dla Brytyjczyka było to drugie zwycięstwo w F3 Euro Series.

    Wyścig rozpoczął się na wysychającym po deszczu torze i upłynął pod znakiem wielu wypadków oraz dwóch okresów neutralizacji. Jakes po wywalczeniu dziś rano pole position, w wyścigu prowadził od startu do mety i po trudnym początku sezonu zdobył swoje pierwsze punkty, wskakując od razu nad szóste miejsce w klasyfikacji kierowców.

    Pecha miał tymczasem drugi kierowca ART Grand Prix – Niemiec Nico Hulkenberg, który odpadł z wyścigu po uderzeniu w barierę na 11 okrążeniu, gdy jechał na trzeciej pozycji. Wcześniej po własnym błędzie jazdę zakończył także inny czołowy kierowca serii – Fin Mika Maki (Mucke Motorsport), który wystartował z drugiej pozycji.

    W tej sytuacji przed szansą zyskania znacznej przewagi nad rywalami stanął Edoardo Mortara (Signature-Plus). Włoch nie zmarnował okazji i dzięki drugiemu miejscu stał się samotnym liderem serii, mając osiem punktów przewagi nad Makim. Warto dodać, że Mortara we wszystkich pięciu rozegranych dotychczas wyścigach stawał na podium i wydaje się, że pierwsze zwycięstwo Volkswagena od powrotu do F3 w ubiegłym roku jest już tylko kwestią czasu.

    Na najniższym stopniu podium stanął ostatni kierowca ART Grand Prix w stawce – Jon Lancaster, mając na mecie mniej niż dwie sekundy straty do zwycięzcy. Dla Brytyjczyka było to jednocześnie pierwsze podium i pierwszy zarobek punktowy w F3. Na pozostałych miejscach punktowanych finiszowali dzisiaj Franck Mailleux, Christian Vietoris, Dani Clos (Hiszpan wystartował dopiero z 26 pozycji, a więc był jednym z bardziej wyróżniających się kierowców), Michael Klein i Renger van der Zande.

    •  Klasyfikacja generalna kierowców po pięciu wyścigach

    Rezultat końcowy sobotniego wyścigu F3ES na torze w Pau (2,760 km)
    P.Kierowca Nar. Zespół Okr. Czas/strata Naj. okr. 
    1.James Jakes ART Grand Prix 29 41:06,198 1:13,344 
    2.Edoardo Mortara Signature-Plus 29 +00,662 1:13,412 
    3.Jon Lancaster ART Grand Prix 29 +01,251 1:13,814 
    4.Franck Mailleux Signature-Plus 29 +04,584 1:14,317 
    5.Christian Vietoris Mucke Motorsport 29 +06,305 1:14,375 
    6.Dani Clos Prema Powerteam 29 +08,062 1:14,571 
    7.Michael Klein Jo Zeller Racing 29 +08,776 1:13,818 
    8.Renger van der Zande Prema Powerteam 29 +09,769 1:14,010 
    9.Robert Wickens Signature-Plus 29 +10,154 1:14,041 
    10.Kazuya Oshima Manor Motorsport 29 +19,359 1:15,358 
    Najszybsze okrążenie: James Jakes (ART Grand Prix) - 1:13,344 na 26 okr.
    Źródło: Autosport.com, F3EuroSeries.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Teliss, 31.05.2008 18:47[!]
    A ci co tego minimum nie osiągnęli to nie startują w wyścigu czy jak?
    jolly, 31.05.2008 18:48[!]
    nie startują
    Slawregas, 31.05.2008 19:15[!]
    tylko Farfusowi udało się wyprzedzić Seaty , które jak na razie rządzą . . .
    vero, 31.05.2008 21:06[!]
    farfus rok temu miał w 1 wyścigu wypadek i małe dachowanko a w drugi wyścigu wygrał :)
    pyciek, 31.05.2008 22:07[!]
    vero --> o ile dobrze pamiętam to było w kwalifikacjach to dachowanko
    Ducsen, 31.05.2008 22:10[!]
    Łada :D
    Saruto, 31.05.2008 23:49[!]
    i tak wystartują wszyscy ;)
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca