F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Sezon 2004
Sezon 2003
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    F3: Vietoris triumfuje w niedzielę na Norisringu
    Marek Roczniak, 29 czerwca 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Christian Vietoris (Mucke Motorsport) odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w Formule 3 Euro Series podczas drugiego w ten weekend wyścigu na torze Norisring, który ze względu na karambol został skrócony o ponad połowę. W efekcie kierowcom przyznano tylko połowę punktów. Na pozostałych stopniach podium stanęli kierowcy Signature-Plus – Robert Wickens i Edoardo Mortara.

    Vietoris już w sobotę był gwiazdą zawodów w Norymberdze, jako że pomimo zaledwie 27 pozycji na starcie do pierwszego wyścigu ukończył go na szóstej pozycji, a w niedzielę stanął już na najwyższym stopniu podium po starcie z drugiego rzędu (kolejność pierwszej ósemki na mecie pierwszego wyścigu ulega odwróceniu, podobnie jak w serii GP2).

    Dzisiejszy wyścig rozpoczął się od kolizji Jona Lancastera (ART Grand Prix) z Mortarą w nawrocie Grundig, po której lider mistrzostw wpadł w poślizg. Zapoczątkowało to duży karambol i organizatorzy nie mając innego wyjścia musieli wywiesić czerwoną flagę. Restart dał szansę udziału w wyścigu sobotniemu zwycięzcy – Nico Hulkenbergowi (ART Grand Prix), który nie ruszył do okrążenia formującego. Do restartu musiał jednak przystąpić z końca stawki, a więc miał niewielką szansę na punkty. Ostatecznie przejechał niespełna trzy okrążenia, kończąc jazdę po dużej kolizji z Martinem Plowmanem (RC Motorsport).

    Wznowienie wyścigu odbyło się po lotnym starcie (kierowcy jechali w jednej linii). Początkowo prowadził Erik Janis (Mucke Motorsport), który wystartował z pole position, Wickens był drugi, a Vietoris trzeci. Na drugim okrążeniu Vietoris wyprzedził Wickensa, a na kolejnym kółku odebrał prowadzenie zespołowemu koledze Janisowi w nawrocie Grundig, kontrolując już potem przebieg wyścigu. „Po kwalifikacjach byłem bardzo rozczarowany.” – powiedział Niemiec. „Wypadek w kwalifikacjach był z mojej winy, ale w sobotnim wyścigu wykonałem świetną robotę, a dzisiaj, startując z drugiego rzędu wiedziałem, że mam szansę. Jak tylko rozgrzałem opony, mój samochód spisywał się doskonale”.

    Tymczasem Janis stracił szansę na podium po tym, jak Lancaster próbował go wyprzedzić, co skończyło się kolizją i odpadnięciem z wyścigu Lancastera oraz poślizgiem Janisa. W tej sytuacji drugie miejsce zajął Wickens (pierwsze podium w F3ES), a na trzeciej pozycji, pomimo uszkodzeń z karambolu po pierwszym starcie i dalszych w konsekwencji kolizji pomiędzy Lancasterem i Janisem, finiszował Mortara. Włoch powiększył swoją przewagę w mistrzostwach nad Hulkenbergiem do 15 punktów. Kolejne dwa wyścigi F3 Euro Series zostaną rozegrane za dwa tygodnie na torze Zandvoort.

    •  Klasyfikacje generalne po ośmiu wyścigach sezonu 2008

    Rezultat końcowy niedzielnego wyścigu F3 Euro Series na torze Norisring (2,3 km)
    P.Kierowca Nar. Zespół Okr. Czas/strata 
    1.Christian Vietoris Mucke Motorsport 18 38:22,220 
    2.Robert Wickens Signature-Plus 18 +04,692 
    3.Edoardo Mortara Signature-Plus 18 +06,643 
    4.Jean Karl Vernay Signature-Plus 18 +07,223 
    5.Renger van der Zande Prema Powerteam 18 +08,125 
    6.Stefano Coletti Prema Powerteam 18 +09,380 
    7.Kazuya Oshima Manor Motorsport 18 +09,788 
    8.Sam Bird Manor Motorsport 18 +10,046 
    9.Jules Bianchi ART Grand Prix 18 +11,686 
    10.JensKlingmann RC Motorsport 18 +12,248 
    11.Daniel Campos-Hull HBR Motorsport 18 +13,103 
    12.Michael Klein Jo Zeller Racing 18 +13,265 
    13.James Jakes ART Grand Prix 18 +13,502 
    14.Cong-Fu Cheng RC Motorsport 18 +14,177 
    15.Franck Mailleux Signature-Plus 18 +14,697 
    16.Richard Philippe Carlin Motorsport 18 +15,174 
    17.Niall Breen Manor Motorsport 18 +15,726 
    18.Mika Maki Mucke Motorsport  18 +17,711 
    19.Yann Clairay SG Formula 18 +18,574 
    20.Maximilian Gotz RC Motorsport 18 +42,420 
    21.Basil Shaaban HBR Motorsport 17 +1 okr. 
    22.Erik Janis Mucke Motorsport  17 +1 okr. 
    Niesklasyfikowani
    Jon Lancaster ART Grand Prix +12 okr. 
    Martin Plowman RC Motorsport +14 okr. 
    Nico Hulkenberg ART Grand Prix +15 okr. 
    Rodolfo Gonzalez Carlin Motorsport +17 okr. 
    Koudai Tsukakoshi Manor Motorsport +18 okr. 
    Henkie Waldschmidt SG Formula +18 okr. 
    Dani Clos Prema Powerteam +18 okr. 
    Najszybsze okrążenie: Jakes James (ART Grand Prix) - 0:49,228 na 15 okr.
    Źródło: Autosport.com

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca