F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2024
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    F3: Bearman zwycięża na otwarcie weekendu w Belgii
    Maciej Wróbel, 27 sierpnia 2022<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

    Oliver Bearman odniósł swoje pierwsze, pewne zwycięstwo w Formule 3 w sobotnich zmaganiach na torze Spa-Francorchamps. Junior Ferrari wykorzystał pech startujących przed nim rywali i kontrolował przebieg rywalizacji do samego jej końca. Obok kierowcy Premy na podium ustawili się także Roman Stanek i Aleksander Smoljar.

    Start poszedł po myśli ruszających z pierwszych trzech pól O'Sullivana, Correi i Benavidesa, którzy utrzymali swoje pozycje. Bliski awansu na drugą pozycję był ten ostatni, lecz Correa zdołał się wybronić. Wszystko zmieniło się jednak już na prostej Kemmel, gdzie Correa i Benavides przypuścili atak na prowadzącego O'Sullivana. W Les Combes doszło do kontaktu pomiędzy O'Sullivanem i Correą, a na prowadzenie wkrótce wyszedł Benavides. Za ich plecami swój bolid po kontakcie z Jonnym Edgarem obrócił piąty Franco Colapinto. Później Edgar otrzymał pięciosekundową karę czasową za ten incydent.

    Correa w wyniku kontaktu z juniorem Williamsa przebił oponę i spadł na sam koniec stawki. Sam O'Sullivan również nie wyszedł z tego incydentu bez szwanku – kierowcy Carlina poluzowało się przednie skrzydło, przez co ten w mgnieniu oka tracił kolejne pozycje. Prowadzący Benavides znalazł się tymczasem pod presją ze strony Olliego Bearmana i już na drugim kółku stracił pozycję lidera na rzecz kierowcy Premy. Chwilę potem konieczny był wyjazd samochodu bezpieczeństwa, a sprawcą zamieszania okazał się Christian Mansell który wypadł z toru w Les Combes po kontakcie z Rafaelem Villagomezem.

    Rywalizacja została wznowiona na szóstym okrążeniu. Prowadził Bearman przed Benavidesem i Edgarem, a tuż za nimi plasowali się Smoljar, Goethe, Stanek, Maloney i Alatalo. Już na dojeździe do Les Combes obserwowaliśmy kolejną zmianę w czołówce – Jonny Edgar wyprzedził wówczas Brada Benavidesa. Z tyłu stawki z powodzeniem przebijali się pretendenci do tytułu, którzy zaliczyli nieudany występ w deszczowych kwalifikacjach – Leclerc, Martins, Hadjar i Crawford po starcie z trzeciej dziesiątki plasowali się już odpowiednio na miejscach 13., 16., 18. i 19.

    Ściganie nie potrwało jednak zbyt długo – ostra walka o szóstą pozycję pomiędzy Maloneyem a Goethe zakończyła się potężną kraksą w Blanchimont. Zdarzenie to wyglądało groźnie, lecz obaj kierowcy szybko opuścili samochody o własnych siłach. Po dwóch okrążeniach neutralizacji sędziowie podjęli decyzję o wstrzymaniu wyścigu w celu naprawy bariery. Wyścig został wznowiony po nieco ponad trzydziestu minutach.

    Świetnym refleksem podczas restartu popisał się lider wyścigu, Oliver Bearman, który odskoczył drugiemu Edgarowi na ponad sekundę. Edgar z kolei skutecznie obronił się na prostej Kemmel przed atakami ze strony Benavidesa. Edgar zdołał po tym nieco odjechać Amerykaninowi, który już na kolejnym kółku stracił dwie pozycje na rzecz Smoljara i Stanka. Do czołowej dziesiątki po wielu zawirowaniach w środku stawki awansował Arthur Leclerc, który na 12. kółku wyprzedził Reece'a Ushijimę i znalazł się na siódmym miejscu. Dziesiąty natomiast był Hadjar, a jedenasty Crawford. Ten ostatni zyskał na tym etapie aż dziewiętnaście miejsc względem pozycji startowej!

    Dwa kółka przed metą doszło do kolejnych roszad w czołówce. Na trzecie miejsce awansował Roman Stanek, który uporał się z Aleksandrem Smoljarem. Arthur Leclerc na przestrzeni dwóch okrążeń poradził sobie natomiast z Vidalesem i Benavidesem, dzięki czemu wskoczył na piątą pozycję. Benavides stracił potem jeszcze jedną lokatę, tym razem na rzecz świetnie dysponowanego w końcówce rywalizacji Williama Alatalo z zespołu Jenzera.

    Niezagrożony Bearman utrzymał pierwszą pozycję do samego końca zmagań i tym samym na dobre włączył się do walki o tytuł. Jako drugi finiszował Jonny Edgar, lecz otrzymana wcześniej kara za kolizję z Colapinto zepchnęła Brytyjczyka na czwarte miejsce. Podium uzupełnili zatem Roman Stanek i Aleksander Smoljar. Piąty po świetnej pogoni finiszował Leclerc, a pozostałe punktowane pozycje wywalczyli Alatalo, Vidales, Benavides, Hadjar i Collet.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca