F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Ilott zwycięża w pierwszym wyścigu F2
    Michał Bielicki, 8 sierpnia 2020<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Embed from Getty Images

    Callum Ilott w dominujący sposób wygrał pierwszy wyścig weekendu w F2 na torze Silverstone, startując do niego z pole position. Tym samym Brytyjczyk objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej.

    Szwarcman, dotychczasowy lider, po kolejnym średnim występie na Silverstone nie tylko stracił pierwsze miejsce w generalce, ale został wyprzedzony także przez Lundgaarda.

    Start wyścigu nie ułożył się po myśli Pedro Piqueta, który pozostał na polach startowych, gdy zgasły czerwone światła. Ruszający z pole position Callum Ilott bezproblemowo utrzymał prowadzenie, a za jego plecami świetny start wykonał Dan Ticktum, awansując z czwartego na drugie miejsce.

    Bardzo wolno ruszył Christian Lundgaard, który startując z drugiej pozycji został wyprzedzony przez Ticktuma i Jacka Aitkena. Już na pierwszym okrążeniu Duńczyk częściowo się zrehabilitował zdobywając trzecią lokatę. Za nimi na kolejnych pozycjach po pierwszym okrążeniu jechali Mick Schumacher, Luca Ghiotto, Nikita Mazepin, Lois Deletraz, Robert Szwarcman oraz Felipe Drugovich.

    Na trzecim okrążeniu, Ticktum pod presją jadącego za nim Lundgaarda, wyjechał za szeroko na wyjeździe z Becketts. Duńczyk momentalnie go wyprzedził. Wykorzystał to także jadący za nimi Aitken. Ticktum zdecydowanie nie radził sobie na miękkich oponach i najbardziej odczuwał ich degradację, ponieważ na następnych okrążeniach tracił kolejne pozycje, by spaść na ósme miejsce, kiedy wyprzedził go także Szwarcman.

    Okrążenie siódme przyniosło pierwsze pit stopy, ponieważ miękkie opony zaczęły poddawać się w walce z wymagającym torem. Wtedy z czołówki po zmianę na twarde opony zjechali Lundgaard i Aitken, a także Ghiotto, który stracił bardzo dużo czasu przez problem z dokręceniem tylnego prawego koła. Kółko później do boksów zjechał dotychczasowy lider, Ilott.

    Po pit stopach kierowców startujących na miękkich oponach, prowadzenie objął Schumacher, mający za swoimi plecami Mazepina. Po kilku nieudanych próbach wyprzedzania Rosjanin trzymał się za Niemcem na odległość poniżej sekundy przez następne okrążenia. Wśród kierowców po pit stopach, Deletrazowi udało się wyprzedzić Ticktuma i dla Brytyjczyka był to kolejny przegrany bezpośredni pojedynek.

    Na okrążeniu dwudziestym do boksów zjechał Schumacher, by założyć miękkie opony, czego nie zrobił jadący za nim Mazepin. Rosjanin skierował się do alei serwisowej dopiero trzy kółka później. W międzyczasie Niemiec wyprzedził Ticktuma jadąc przez zakręty Becketts. Mazepin z boksów wyjechał tuż przed Schumacherem, ale syn siedmiokrotnego mistrza świata F1 miał już rozgrzane opony i wyprzedził kierowcę Hitecha.

    W tym momencie wszyscy mieli już na swoim koncie obowiązkowy postój i Illot z powrotem przejął prowadzenie w wyścigu, z Lundgaardem i Aitkenem za swoimi plecami. Na okrążeniu 24 Szwarcman wyprzedził Ticktuma awansując na ósme miejsce. To samo kółko przyniosło kontynuację walki Schumacher-Mazepin i tym razem Rosjaninowi udało się z powodzeniem zaatakować swojego przeciwnika odważnym manewrem na dojeździe do Stowe. Kilka okrążeń później wyprzedził jeszcze Tsunodę a potem Deletraza i awansował na czwarte miejsce.

    Ostatecznie Ilott minął linię mety na pierwszym miejscu, 9 sekund przed drugim Lundgaardem i trzecim Aitkenem. Kolejne pozycje zostały uzupełnione przez Mazepina, Deletraza, Tsunodę, Schumachera, Szwarcmana, Zhou i Drugovicha. Ticktum, po świetnym starcie z początku wyścigu, ostatecznie do mety dojechał na piętnastej pozycji nie radząc sobie z oponami całe zawody. Do jutrzejszego wyścigu z pole positon startować będzie Robert Szwarcman.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca