F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    F2: Eng odniósł pierwsze zwycięstwo w serii
    Marek Roczniak, 18 lipca 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Philipp Eng stał się piątym różnym zwycięzcą w siedmiu rozegranych dotychczas w tym sezonie wyścigach Formuły 2, zamieniając swoje zdobyte wczoraj na torze Brands Hatch pole position na pierwsze zwycięstwo w tej kategorii wyścigowej.

    Zwycięzca Światowego Finału Formuły BMW, za co w nagrodę przeprowadził testy za kierownicą bolidu BMW Sauber F1, dotychczas dwukrotnie stawał na podium w F2, a po nieukończeniu obydwu wyścigów podczas ostatniej rundy w Spa był zdesperowany, aby uzyskać dobry wynik w ten weekend.

    Pomimo nienajlepszego startu, Eng zdołał utrzymać prowadzenie, odpierając atak Andy'ego Soucka przed pierwszym zakrętem, a później wytrzymał presję ze strony doświadczonego Hiszpana, nie ulegając mu także podczas wznowienia wyścigu po neutralizacji, która była spowodowana koniecznością usunięcia w bezpieczne miejsce bolidu Sebastiana Hohenthala po tym, jak Szweda wyeliminowały z walki problemy techniczne.

    W końcówce wyścigu, kiedy Soucek zdał już sobie sprawę, że choć jest nieco szybszy, to jednak nie uda mu się wyprzedzić jadącego bezbłędnie rywala, Eng mógł trochę odetchnąć, ale na mecie miał mniej niż pół sekundy przewagi nad drugim kierowcą, tak więc do samego końca musiał uważać. Dzięki dzisiejszej wygranej 19-letni Austriak awansował na piąte miejsce w klasyfikacji generalnej i ma obecnie tyle samo punktów (22), co zwycięzca obydwu wyścigów w Spa – Tobias Hegewald. Nawiasem mówiąc Hegewald na torze Brands Hatch nie radzi już sobie tak dobrze i dzisiejszy wyścig ukończył dopiero na 15 pozycji.

    Tymczasem Soucek dzięki drugiemu miejscu umocnił się na pozycji lidera serii, powiększając swoją przewagę nad Robertem Wickensem (czwarte miejsce w dzisiejszym wyścigu) do pięciu punktów. Na najniższym stopniu podium – po raz pierwszy w tym sezonie zresztą – stanął Henry Surtees, który podobnie jak Wickens skorzystał z błędu Kazima Vasiliauskasa. Litwin jechał od startu na świetnej trzeciej pozycji, jednak na zimnych oponach po wznowieniu wyścigu pojechał za szeroko w Paddock Hill Bend i stracił dwa miejsca, finiszując na piątej pozycji. Punktowaną ósemkę zamknęli Carlos Iaconelli, Milos Pavlovic i Edoardo Piscopo.

    Jutro z pole position wystartuje Soucek.

    Formula 2 > 2009 > Kent 1, Brands Hatch - 3,703 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 33Philipp EngEuropean Racing EventsWilliams JPH1 Audi2839:01,64210
    2. 22Andy SoucekFK-AutomotiveWilliams JPH1 Audi28+0:00,4948
    3. 7Henry SurteesSurteesWilliams JPH1 Audi28+0:01,6946
    4. 12Robert WickensRed Bull LukoilWilliams JPH1 Audi28+0:03,0005
    5. 21Kazim VasiliauskasDarsenaWilliams JPH1 Audi28+0:03,2714
    6. 17Carlos IaconelliIaconelli.comWilliams JPH1 Audi28+0:07,3983
    7. 25Milos PavlovicBobby TechWilliams JPH1 Audi28+0:07,9422
    8. 16Edoardo PiscopoAuto CapitalWilliams JPH1 Audi28+0:07,9421
    9. 10Nicola de MarcoI.T.A.S SpaWilliams JPH1 Audi28+0:08,953
    10. 15Michaił AloszynRed Bull LukoilWilliams JPH1 Audi28+0:12,100
    11. 23Henri KarjalainenEveryman LTC RakennusWilliams JPH1 Audi28+0:12,666
    12. 3Jolyon PalmerCommaWilliams JPH1 Audi28+0:14,574
    13. 24Tom GladdisMarrache and CoWilliams JPH1 Audi28+0:15,072
    14. 18Natacha GachnangMotorexWilliams JPH1 Audi28+0:16,636
    15. 8Tobias HegewaldInterwettenWilliams JPH1 Audi28+0:21,503
    16. 31Jason MooreOlney Tyres and ExhaustsWilliams JPH1 Audi28+0:23,532
    17. 27German SanchezGo Karts Orihuela CostaWilliams JPH1 Audi28+0:31,820
    18. 9Pietro GandolfiPiscine LaghettoWilliams JPH1 Audi28+0:49,727
    19. 4Julien JousseE LeclercWilliams JPH1 Audi253 okr.
    Niesklasyfikowani
    14Mirko BortolottiRed BullWilliams JPH1 Audi22
    11Jack ClarkeKSS Design GroupWilliams JPH1 Audi19
    6Armaan EbrahimJK RacingWilliams JPH1 Audi16
    5Alex BrundleSen GAC NasstarWilliams JPH1 Audi16
    2Sebastian HohenthalMafi Sweden teamWilliams JPH1 Audi10
    20Jens HöingHASKAMP and Societe GeneraleWilliams JPH1 Audi4
    Pole position: Philipp Eng (European Racing Events) - 1:17,445
    Najszybsze okrążenie: Mirko Bortolotti (Red Bull) - 1:18,705 na 8 okrążeniu
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    rado123F1, 18.07.2009 18:37[!]
    Jeśli ktoś chce Nataschę Gachnang w F1 niech nie będzie śmieszny :)
    Maraz, 18.07.2009 18:41[!]
    Mam podobne odczucia w tej kwestii - w starciu ze średnio mocną stawką w F2 wypada dość blado, więc można sobie wyobrazić, jak by to wyglądało w F1...
    luki14, 18.07.2009 19:09[!]
    Jutro startuje z 9., jesli nie zdobedzie pkt to juz absolutnie w nia zwatpie :) Ale motywacje ma:

    "I want to score points tomorrow" - Życzę Jej tego ;)
    Kamikadze2000, 18.07.2009 22:06[!]
    No cóż... aby dostać w F1 miejsce, musiałaby mieć budżet Sakona Yamamoto. Ponoć ma zostać kierowcą testowym w Camposie, ale myślę, że tylko na tym się skończy. Wracając do wyścigu, roszady w stawce niesamowite. Na początku sezonu Wickens, później Botolotti. Później po dominacji Tobiasa w Belgii myślałem, że realnie włączy się do walki, ale teraz okazuje się inaczej. W sumie dobrze, że wygrywa wielu kierowców. gdyż to lepsze dla widowiska. Jeśli chodzi o mojego faworyta, jest nim Wikcens. Wierzę, że chłopak się podniesie. Póki co, gratulacje dla Enga!!!
    Mariusz, 18.07.2009 22:21[!]
    "Nataszka" mówiła o startach w F1 w perspektywie roku najwcześniej 2011. A moim faworytem do tytułu F2 teraz jest "Suczek". A wspomniany "Jamamoto" jeździ teraz w Niemczech. :)
    Pointrox, 18.07.2009 23:31[!]
    Dobrze Soucek, świetnie Surtees i ZNAKOMICIE Eng - od samego początku do samego końca zdominował wyścig.
    Szkoda mi Juliena Jousse, który już mógł dowieźć te punkty bez kombinowania, ale jednak podkusiło go aby wyprzedzać i sruuuuu... poza tor.
    Tak samo szkoda mi mojego ulubieńca Armaana - miałem nadzieję że po świetnych Czechach uda mu się dojechać na podium no ale cóż.
    Miałem nadzieję że Aljoszyn skorzysta na wpadce Jousse'a i wskoczy do punktowanej 8., no ale cóż, wszystkiego się mieć nie da.
    Do zobaczenia jutro :D
    mateuszj90, 19.07.2009 12:17[!]
    Brawo dla Enga(zrobił to co trzeba po starcie z P1) i Souceka za to że sie nie podpalił i niechciał na siłe wyprzedzić Enga.Nareszcie cos fajnego poza nazwiskiem pokazał Surtees.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca