|
|
|
|
|
|
F2: Soucek wygrał pierwszy wyścig na Donington Park | |
Andy Soucek odniósł drugie zwycięstwo z rzędu w Formule 2, wygrywając w dominującym stylu pierwszy z dwóch dzisiejszych wyścigów na torze Donington Park. Drugie miejsce zajął Michaił Aljoszyn, a na najniższym stopniu podium stanął zdobywca pole position – Tobias Hegewald.
Przed startem uczczono pamięć tragicznie zmarłego przed kilkoma tygodniami uczestnika Formuły 2 – Henry'ego Surteesa. Samochód, którym startował 18-letni Anglik został ustawiony na prostej startowej i wszyscy kierowcy F2, także personel zgromadzili się wokół niego, by minutą ciszy uczcić pamięć syna byłego mistrza świata F1.
Henry zginął w zeszłym miesiącu na torze Brands Hatch na skutek uderzenia w kask przez koło, które wcześniej zostało urwane z samochodu Jacka Clarke'a. Dzisiejszy wyścig był pierwszym od czasu tamtego tragicznego weekendu. Rozmawiając na temat powrotu na tor po raz pierwszy od śmierci Henry'ego Surteesa, inny kierowca F2 – Sebastian Hohenthal powiedział dla serwisu AUTOSPORT: „To będzie trochę dziwne uczucie i smutne dla wszystkich”.
„Czasami czytasz na temat śmierci różnych kierowców, ale nie dotyka cię to tak bardzo, ponieważ dzieje się to na ogół gdzieś daleko. Lecz kiedy chodzi o kogoś kogo znasz, startującego w tych samych wyścigach co ty, jest to bardzo dziwne uczucie. Nigdy przedtem nie miałem takiego uczucia. Dzisiaj oczy wielu ludzi będą zwrócone w stronę Formuły 2, wszyscy będą o tym mówić i myśleć o Henrym”.
Po minucie ciszy rozpoczęły się już przygotowania do wyścigu, do którego świetnie wystartował dotychczasowy lider mistrzostw – Soucek, awansując od razu z trzeciej na pierwszą pozycję. Hiszpan zaczął następnie odjeżdżać rywalom i na mecie miał już blisko 10 sekund przewagi, a więc był to dla niego stosunkowo łatwy wyścig. O pozostałe miejsca na podium sporo batalię stoczyli tymczasem Aljoszyn, Hegewald i Milos Pavlovic. Ruszający z pole position Hegewald przyznał po wyścigu, że zapomniał uwolnić dodatkową moc silnika na starcie i to kosztowało go spadek na trzecie miejsce.
Niemiec nie zamierzał się jednak tak łatwo poddać i przez sporą część wyścigu wywierał presję na zajmującym drugie miejsce Aljoszynie. Za tą dwójką w niewielkiej odległości jechał cały czas Pavlovic i jak się później okazało, tylko Serb zdołał popisać się udanym manewrem wyprzedzania w czołowej czwórce. Wyprzedził on Hegewalda pięć okrążeń przed metą po efektownym ataku w Esses i zanosiło się na to, że Pavlovic po raz drugi w tym sezonie stanie na podium. Niestety problemy z bolidem zmusiły go wkrótce do wycofania się z wyścigu i tylko dzięki temu Hegewald powrócił na trzecie miejsce.
Na kolejnych trzech pozycjach finiszowali Edoardo Piscopo, Philipp Eng i Sebastien Hohenthal, który tym samym zdobył swoje pierwsze punkty w Formule 2. Szwed miał szansę na jeszcze lepszy wynik, jednak na drugim okrążeniu stracił piąte miejsce po kontakcie z Julienem Jousse i spadł aż na jedenaste miejsce. Zagrzało go to tylko jeszcze bardziej do walki i zabrał się szybko za odrabianie strat, by na mecie zająć w pełni zasłużenie szóste miejsce, przed Jousse i Armaanem Ebrahimem, który zamknął punktowaną ósemkę.
Główny rywal Soucka w mistrzostwach – Robert Wickens jechał przez sporą część wyścigu na szóstej pozycji, jednak za połową dystansu zaczął mieć problemy z silnikiem i ostatecznie nie dojechał do mety. Tym samym jego strata do prowadzącego Hiszpana wzrosła już do 17 punktów. Drugi wyścig rozpocznie się o godzinie 16:45.
•Formula 2 > 2009 > Donington 1, Donington Park - 4,023 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 22 | Andy Soucek | | FK-Automotive | Williams JPH1 Audi | 25 | 35:26,366 | 10 |
2. | 15 | Michaił Aloszyn | | Red Bull Lukoil | Williams JPH1 Audi | 25 | +0:09,799 | 8 |
3. | 8 | Tobias Hegewald | | Interwetten | Williams JPH1 Audi | 25 | +0:11,976 | 6 |
4. | 16 | Edoardo Piscopo | | Auto Capital | Williams JPH1 Audi | 25 | +0:12,848 | 5 |
5. | 33 | Philipp Eng | | European Racing Events | Williams JPH1 Audi | 25 | +0:14,056 | 4 |
6. | 2 | Sebastian Hohenthal | | Mafi Sweden team | Williams JPH1 Audi | 25 | +0:15,760 | 3 |
7. | 4 | Julien Jousse | | E Leclerc | Williams JPH1 Audi | 25 | +0:16,289 | 2 |
8. | 6 | Armaan Ebrahim | | JK Racing | Williams JPH1 Audi | 25 | +0:29,596 | 1 |
9. | 11 | Jack Clarke | | KSS Design Group | Williams JPH1 Audi | 25 | +0:39,739 | |
10. | 14 | Mirko Bortolotti | | Red Bull | Williams JPH1 Audi | 25 | +0:41,514 | |
11. | 31 | Jason Moore | | Olney Tyres and Exhausts | Williams JPH1 Audi | 25 | +0:51,357 | |
12. | 27 | German Sanchez | | Go Karts Orihuela Costa | Williams JPH1 Audi | 25 | +0:55,939 | |
13. | 18 | Natacha Gachnang | | Motorex | Williams JPH1 Audi | 25 | +1:00,663 | |
14. | 5 | Alex Brundle | | Sen GAC Nasstar | Williams JPH1 Audi | 25 | +1:26,951 | |
15. | 23 | Henri Karjalainen | | Everyman LTC Rakennus | Williams JPH1 Audi | 24 | 1 okr. | |
16. | 3 | Jolyon Palmer | | Comma | Williams JPH1 Audi | 24 | 1 okr. | |
17. | 24 | Tom Gladdis | | Marrache and Co | Williams JPH1 Audi | 23 | 2 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 25 | Milos Pavlovic | | Bobby Tech | Williams JPH1 Audi | 21 | | |
| 17 | Carlos Iaconelli | | Iaconelli.com | Williams JPH1 Audi | 17 | | |
| 9 | Pietro Gandolfi | | Piscine Laghetto | Williams JPH1 Audi | 15 | | |
| 12 | Robert Wickens | | Red Bull Lukoil | Williams JPH1 Audi | 14 | | |
| 20 | Jens Höing | | HASKAMP and Societe Generale | Williams JPH1 Audi | 1 | | |
| 10 | Nicola de Marco | | I.T.A.S Spa | Williams JPH1 Audi | 1 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|