|
|
|
|
|
|
F2: Eng odniósł pierwsze zwycięstwo w serii | |
Philipp Eng stał się piątym różnym zwycięzcą w siedmiu rozegranych dotychczas w tym sezonie wyścigach Formuły 2, zamieniając swoje zdobyte wczoraj na torze Brands Hatch pole position na pierwsze zwycięstwo w tej kategorii wyścigowej.
Zwycięzca Światowego Finału Formuły BMW, za co w nagrodę przeprowadził testy za kierownicą bolidu BMW Sauber F1, dotychczas dwukrotnie stawał na podium w F2, a po nieukończeniu obydwu wyścigów podczas ostatniej rundy w Spa był zdesperowany, aby uzyskać dobry wynik w ten weekend.
Pomimo nienajlepszego startu, Eng zdołał utrzymać prowadzenie, odpierając atak Andy'ego Soucka przed pierwszym zakrętem, a później wytrzymał presję ze strony doświadczonego Hiszpana, nie ulegając mu także podczas wznowienia wyścigu po neutralizacji, która była spowodowana koniecznością usunięcia w bezpieczne miejsce bolidu Sebastiana Hohenthala po tym, jak Szweda wyeliminowały z walki problemy techniczne.
W końcówce wyścigu, kiedy Soucek zdał już sobie sprawę, że choć jest nieco szybszy, to jednak nie uda mu się wyprzedzić jadącego bezbłędnie rywala, Eng mógł trochę odetchnąć, ale na mecie miał mniej niż pół sekundy przewagi nad drugim kierowcą, tak więc do samego końca musiał uważać. Dzięki dzisiejszej wygranej 19-letni Austriak awansował na piąte miejsce w klasyfikacji generalnej i ma obecnie tyle samo punktów (22), co zwycięzca obydwu wyścigów w Spa – Tobias Hegewald. Nawiasem mówiąc Hegewald na torze Brands Hatch nie radzi już sobie tak dobrze i dzisiejszy wyścig ukończył dopiero na 15 pozycji.
Tymczasem Soucek dzięki drugiemu miejscu umocnił się na pozycji lidera serii, powiększając swoją przewagę nad Robertem Wickensem (czwarte miejsce w dzisiejszym wyścigu) do pięciu punktów. Na najniższym stopniu podium – po raz pierwszy w tym sezonie zresztą – stanął Henry Surtees, który podobnie jak Wickens skorzystał z błędu Kazima Vasiliauskasa. Litwin jechał od startu na świetnej trzeciej pozycji, jednak na zimnych oponach po wznowieniu wyścigu pojechał za szeroko w Paddock Hill Bend i stracił dwa miejsca, finiszując na piątej pozycji. Punktowaną ósemkę zamknęli Carlos Iaconelli, Milos Pavlovic i Edoardo Piscopo.
Jutro z pole position wystartuje Soucek.
•Formula 2 > 2009 > Kent 1, Brands Hatch - 3,703 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 33 | Philipp Eng | | European Racing Events | Williams JPH1 Audi | 28 | 39:01,642 | 10 |
2. | 22 | Andy Soucek | | FK-Automotive | Williams JPH1 Audi | 28 | +0:00,494 | 8 |
3. | 7 | Henry Surtees | | Surtees | Williams JPH1 Audi | 28 | +0:01,694 | 6 |
4. | 12 | Robert Wickens | | Red Bull Lukoil | Williams JPH1 Audi | 28 | +0:03,000 | 5 |
5. | 21 | Kazim Vasiliauskas | | Darsena | Williams JPH1 Audi | 28 | +0:03,271 | 4 |
6. | 17 | Carlos Iaconelli | | Iaconelli.com | Williams JPH1 Audi | 28 | +0:07,398 | 3 |
7. | 25 | Milos Pavlovic | | Bobby Tech | Williams JPH1 Audi | 28 | +0:07,942 | 2 |
8. | 16 | Edoardo Piscopo | | Auto Capital | Williams JPH1 Audi | 28 | +0:07,942 | 1 |
9. | 10 | Nicola de Marco | | I.T.A.S Spa | Williams JPH1 Audi | 28 | +0:08,953 | |
10. | 15 | Michaił Aloszyn | | Red Bull Lukoil | Williams JPH1 Audi | 28 | +0:12,100 | |
11. | 23 | Henri Karjalainen | | Everyman LTC Rakennus | Williams JPH1 Audi | 28 | +0:12,666 | |
12. | 3 | Jolyon Palmer | | Comma | Williams JPH1 Audi | 28 | +0:14,574 | |
13. | 24 | Tom Gladdis | | Marrache and Co | Williams JPH1 Audi | 28 | +0:15,072 | |
14. | 18 | Natacha Gachnang | | Motorex | Williams JPH1 Audi | 28 | +0:16,636 | |
15. | 8 | Tobias Hegewald | | Interwetten | Williams JPH1 Audi | 28 | +0:21,503 | |
16. | 31 | Jason Moore | | Olney Tyres and Exhausts | Williams JPH1 Audi | 28 | +0:23,532 | |
17. | 27 | German Sanchez | | Go Karts Orihuela Costa | Williams JPH1 Audi | 28 | +0:31,820 | |
18. | 9 | Pietro Gandolfi | | Piscine Laghetto | Williams JPH1 Audi | 28 | +0:49,727 | |
19. | 4 | Julien Jousse | | E Leclerc | Williams JPH1 Audi | 25 | 3 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 14 | Mirko Bortolotti | | Red Bull | Williams JPH1 Audi | 22 | | |
| 11 | Jack Clarke | | KSS Design Group | Williams JPH1 Audi | 19 | | |
| 6 | Armaan Ebrahim | | JK Racing | Williams JPH1 Audi | 16 | | |
| 5 | Alex Brundle | | Sen GAC Nasstar | Williams JPH1 Audi | 16 | | |
| 2 | Sebastian Hohenthal | | Mafi Sweden team | Williams JPH1 Audi | 10 | | |
| 20 | Jens Höing | | HASKAMP and Societe Generale | Williams JPH1 Audi | 4 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|