|
|
|
|
|
|
F2: Soucek wygrywa w smutnych okolicznościach | |
Andy Soucek wygrał – jak sam go określił – najbardziej szalony wyścig w swojej dotychczasowej karierze, pokonując dzisiejszego popołudnia dwójkę kierowców wspieranych przez Red Bulla na torze Brands Hatch. Niedzielny wyścig był aż trzy razy zatrzymywany z powodu deszczu i innych incydentów, w tym groźnego wypadku Henry'ego Surteesa, który – jak się później okazało – niestety zmarł w wyniku odniesionych obrażeń.
Pierwszy raz czerwona flaga pojawiła się na drugim okrążeniu, kiedy to zaczął padać deszcz i z tego powodu wielu kierowców miało problemy z utrzymaniem się na torze. Po kilku minutach warunki poprawiły się jednak, więc kiedy wyścig został wznowiony, kierowcy nadal jeździli na slickach. Zaledwie dwa okrążenia po wznowieniu na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa po tym, jak Sebastian Hohenthal i German Sanchez zderzyli się ze sobą i auto tego drugiego wzbiło się na chwilę powietrze, po czym zatrzymało się na krawędzi toru.
Tuż po drugim wznowieniu wyścigu Jack Clarke wypadł z toru na wyjściu z zakrętu Westfield i uderzył w bandę. Oderwane z jego bolidu koło trafiło niestety prosto w kask nadjeżdżającego syna byłego mistrza świata F1 – Johna Surteesa, który po utracie przytomności pojechał prosto w barierę z opon na następnym zakręcie (Sheene). Kiedy auto zatrzymało się w miejscu, do akcji wkroczyła ekipa ratunkowa. Henry został wkrótce przewieziony karetką do centrum medycznym na torze, gdzie spędził jakiś czas, a później został przetransportowany helikopterem do pobliskiego szpitala, gdzie niestety zmarł.
Po tej przerwie Soucek miał problemy z ruszeniem do kolejnego restartu, jednak w końcu udało się uruchomić silnik w jego bolidzie i Hiszpan ponownie poprowadził stawkę. Po pięciu okrążeniach ścigania, kiedy do mety były tylko dwa kółka, z nie do końca jasnych przyczyn pojawiła się po raz trzeci czerwona flaga i na tym wyścig się zakończył. Soucek mógł więc świętować drugie zwycięstwo w tym sezonie, choć w wywiadzie po wyścigu przyznał, że co by się nie stało, zwycięstwo to dedykuje Surteesowi. Drugie miejsce zajął Robert Wickens, który do Soucka traci obecnie siedem punktów w klasyfikacji generalnej, a podium uzupełnił Michaił Aljoszyn.
Kolejne dwa wyścigi F2 zostaną rozegrane dopiero za cztery tygodnie na torze Donington Park.
•Formula 2 > 2009 > Kent 2, Brands Hatch - 3,703 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 22 | Andy Soucek | | FK-Automotive | Williams JPH1 Audi | 15 | 52:23,670 | 10 |
2. | 12 | Robert Wickens | | Red Bull Lukoil | Williams JPH1 Audi | 15 | +0:01,251 | 8 |
3. | 15 | Michaił Aloszyn | | Red Bull Lukoil | Williams JPH1 Audi | 15 | +0:04,763 | 6 |
4. | 33 | Philipp Eng | | European Racing Events | Williams JPH1 Audi | 15 | +0:06,858 | 5 |
5. | 14 | Mirko Bortolotti | | Red Bull | Williams JPH1 Audi | 15 | +0:07,287 | 4 |
6. | 8 | Tobias Hegewald | | Interwetten | Williams JPH1 Audi | 15 | +0:07,676 | 3 |
7. | 16 | Edoardo Piscopo | | Auto Capital | Williams JPH1 Audi | 15 | +0:08,443 | 2 |
8. | 31 | Jason Moore | | Olney Tyres and Exhausts | Williams JPH1 Audi | 15 | +0:09,821 | 1 |
9. | 4 | Julien Jousse | | E Leclerc | Williams JPH1 Audi | 15 | +0:10,393 | |
10. | 6 | Armaan Ebrahim | | JK Racing | Williams JPH1 Audi | 15 | +0:10,922 | |
11. | 5 | Alex Brundle | | Sen GAC Nasstar | Williams JPH1 Audi | 15 | +0:11,524 | |
12. | 21 | Kazim Vasiliauskas | | Darsena | Williams JPH1 Audi | 15 | +0:12,150 | |
13. | 24 | Tom Gladdis | | Marrache and Co | Williams JPH1 Audi | 15 | +0:12,661 | |
14. | 2 | Sebastian Hohenthal | | Mafi Sweden team | Williams JPH1 Audi | 15 | +0:12,868 | |
15. | 18 | Natacha Gachnang | | Motorex | Williams JPH1 Audi | 15 | +0:13,600 | |
16. | 3 | Jolyon Palmer | | Comma | Williams JPH1 Audi | 15 | +0:14,330 | |
17. | 17 | Carlos Iaconelli | | Iaconelli.com | Williams JPH1 Audi | 15 | +0:15,678 | |
18. | 23 | Henri Karjalainen | | Everyman LTC Rakennus | Williams JPH1 Audi | 13 | 2 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 9 | Pietro Gandolfi | | Piscine Laghetto | Williams JPH1 Audi | 12 | | |
| 11 | Jack Clarke | | KSS Design Group | Williams JPH1 Audi | 8 | | |
| 7 | Henry Surtees | | Surtees | Williams JPH1 Audi | 8 | | |
| 27 | German Sanchez | | Go Karts Orihuela Costa | Williams JPH1 Audi | 4 | | |
| 25 | Milos Pavlovic | | Bobby Tech | Williams JPH1 Audi | 1 | | |
| 10 | Nicola de Marco | | I.T.A.S Spa | Williams JPH1 Audi | 0 | | |
| 20 | Jens Höing | | HASKAMP and Societe Generale | Williams JPH1 Audi | 0 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|