F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Palmer zgarnia komplet punktów w F2 na Monzy
    Marek Roczniak, 23 maja 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Jolyon Palmer zaliczył niemal doskonały weekend Formuły 2 na torze Monza, zdobywając dwukrotnie pierwsze pole startowe i wygrywając obydwa wyścigi. Jedynie w sesjach treningowych Brytyjczyk nie zdołał uplasować się na czele klasyfikacji, ale stuprocentowa skuteczność w decydujących momentach umożliwiła mu zdobycie kompletu punktów i objęcie prowadzenia w mistrzostwach.

    Mający 19 lat syn szefa serii Jonathana Palmera kontrolował przebieg niedzielnego wyścigu od startu do mety i nigdy nie wydawał się być zagrożony. Początkowo blisko jego tylnego skrzydła trzymał się Will Bratt, ale Palmer zdołał w końcu mu odskoczyć i spokojnie dojechał do mety, mając na koniec blisko cztery sekundy przewagi nad najbliższym rywalem.

    Rywalem tym nie był już jednak Bratt, a Siergiej Afanasjew, który wyprzedził Brytyjczyka dwa okrążenia przed metą po wewnętrznej w Curva Grande, spychając go na trzecie miejsce. Dean Stoneman po burzliwym występie zajął czwarte miejsce, eliminując między innymi z walki Philippa Enga po zaczepieniu o jego bolid w pierwszej szykanie na drugim okrążeniu. W Enga wjechał następnie Johan Jokinen, wykonując krótki lot zakończony twardym lądowaniem na kołach. Duńczyk od razu odpadł z wyścigu, a Eng dwa okrążenia później po nieudanej próbie naprawy bolidu.

    Po uderzeniu w Enga, Stoneman ściął pierwszą szykanę i włączył się do wyścigu przed Kazimem Vasiliaukasem. Litwin próbował odzyskać miejsce na dojeździe do drugiego zakrętu Lesmo, ale stracił kontrolę nad samochodem, wpadł w poślizg i zakończył jazdę na barierze z opon. Stoneman wyprzedził następnie Kelvina Snoeksa i był już czwarty, dowożąc to miejsce do mety. Tym samym Dean awansował na drugie miejsce w mistrzostwach i traci obecnie 12 punktów do Palmera. Eng z kolei nie dopisał do swojego konta nawet jednego oczka w ten weekend i spadł z pierwszego na trzecie miejsce (23 pkt. straty do Palmera).

    Snoeks po utracie czwartego miejsca wdał się w walkę z goniącymi go Armaanem Ebrahimem, Benjaminem Baillym i Jackiem Clarke. Utrzymał się przed nimi, ale pomagając sobie ścinaniem szykan, za co w końcu otrzymał karę przejazdu przez boksy. Niestety nie dostrzegł w porę informacji o karze i kontynuował jazdę, aż w końcu pokazano mu czarną flagę. Zanim jednak dotarł do boksów, w jego bolid uderzył Ebrahim i Holender chcąc nie chcąc musiał zakończyć jazdę. Ebrahim i Bailly zajęli miejsca 5 i 6, a punktowaną dziesiątkę zamknęli Paul Rees, Iwan Samarin, Ricardo Teixeira i Benjamin Lariche.

    Natalia Kowalska w dzisiejszym wyścigu jechała raczej słabym tempem, ale udało jej się uniknąć stłuczek – w tym na starcie, gdy Mihai Marinescu miał kłopoty z ruszeniem z miejsca i o jego bolid zaczepił Nicola de Marco, stając w poprzek toru – i zajęła 14 miejsce, finiszując 15 sekund za najbliższym rywalem. „Już w piątek na treningach miałam wrażenie, że bolid nie przyspiesza tak, jak powinien” – powiedziała Natalia po wyścigu. „Telemetria potwierdzała, że pod koniec prostej startowej jestem o 10-12 km/godz. wolniejsza od większości rywali. Podobny problem miał Dean Stoneman i jemu wymieniono silnik”.

    „Podczas dzisiejszego wyścigu inni kierowcy wyprzedzali mnie bez większego trudu na prostych odcinkach, kiedy miałam gaz wciśnięty do dechy. Nawet do nie najszybszego zwykle Bułgara Kraleva traciłam po 2 sekundy na okrążeniu. Czułam się bezsilna, nie pomagało nawet użycie boosta. Wiadomo, że Monza jest torem, na którym każdy spadek mocy ma znaczenie. Widać było gołym okiem, co się dzieje. W sumie ten weekend to dla mnie frustrujące doświadczenie. Wykonałam dobrą robotę, a efektu nie było. Zgłosiliśmy problem organizatorom F2 i czekamy na odpowiednie decyzje”.

    Aktualizacja: Ricardo Teixeira otrzymał po wyścigu karę doliczenia 20 sekund do końcowego wyniku za zyskanie przewagi poprzez ścięcie szykany. W efekcie kierowca startujący na licencji Angoli spadł z 9 na 13 miejsce i stracił 2 punkty, a do punktowanej dziesiątki wskoczył tymczasem Parthiva Sureshwaren.

    Formula 2 > 2010 > Włochy 2, Monza - 5,793 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 3Jolyon PalmerF2/CommaWilliams JPH1B Audi1830:51,52025
    2. 14Siergiej Afanasjew (D)F2/LukoilWilliams JPH1B Audi18+0:03,91718
    3. 2Will Bratt (D)F2/Michelangelo SearchWilliams JPH1B Audi18+0:04,41315
    4. 48Dean Stoneman (D)F2/Silver LiningWilliams JPH1B Audi18+0:11,03112
    5. 6Armaan EbrahimF2/JK RacingWilliams JPH1B Audi18+0:13,43510
    6. 4Benjamin Bailly (D)F2/RACBWilliams JPH1B Audi18+0:14,4918
    7. 27Paul Rees (D)F2/DarsenaWilliams JPH1B Audi18+0:15,4556
    8. 7Iwan Samarin (D)F2/LudingWilliams JPH1B Audi18+0:20,9044
    9. 10Benjamin Lariche (D)F2/Quick SorelWilliams JPH1B Audi18+0:22,3132
    10. 26Parthiva Sureshwaren (D)F2/Iceblue & IndigoWilliams JPH1B Audi18+0:22,7481
    11. 8Płamen Kralew (D)F2/Bulgarian State A.T.Williams JPH1B Audi18+0:23,468
    12. 11Jack ClarkeF2/KSS DesignWilliams JPH1B Audi18+0:27,505
    13. 5Ricardo Teixeira (D)F2/SonangolWilliams JPH1B Audi18+0:41,184
    14. 77Natalia Kowalska (D)F2/CYFRA+Williams JPH1B Audi18+0:42,220
    15. 28Ajith Kumar (D)F2/Goodwill RacingWilliams JPH1B Audi18+1:26,685
    16. 9Mihai Marinescu (D)F2/KG Clean EnergyWilliams JPH1B Audi162 okr.
    Niesklasyfikowani
    12Kelvin Snoeks (D)F2/Snoeks AutomotiveWilliams JPH1B Audi15
    33Philipp EngF2/EngWilliams JPH1B Audi3
    17Johan Jokinen (D)F2/DASU & Dansk MetalWilliams JPH1B Audi1
    21Kazim VasiliauskasF2/DarsenaWilliams JPH1B Audi1
    19Nicola de MarcoF2/Spritz OneWilliams JPH1B Audi0
    Pole position: Jolyon Palmer (Comma) - 1:39,935
    Najszybsze okrążenie: Mihai Marinescu (KG Clean Energy) - 1:41,439 na 7 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Simi, 23.05.2010 17:23[!]
    Natalia znów nie najlepiej. Szkoda. Palmer jest chyba baaaardzo szczęśliwy z tego weekendu ;)
    bukuć, 23.05.2010 18:44[!]
    Czy Natalia nie zdaje sobie sprawy , że jest po prostu gorzej niż przeciętna? Ja bym przestał startować na jej miejscu...
    Nie usprawiedliwia jej to , że jest kobietą.Po prostu jest za słaba i podboje F1 jej nie wyjdą.
    (Tak jak kobi9ecie <zapomniałem nazwiska> , która zdobyła pół punktu w F1)
    Weź Nati idź do AutoGP i zmierz się z Gahnang(czy jak jej tam).
    Simi, 23.05.2010 19:15[!]
    Bukuć - to była chyba Lella Lombardi :)
    Yurek, 23.05.2010 21:19[!]
    Tak, Lombardi. Gachnang też superkierowcą nie jest. Wkurzały mnie zapowiedzi Kowalskiej, że jeszcze trochę, a będzie się ścigać w Formule 1. Tak samo jak Wierczuk, i zapewne tak samo jak Wierczuk skończy. A Formuła 2 nie jest już drugą najważniejszą serią po Formule 1. Jeśli ktoś jest tak dobry jak Soucek, ma szanse na Formułę 1, ale nikt nie wpuści Kowalskiej tylko dlatego, że jest kobietą.
    Speedster, 24.05.2010 09:49[!]
    to ona jest kobietą? :D (joke) BTW - występ gorzej niż przeciętny, chyba będzie obstawianie tyłów, ciekawy jestem jak wygląda kontrakt z Cyfrą+ , jeżeli zakłada cały sezon sponsoringu to jeszcze kilka blamaży zobaczymy...
    kibic, 24.05.2010 13:02[!]
    Bardzo surowo oceniacie występ Natalii. Jej samoocena jest na pewno jeszcze surowsza.
    Było kiepsko i z tym faktem nie można dyskutować. Trzeba dać jej trochę czasu.
    Gdyby kończyła na początku drugiej dziesiątki to byłoby dobrze. Przerażająca jest
    ta strata czasowa do lidera wyścigu. Nie wiemy skąd to się bierze. Może jakieś techniczne
    problemy, może opony...
    Trudno powiedzieć jak to jest z umiejętnościami Pani Natalii. Poczekajmy jeszcze.
    gnt3c, 27.05.2010 08:39[!]
    coś wspominała o braku mocy w aucie i że zgłosiła to już ciału zarządzającemu ...
    "Podczas dzisiejszego wyścigu inni kierowcy wyprzedzali mnie bez większego trudu na prostych odcinkach, kiedy miałam gaz wciśnięty do dechy." - szkoda że nie ma kolegi z teamu, z którym można by porównać telemetrię, tymczasem trudno wysnuć wnioski czy brak prędkości spowodowany jest wolnym autem, czy po prostu słabszym wychodzeniem z zakrętu poprzedzającego prostą, w tym przypadku parabolici...
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca