F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    GP2: Pantano wygrał chaotyczny wyścig we Francji
    Marek Roczniak, 30 czerwca 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Giorgio Pantano (Campos Grand Prix) odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w serii GP2 w tym sezonie, wygrywając dłuższy, sobotni wyścig na francuskim torze Magny-Cours, który z powodu dwóch spektakularnych kraks na pierwszym okrążeniu trwał aż blisko dwie godziny! Na pozostałych stopniach podium stanęli dwaj Brazylijczycy – Lucas di Grassi (ART Grand Prix) i Bruno Senna (Arden International).

    Wyścig rozpoczął się chyba od najgorszego koszmaru, jaki tylko mógł sobie wyobrazić zespół iSport International, jako że startujący z pierwszego rzędu Timo Glock i Andreas Zuber zderzyli się ze sobą tuż po ruszeniu z miejsc, eliminując się nawzajem z walki. W dodatku bolid Zubera wzbił się w powietrze i wylądował na głowie Glocka, który z kołnierzem ochronnym na szyi trafił do centrum medycznego na torze. Na szczęście okazało się, że Niemiec nie doznał żadnej kontuzji.

    Tymczasem na pierwszym okrążeniu doszło do jeszcze jednego, znacznie bardziej niebezpiecznego wypadku. Ernesto Viso (Racing Engineering) najechał na koło bolidu Michael Ammermuller (ART Grand Prix) pomiędzy nawrotem Adelaide i szykaną Nurburgring. W efekcie jego samochód wzbił się w powietrze i wykonał serię karkołomnych akrobacji, kasując po drodze słup podtrzymujący reklamę i uderzając w betonową bandę, którą ostatecznie przeleciał, by wylądować ostatecznie na kołach wewnątrz toru. Kierowca został wydobyty z wraku i przewieziony najpierw do centrum medycznego, a następnie do szpitala, gdzie na szczęście nie wykryto żadnych poważniejszych obrażeń poza wstrząśnieniem mózgu. Wenezuelczyk został zatrzymany na noc na obserwację.

    Na tor wyjechał w międzyczasie samochód bezpieczeństwa i większość kierowców wykonała obowiązkowe postoje w boksach. Nicolas Lapierre (DAMS) potrącił jednego ze swoich mechaników, ale skończyło się tylko na potłuczeniach. Postojów nie odbyli między innymi Kohei Hirate (Trident Racing) i Karun Chandhok (Durango) i to oni objęli tymczasowo prowadzenie. Na czterech kolejnych miejscach znaleźli się Pantano, di Grassi, Senna i Pastor Maldonado (Trident Racing). Na wznowienie wyścigu musieliśmy jednak czekać blisko godzinę, bowiem został on całkowicie zatrzymany aby kierowcy nie przeszkadzali służbom medycznym zajmującym się Viso.

    Po wznowieniu wyścigu Hirate musiał odbyć karę za wyprzedzanie w trakcie neutralizacji, natomiast Chandhok popełnił pod presją błąd – wypadł na chwilę z toru i oddał tym samym prowadzenie Pantano, który jak na rutyniarza przystało kontrolował od tego momentu przebieg rywalizacji, odnosząc stosunkowo łatwe zwycięstwo. Tymczasem Maldonado wyprzedził Sennę i awansował na trzecią pozycję, a za Brazylijczykiem znaleźli się Luca Filippi (Super Nova), Alexandre Negrao (Minardi Piquet), Adrian Zaugg (Arden International) i Witalij Pietrow (Campos Grand Prix).

    W dalszej części wyścigu do punktowanej ósemki przebił się Lapierre po wyprzedzeniu Pietrowa i skorzystaniu z kolizji pomiędzy Zauggiem i Negrao. Tymczasem Maldonado zaczął mieć problemy ze skrzynią biegów i szybko zaczął tracić miejsca. Następnie Filippi wprawił w poślizg swojego partnera z zespołu Super Nova – Mike'a Conwaya, który po kilku innych przygodach finiszował na dziewiątej pozycji. Filippi skorzystał później z błędu popełnionego przez Sennę i wydawało się, że stanie na podium, jednak na ostatnim okrążeniu popełnił błąd pod narastającą presją ze strony Brazylijczyka i ostatecznie finiszował na czwartej pozycji.

    Pietrow po bardzo udanym wyścigu zajął piąte miejsce, natomiast na pozostałych pozycjach punktowanych finiszowali Zaugg, Javier Villa (Racing Engineering) i Lapierre, który przetrwał poślizg w szybkim zakręcie Estoril. Francuz wystartuje do jutrzejszego wyścigu z pole position – początek bezpośredniej relacji na kanale Eurosport o godzinie 10:00.

    GP2 Series > 2007 > Francja (główny), Magny-Cours - 4,411 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 25Giorgio PantanoCampos Grand PrixDallara GP2/05 Renault411h52m32,51310
    2. 2Lucas di GrassiART Grand PrixDallara GP2/05 Renault41+0:08,7778
    3. 7Bruno SennaArden InternationalDallara GP2/05 Renault41+0:22,4766
    4. 16Luca FilippiSuper Nova RacingDallara GP2/05 Renault41+0:24,5855
    5. 24Witalij PietrowCampos Grand PrixDallara GP2/05 Renault41+0:40,1624
    6. 8Adrian ZauggArden InternationalDallara GP2/05 Renault41+0:40,6993
    7. 14Javier VillaRacing EngineeringDallara GP2/05 Renault41+0:41,2062
    8. 23Nicolas LapierreDAMSDallara GP2/05 Renault41+0:48,2461
    9. 17Mike ConwaySuper Nova RacingDallara GP2/05 Renault41+0:52,431
    10. 11Pastor MaldonadoTrident RacingDallara GP2/05 Renault41+0:55,890
    11. 18Sakon YamamotoBCN CompeticionDallara GP2/05 Renault41+0:59,032
    12. 26Borja GarciaDurangoDallara GP2/05 Renault41+1:01,960
    13. 21Andy SoucekDPRDallara GP2/05 Renault41+1:04,692
    14. 19Ho-Pin TungBCN CompeticionDallara GP2/05 Renault41+1:08,395
    15. 10Jason TahinciFisichella Motor SportDallara GP2/05 Renault41+1:27,103
    16. 4Roldan RodriguezMinardi Piquet SportsDallara GP2/05 Renault401 okr.
    17. 22Kazuki NakajimaDAMSDallara GP2/05 Renault401 okr.
    Niesklasyfikowani
    3Alexandre NegraoMinardi Piquet SportsDallara GP2/05 Renault31
    12Kohei HirateTrident RacingDallara GP2/05 Renault31
    20Christian BakkerudDPRDallara GP2/05 Renault18
    27Karun ChandhokDurangoDallara GP2/05 Renault6
    5Timo GlockiSport InternationalDallara GP2/05 Renault0
    6Andreas ZuberiSport InternationalDallara GP2/05 Renault0
    1Michael AmmermüllerART Grand PrixDallara GP2/05 Renault0
    15Ernesto VisoRacing EngineeringDallara GP2/05 Renault0
    Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
    9Adam CarrollFisichella Motor SportDallara GP2/05 Renault0
    Pole position: Timo Glock (iSport International) - 1:21,895 (+2 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Roldan Rodriguez (Piquet Sports) - 1:23,405 na 39 okrążeniu (+1 pkt.)
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: GP2Series.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    buran, 30.06.2007 22:46[!]
    czy w GP2 toczy się walka o mistrzostwo konstruktorów?

    Senna spisuje się bardzo dobrze. Ciekawe kiedy trafi do F1
    Fisico_F1_ASR, 30.06.2007 22:49[!]
    oby jak najszybciej.
    himself, 30.06.2007 22:52[!]
    Dwa dosc powazne wypadki z tego co slyszalem.
    Pierwszy na samym poczatku wyscigu na prostej startowej.
    Drugi wygladal dosc ostro: http://www.youtub.../watch?v=KcV3QpbA2QU
    fisi, 30.06.2007 23:14[!]
    @buran. Raczej o mistrzostwo zespołów. Konstruktor jest ten sam dla kazdego Dallara-Renault.
    marrcus, 01.07.2007 01:43[!]
    ale miał szczeście, gdyby trafił centalnie w ten betonowy filar, to było po nim
    McLuke, 01.07.2007 01:58[!]
    A Carroll za co wykluczony z wyścigu?? Dobrze, ze reszcie się nic nie stało, bo źle to wyglądało... :)
    Jankes, 01.07.2007 02:03[!]
    zdaje się, że wyprzedzał podczas neutralizacji
    pprotas, 01.07.2007 10:18[!]
    poziom komentarza na eurosporcie serii GP2 jest nie do wyobrażenia. jak oni mogą sobie pozwolic na taki ***????
    Maraz, 01.07.2007 11:04[!]
    Carroll wyjechał z zamkniętych boksów i stąd czarna flaga, a o polskim komentatorze to już wspominałem raz czy dwa i to jest faktycznie żenada.
    owca, 01.07.2007 11:29[!]
    straszny był ten wyścig. juz na samym początku dosyć tragiczne rozegranie między dwoma kierowcami tego samego zespołu. bałem sie zeby Glockowi sie nic nie stało. a później jeszcze ten "groźnie wyglądający wypadek" brrrr!
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca