F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    GP2: Glock wygrał sobotni wyścig na Nurburgringu
    Maciej Czapiński, 21 lipca 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Timo Glock nareszcie zrobił to czego od niego oczekiwaliśmy – wygrał przed swoimi rodakami na torze Nurburgring, łatwo radząc sobie z rywalami. Drugi dojechał Lucas di Grassi, a trzeci Kazuki Nakajima, który jako pierwszy kierowca z czołówki wykonał pit-stop.

    Nie wszystko jednak szło idealnie po myśli Glocka. Wolny start spowodował, że przed pierwszym zakręcie wyprzedził go di Grassi, a on sam musiał bronić się przed napierającymi Giorgio Pantano, Pastorem Maldonado i Nakajimą. Za nimi powracający do serii Sebastien Buemi rozpętał chaos po tym, jak zapomniał o hamowaniu przed pierwszym zakrętem. Staranował Lucę Filippiego i zmienił się w samolot wzbijając się na lewym tyle Dallary Włocha. Reszta stawki musiała znaleźć sobie jakąś linię przejazdu wokół tej pary...

    Z przodu di Grassi wykorzystał szansę na zrobienie kilku szybkich kółek na pustym torze, oddalając się z Glockiem od reszty kierowców. Za nimi Maldonado wyprzedził Pantano w pierwszym zakręcie toru. Włoch nie przyjął zbyt dobrze tego ruchu i po chwili siedział już na ogonie swojego rywala. Jadący na piątym miejscu Nakajima także zapragnął skorzystać z pustego toru, zjechał więc do boksów gdy tylko mógł, jako pierwszy kierowca z czołówki. Gdy tylko wrócił na tor, zaczął ustanawiać swoje najszybsze okrążenia, pracując nad poprawą swojej szesnastej pozycji.

    Pantano, za którym pojawił się Adrian Zaugg, nie mogąc wyprzedzić Maldonaldo zjechał do boksów na szóstym kółku. Niestety dla niego, wyjechał za testerem Williamsa, Nakajimą. Zaugg, który również zjechał na postój miał jednak większy problem. Po powrocie na tor w jego lusterkach pojawił się Adam Caroll, który już wcześniej wymienił opony, a teraz napierał na niego.

    Gdy okazało się, że Nakajima szybko odrabia stratę do liderów, do boksów został wezwany di Grassi. Powrócił na tor drugi tuż przed Japończykiem, ale to pokazało tylko przewagę osiągów testera Williamsa. Glock natomiast dostał polecenie z iSport: wykonać najlepsze okrążenie swojego życia próbując skorzystać z pustego toru, by po postoju utrzymać prowadzenie. Niemiec wykonał plan perfekcyjnie, ustanawiając najszybsze okrążenie wyścigu, wpadając poślizgiem do boksów i po niesamowicie szybkiej obsłudze wrócił na tor jako lider, tuż przed di Grassim. Teraz jedynie miał utrzymać prowadzenie.

    Wydawało by się to nietrudnym zadaniem, nawet mając na ogonie najlepszych kierowców serii. Niestety dla Niemca dwóch kierowców w stawce zdecydowało się mocno opóźnić obowiązkowy postój w boksie. Kohei Hirate i Jason Tahinci, bo o nich mowa, choć nie walczyli o czołowe pozycje, nie zamierzali przepuszczać kierowcy iSport.

    Przez dwa długie okrążenia Glock próbował na każdy możliwy sposób wyprzedzić tureckiego kierowcę, a tuż za sobą miał di Grassiego, Nakajimę i Pantano! Wreszcie udała mu się ta sztuka w pierwszym zakręcie toru i jednocześnie oddał przysługę di Grassiemu, który zdołał wyprzedzić Turka w kolejnym łuku. Nakajima i Pantano mieli trochę mniej szczęścia, gdyż musieli czekać aż Tahinci zjedzie do boksów.

    Z tyłu było jeszcze ciekawiej. Adam Carroll, Bruno Senna, Javier Villa i Nicolas Lapierre walczyli o ósmą pozycję, póki Senna nie opóźnił znacząco hamowania przed pierwszym łukiem. Jednym manewrem zdjął Anglika z toru (wprawiając go w kołowrotek), zrobił miejsce dla Villi i Lapiere oraz zarobił karę przejazdu przez boksy.

    Gdy na 20 okrążeniu Hirate zjechał na obowiązkowy postój, Glock odzyskał pozycję lidera. Niemiec wygrał wyścig z wystarczającą przewagą i po minięciu mety zaczął palić gumy ze szczęścia. Lucas di Grassi pod koniec wyścigu musiał powstrzymywać Nakajimę, jednak udało mu się dowieźć drugie miejsce.

    Na czwartym miejscu dojechał Pantano, który drastycznie zwolnił pod koniec. Za nim finiszował Hirate, który zdołał wyprzedzić jeszcze swojego kolegę z ekipy, Maldonado. Czołową ósemkę dopełnili Adrian Zaugg i Javier Villa, który zdołał utrzymać za sobą Lapierre, dzięki czemu wystartuje jutro z pole position.

    Jutrzejszy, krótszy wyścig GP2 bez obowiązkowego postoju w boksach rozpocznie się jak zwykle o godzinie 10:00. Bezpośrednią relację z niego będzie można obejrzeć na głównym kanale Eurosport.

    GP2 Series > 2007 > Niemcy (główny), Nürburgring - 5,148 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 5Timo GlockiSport InternationalDallara GP2/05 Renault351h01m32,03210
    2. 2Lucas di GrassiART Grand PrixDallara GP2/05 Renault35+0:02,2748
    3. 22Kazuki NakajimaDAMSDallara GP2/05 Renault35+0:02,7236
    4. 25Giorgio PantanoCampos Grand PrixDallara GP2/05 Renault35+0:18,9375
    5. 12Kohei HirateTrident RacingDallara GP2/05 Renault35+0:19,7064
    6. 11Pastor MaldonadoTrident RacingDallara GP2/05 Renault35+0:33,6803
    7. 8Adrian ZauggArden InternationalDallara GP2/05 Renault35+0:35,7792
    8. 14Javier VillaRacing EngineeringDallara GP2/05 Renault35+0:36,9601
    9. 23Nicolas LapierreDAMSDallara GP2/05 Renault35+0:37,478
    10. 4Roldan RodriguezMinardi Piquet SportsDallara GP2/05 Renault35+0:56,548
    11. 24Witalij PietrowCampos Grand PrixDallara GP2/05 Renault35+1:00,889
    12. 3Alexandre NegraoMinardi Piquet SportsDallara GP2/05 Renault35+1:01,420
    13. 18Sakon YamamotoBCN CompeticionDallara GP2/05 Renault35+1:01,925
    14. 15Ernesto VisoRacing EngineeringDallara GP2/05 Renault35+1:02,849
    15. 7Bruno SennaArden InternationalDallara GP2/05 Renault35+1:03,189
    16. 19Ho-Pin TungBCN CompeticionDallara GP2/05 Renault35+1:08,460
    17. 10Jason TahinciFisichella Motor SportDallara GP2/05 Renault341 okr.
    18. 17Mike ConwaySuper Nova RacingDallara GP2/05 Renault341 okr.
    19. 26Borja GarciaDurangoDallara GP2/05 Renault332 okr.
    Niesklasyfikowani
    21Andy SoucekDPRDallara GP2/05 Renault29
    27Karun ChandhokDurangoDallara GP2/05 Renault26
    9Adam CarrollFisichella Motor SportDallara GP2/05 Renault18
    6Andreas ZuberiSport InternationalDallara GP2/05 Renault5
    20Christian BakkerudDPRDallara GP2/05 Renault2
    16Luca FilippiSuper Nova RacingDallara GP2/05 Renault1
    1Sebastien BuemiART Grand PrixDallara GP2/05 Renault1
    Pole position: Timo Glock (iSport International) - 1:40,977 (+2 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Mike Conway (Super Nova Racing) - 1:43,006 na 29 okrążeniu (+1 pkt.)
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: GP2Series.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    jędruś, 21.07.2007 19:34[!]
    Nakajima zaczyna coraz lepiej jeździć.
    Nie ma mocnych na Glocka. Ten chłopak musi wrócić do ścigania w F1!!!
    Wrzatek, 21.07.2007 19:55[!]
    Szkoda, że seria zwycięstw została przerwana.
    kamiss, 21.07.2007 19:56[!]
    Nie wiem jak Senna chce sie dostac do F1 w 2 lata.. (bo tyle chyba sobie zalozyl)
    Mariusz, 21.07.2007 22:02[!]
    To się Buemi najeździł... Glock chyba zostanie mistrzem.
    Spielberg, 21.07.2007 23:56[!]
    "i Sebastien Buemi rozpętał chaos po tym, jak zapomniał o hamowaniu przed pierwszym zakrętem. "

    Ja rozumiem, że można zapomnieć zahamować grając w GP3 bo się zapomniało układu toru, ale w profesjonalnych wyścigach? To brzmi jak żart :)
    marrcus, 22.07.2007 00:54[!]
    Wszystkie czasy okrążeń są tu wyrównane.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca