Timo Glock nareszcie zrobił to czego od niego oczekiwaliśmy – wygrał przed swoimi rodakami na torze Nurburgring, łatwo radząc sobie z rywalami. Drugi dojechał Lucas di Grassi, a trzeci Kazuki Nakajima, który jako pierwszy kierowca z czołówki wykonał pit-stop.
Nie wszystko jednak szło idealnie po myśli Glocka. Wolny start spowodował, że przed pierwszym zakręcie wyprzedził go di Grassi, a on sam musiał bronić się przed napierającymi Giorgio Pantano, Pastorem Maldonado i Nakajimą. Za nimi powracający do serii Sebastien Buemi rozpętał chaos po tym, jak zapomniał o hamowaniu przed pierwszym zakrętem. Staranował Lucę Filippiego i zmienił się w samolot wzbijając się na lewym tyle Dallary Włocha. Reszta stawki musiała znaleźć sobie jakąś linię przejazdu wokół tej pary...
Z przodu di Grassi wykorzystał szansę na zrobienie kilku szybkich kółek na pustym torze, oddalając się z Glockiem od reszty kierowców. Za nimi Maldonado wyprzedził Pantano w pierwszym zakręcie toru. Włoch nie przyjął zbyt dobrze tego ruchu i po chwili siedział już na ogonie swojego rywala. Jadący na piątym miejscu Nakajima także zapragnął skorzystać z pustego toru, zjechał więc do boksów gdy tylko mógł, jako pierwszy kierowca z czołówki. Gdy tylko wrócił na tor, zaczął ustanawiać swoje najszybsze okrążenia, pracując nad poprawą swojej szesnastej pozycji.
Pantano, za którym pojawił się Adrian Zaugg, nie mogąc wyprzedzić Maldonaldo zjechał do boksów na szóstym kółku. Niestety dla niego, wyjechał za testerem Williamsa, Nakajimą. Zaugg, który również zjechał na postój miał jednak większy problem. Po powrocie na tor w jego lusterkach pojawił się Adam Caroll, który już wcześniej wymienił opony, a teraz napierał na niego.
Gdy okazało się, że Nakajima szybko odrabia stratę do liderów, do boksów został wezwany di Grassi. Powrócił na tor drugi tuż przed Japończykiem, ale to pokazało tylko przewagę osiągów testera Williamsa. Glock natomiast dostał polecenie z iSport: wykonać najlepsze okrążenie swojego życia próbując skorzystać z pustego toru, by po postoju utrzymać prowadzenie. Niemiec wykonał plan perfekcyjnie, ustanawiając najszybsze okrążenie wyścigu, wpadając poślizgiem do boksów i po niesamowicie szybkiej obsłudze wrócił na tor jako lider, tuż przed di Grassim. Teraz jedynie miał utrzymać prowadzenie.
Wydawało by się to nietrudnym zadaniem, nawet mając na ogonie najlepszych kierowców serii. Niestety dla Niemca dwóch kierowców w stawce zdecydowało się mocno opóźnić obowiązkowy postój w boksie. Kohei Hirate i Jason Tahinci, bo o nich mowa, choć nie walczyli o czołowe pozycje, nie zamierzali przepuszczać kierowcy iSport.
Przez dwa długie okrążenia Glock próbował na każdy możliwy sposób wyprzedzić tureckiego kierowcę, a tuż za sobą miał di Grassiego, Nakajimę i Pantano! Wreszcie udała mu się ta sztuka w pierwszym zakręcie toru i jednocześnie oddał przysługę di Grassiemu, który zdołał wyprzedzić Turka w kolejnym łuku. Nakajima i Pantano mieli trochę mniej szczęścia, gdyż musieli czekać aż Tahinci zjedzie do boksów.
Z tyłu było jeszcze ciekawiej. Adam Carroll, Bruno Senna, Javier Villa i Nicolas Lapierre walczyli o ósmą pozycję, póki Senna nie opóźnił znacząco hamowania przed pierwszym łukiem. Jednym manewrem zdjął Anglika z toru (wprawiając go w kołowrotek), zrobił miejsce dla Villi i Lapiere oraz zarobił karę przejazdu przez boksy.
Gdy na 20 okrążeniu Hirate zjechał na obowiązkowy postój, Glock odzyskał pozycję lidera. Niemiec wygrał wyścig z wystarczającą przewagą i po minięciu mety zaczął palić gumy ze szczęścia. Lucas di Grassi pod koniec wyścigu musiał powstrzymywać Nakajimę, jednak udało mu się dowieźć drugie miejsce.
Na czwartym miejscu dojechał Pantano, który drastycznie zwolnił pod koniec. Za nim finiszował Hirate, który zdołał wyprzedzić jeszcze swojego kolegę z ekipy, Maldonado. Czołową ósemkę dopełnili Adrian Zaugg i Javier Villa, który zdołał utrzymać za sobą Lapierre, dzięki czemu wystartuje jutro z pole position.
Jutrzejszy, krótszy wyścig GP2 bez obowiązkowego postoju w boksach rozpocznie się jak zwykle o godzinie 10:00. Bezpośrednią relację z niego będzie można obejrzeć na głównym kanale Eurosport.
•GP2 Series > 2007 > Niemcy (główny), Nürburgring - 5,148 km |
| | |
| P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 5 | Timo Glock | | iSport International | Dallara GP2/05 Renault | 35 | 1h01m32,032 | 10 |
2. | 2 | Lucas di Grassi | | ART Grand Prix | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +0:02,274 | 8 |
3. | 22 | Kazuki Nakajima | | DAMS | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +0:02,723 | 6 |
4. | 25 | Giorgio Pantano | | Campos Grand Prix | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +0:18,937 | 5 |
5. | 12 | Kohei Hirate | | Trident Racing | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +0:19,706 | 4 |
6. | 11 | Pastor Maldonado | | Trident Racing | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +0:33,680 | 3 |
7. | 8 | Adrian Zaugg | | Arden International | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +0:35,779 | 2 |
8. | 14 | Javier Villa | | Racing Engineering | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +0:36,960 | 1 |
9. | 23 | Nicolas Lapierre | | DAMS | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +0:37,478 | |
10. | 4 | Roldan Rodriguez | | Minardi Piquet Sports | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +0:56,548 | |
11. | 24 | Witalij Pietrow | | Campos Grand Prix | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +1:00,889 | |
12. | 3 | Alexandre Negrao | | Minardi Piquet Sports | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +1:01,420 | |
13. | 18 | Sakon Yamamoto | | BCN Competicion | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +1:01,925 | |
14. | 15 | Ernesto Viso | | Racing Engineering | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +1:02,849 | |
15. | 7 | Bruno Senna | | Arden International | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +1:03,189 | |
16. | 19 | Ho-Pin Tung | | BCN Competicion | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +1:08,460 | |
17. | 10 | Jason Tahinci | | Fisichella Motor Sport | Dallara GP2/05 Renault | 34 | 1 okr. | |
18. | 17 | Mike Conway | | Super Nova Racing | Dallara GP2/05 Renault | 34 | 1 okr. | |
19. | 26 | Borja Garcia | | Durango | Dallara GP2/05 Renault | 33 | 2 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 21 | Andy Soucek | | DPR | Dallara GP2/05 Renault | 29 | | |
| 27 | Karun Chandhok | | Durango | Dallara GP2/05 Renault | 26 | | |
| 9 | Adam Carroll | | Fisichella Motor Sport | Dallara GP2/05 Renault | 18 | | |
| 6 | Andreas Zuber | | iSport International | Dallara GP2/05 Renault | 5 | | |
| 20 | Christian Bakkerud | | DPR | Dallara GP2/05 Renault | 2 | | |
| 16 | Luca Filippi | | Super Nova Racing | Dallara GP2/05 Renault | 1 | | |
| 1 | Sebastien Buemi | | ART Grand Prix | Dallara GP2/05 Renault | 1 | | |
| |
|
Źródło: GP2Series.com