F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    GP2: Villa drugim podwójnym zwycięzcą w tym sezonie
    Marek Roczniak, 22 lipca 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Javier Villa (Racing Engineering) stał się drugim po Timo Glocku (iSport International) podwójnym zwycięzcą w serii GP2 w tym sezonie po tym, jak udało mu się wygrać po starcie z pole position niedzielny wyścig na torze Nurburgring.

    Jest to już drugie zwycięstwo odniesione przez Hiszpana w sprincie w tym roku, jako że wygrał on również niedzielny wyścig we Francji trzy tygodnie temu. Villa skorzystał jednak wówczas z awarii hamulców w bolidzie Nicolasa Lapierre (DAMS), tak więc dzisiejszy triumf był bardziej zasłużony, choć oczywiście spora w tym zasługa odwrócenia kolejności startowej pierwszej ósemki po sobotnim wyścigu. Pomimo zdobycia w ten weekend siedmiu punktów Villa nadal zajmuje dziewiątą pozycję w klasyfikacji generalnej kierowców, a jego strata do lidera mistrzostw wynosi 32 punkty.

    Kierowca zespołu Racing Engineering już na starcie zyskał wyraźną przewagę nad Adrianem Zauggiem (Arden International) i przez cały wyścig jechał niezagrożony na pierwszej pozycji, popełniając jedynie w końcówce niegroźny błąd w ostatniej szykanie, którą pokonał alternatywną drogą. Ostatecznie Villa wyścig ukończył z ponad trzysekundową przewagą nad drugim na mecie Koheiem Hirate (Trident Racing), który skorzystał w pewnym momencie z błędu popełnionego przez Zaugga w nawrocie Dunlop. Kierowca z RPA próbował w ostatniej chwili zablokować Japończyka, jednak był on już obok niego w tym momencie, tak więc skończyło się to kolizją i odpadnięciem z walki Zaugga. Manewr był uderzająco podobny do tego, który mogliśmy obserwować 10 lat temu na Jerez w wykonaniu Michaela Schumachera. Dla Hirate jest to największe jak dotąd osiągnięcie w serii GP2.

    Na najniższym stopniu podium po raz czwarty z rzędu stanął prezentujący ostatnio niezwykle równą i zarazem wysoką formę Kazuki Nakajima (DAMS). Kierowca testowy Williamsa pokonał w dzisiejszym wyścigu we efektownym stylu Pastora Maldonado (Trident Racing), a później walczył także zaciekle z zespołowym partnerem Wenezuelczyka i zarazem swoim rodakiem – Hirate, jednak nie udało mu się go już pokonać i pozostał na trzeciej pozycji. Tym niemniej był to kolejny solidny wyścig w jego wykonaniu. Maldonado finiszował na czwartej pozycji, a na ostatnich dwóch pozycjach punktowanych uplasowali się kierowcy zajmujący czołowe miejsca w klasyfikacji generalnej – Glock i Lucas di Grassi (ART Grand Prix).

    Startujący z ósmej pozycji Glock skorzystał z kolizji na pierwszym okrążeniu pomiędzy Giorgio Pantano (Campos Grand Prix) i di Grassim w zakręcie Michelin, która umożliwiła mu wyprzedzenie ich obydwu, a później zyskał jeszcze jedno miejsce po odpadnięciu z walki Zaugga, tak więc zdobył w sumie dwa punkty i jego przewaga nad di Grassim wynosi obecnie siedem punktów na pięć weekendów wyścigowych przed końcem sezonu. Pantano ostatecznie finiszował na siódmej pozycji, a tuż za nim linię mety przekroczył Ernesto Viso (Racing Engineering), przyczyniając się do wyeliminowania z wyścigu już na pierwszym okrążeniu Lapierre, który próbował wyprzedzić go po zewnętrznej przed ostatnią szykaną.

    Ponadto pecha mieli dzisiaj Luca Filippi z zespołu Super Nova (kłopoty z bolidem), Andreas Zuber z zespołu iSport (zgaśnięcie silnika na starcie, kara przejazdu przez boksy za start na "popych"), Sebastien Buemi z zespołu ART Grand Prix (kara przejazdu przez boksy za falstart) i Bruno Senna z zespołu Arden (uszkodzone zawieszenie najprawdopodobniej w wyniku kolizji). Buemi zdobył jednak jeden punkt za wykręcenie najszybszego okrążenia. Kolejne dwa wyścigi GP2 odbędą się za dwa tygodnie na Węgrzech.

    GP2 Series > 2007 > Niemcy (sprint), Nürburgring - 5,148 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 14Javier VillaRacing EngineeringDallara GP2/05 Renault2441:36,6406
    2. 12Kohei HirateTrident RacingDallara GP2/05 Renault24+0:03,5895
    3. 22Kazuki NakajimaDAMSDallara GP2/05 Renault24+0:04,5064
    4. 11Pastor MaldonadoTrident RacingDallara GP2/05 Renault24+0:07,7103
    5. 5Timo GlockiSport InternationalDallara GP2/05 Renault24+0:09,3012
    6. 2Lucas di GrassiART Grand PrixDallara GP2/05 Renault24+0:10,5081
    7. 25Giorgio PantanoCampos Grand PrixDallara GP2/05 Renault24+0:14,375
    8. 15Ernesto VisoRacing EngineeringDallara GP2/05 Renault24+0:19,401
    9. 4Roldan RodriguezMinardi Piquet SportsDallara GP2/05 Renault24+0:21,272
    10. 3Alexandre NegraoMinardi Piquet SportsDallara GP2/05 Renault24+0:22,211
    11. 18Sakon YamamotoBCN CompeticionDallara GP2/05 Renault24+0:27,499
    12. 26Borja GarciaDurangoDallara GP2/05 Renault24+0:30,170
    13. 21Andy SoucekDPRDallara GP2/05 Renault24+0:30,585
    14. 9Adam CarrollFisichella Motor SportDallara GP2/05 Renault24+0:31,254
    15. 17Mike ConwaySuper Nova RacingDallara GP2/05 Renault24+0:31,285
    16. 27Karun ChandhokDurangoDallara GP2/05 Renault24+0:41,090
    17. 24Witalij PietrowCampos Grand PrixDallara GP2/05 Renault24+0:42,296
    18. 20Christian BakkerudDPRDallara GP2/05 Renault24+0:56,390
    19. 10Jason TahinciFisichella Motor SportDallara GP2/05 Renault24+0:57,493
    20. 1Sebastien BuemiART Grand PrixDallara GP2/05 Renault24+1:29,820
    21. 6Andreas ZuberiSport InternationalDallara GP2/05 Renault24+1:36,516
    22. 19Ho-Pin TungBCN CompeticionDallara GP2/05 Renault213 okr.
    Niesklasyfikowani
    8Adrian ZauggArden InternationalDallara GP2/05 Renault15
    16Luca FilippiSuper Nova RacingDallara GP2/05 Renault9
    7Bruno SennaArden InternationalDallara GP2/05 Renault1
    23Nicolas LapierreDAMSDallara GP2/05 Renault0
    Najszybsze okrążenie: Sebastien Buemi (ART Grand Prix) - 1:42,512 na 15 okrążeniu (+1 pkt.)
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: GP2Series.com, Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    owca, 22.07.2007 11:56[!]
    ciekawe czy sedziowie ukarają go za ominięcie szykany na 2 okrążenia przed koncem. mam nadzieje, ze przymkną na to oko, bo w sumie jego pozycja w tym momencie i tak nie było juz zagrożona.
    Maraz, 22.07.2007 12:00[!]
    Wystarczy że zwolnił i nie ustanowił wtedy najlepszego czasu, a jak widać o najszybsze okrążenie walczyli w tym wyścigu dwaj najwięksi przegrani - Buemi i Zuber :)
    Fisico_F1_ASR, 22.07.2007 12:07[!]
    co się stało z Bruno Senną. Taki ostry spadek formy :|. Przecież jeździł nieźle na początku sezonu mimo nie najlepszego bolidu.
    im9ulse, 22.07.2007 12:39[!]
    no no no japońce zaczynaja cisnac :)
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca