F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Lucas di Grassi odniósł pierwsze zwycięstwo w serii GP2
    Marek Roczniak, 25 sierpnia 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Lucas di Grassi (ART Grand Prix) odniósł w końcu swoje pierwsze zwycięstwo w serii GP2, pokonując Giorgio Pantano (Campos) podczas sobotniego wyścigu w Turcji o niewiele ponad sekundę. Na najniższym stopniu podium stanął Adam Carroll (FMS), odpierając w końcówce wyścigu ataki Timo Glocka (iSport), który ze względu na złą decyzję taktyczną musiał zadowolić się czwartym miejscem i stracił w efekcie prowadzenie w tegorocznych mistrzostwach na rzecz di Grassiego.

    Startujący z pole position Luca Filippi (Super Nova) stracił prowadzenie już na samym początku wyścigu na rzecz Andreasa Zubera (iSport), który zdołał także wyprzedzić swojego zespołowego partnera – Glocka. Filippi wpadł następnie w poślizg w szykanie i na tym zakończył się jego udział w tym wyścigu. Nie był to jednak jedyny incydent na pierwszym okrążeniu, gdyż w pierwszym zakręcie doszło do karambolu z udziałem Mike'a Conwaya (Super Nova), Andy'ego Souceka (DPR) i Adriana Zaugga (Arden). Ostatecznie żaden z nich nie dojechał do mety, a tymczasem na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa.

    Wszyscy kierowcy z wyjątkiem Glocka, obydwu reprezentantów Minardi Piquet Sports – Alexandre Negrao i Roldana Rodrigueza oraz Ricardo Risattiego (Trident) zdecydowali się na wykonanie obowiązkowego postoju w boksach w trakcie neutralizacji wyścigu. W tej sytuacji Glock wysunął się na prowadzeniu, natomiast Zuber, który jako pierwszy wyjechał z boksów spadł na piąte miejsce. Po wznowieniu wyścigu debiutujący w GP2 Risatti dosyć szybko zaczął tracić miejsca, jednak Zuber chciał także jak najszybciej wyprzedzić Rodrigueza, gdyż nie chciał aby Glock uciekł mu zbytnio do przodu.

    W końcu, znudzony zbyt długim oczekiwaniem na postój Hiszpana, Zuber na 21 okrążeniu zaryzykował atak przed ostatnim kompleksem zakrętów, jednak najwyraźniej popełnił błąd lub źle ocenił sytuację i podczas hamowania wypadł z toru, lądując na środku żwirowiska. Jak się później okazało, Glock nie zdążył wypracować dostatecznej przewagi przed swoim obowiązkowym postojem by utrzymać prowadzenie i po jego wykonaniu spadł na czwartą pozycję – za di Grassiego, Carrolla i Pantano.

    Niecierpliwość pozbawiła więc Zubera pewnego zwycięstwa, a tymczasem Glock w końcówce wyścigu mógł już tylko liczyć na ewentualne pokonanie Carrolla, który stracił w międzyczasie drugie miejsce na rzecz Pantano. Kierowca iSport widząc jednak nieustępliwość Irlandczyka postanowił nie ryzykować zbytnio i ostatecznie zadowolił się pięcioma punktami za czwarte miejsce, tak więc jego strata do di Grassiego w klasyfikacji generalnej kierowców wynosi obecnie cztery oczka.

    Na pozostałych pozycjach punktowanych finiszowali Borja Garcia (Durango), Kazuki Nakajima (DAMS), Negrao i Karun Chandhok (Durango), który do niedzielnego, krótszego wyścigu bez obowiązkowego postoju w boksach wystartuje z pole position. Bezpośrednią relację z niego będzie można obejrzeć na kanale Eurosport 2 – początek o godzinie 10:00.

    GP2 Series > 2007 > Turcja (główny), Istanbul Park - 5,338 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 2Lucas di GrassiART Grand PrixDallara GP2/05 Renault3457:11,27710
    2. 25Giorgio PantanoCampos Grand PrixDallara GP2/05 Renault34+0:01,3718
    3. 9Adam CarrollFisichella Motor SportDallara GP2/05 Renault34+0:05,8306
    4. 5Timo GlockiSport InternationalDallara GP2/05 Renault34+0:06,1635
    5. 26Borja GarciaDurangoDallara GP2/05 Renault34+0:10,1834
    6. 22Kazuki NakajimaDAMSDallara GP2/05 Renault34+0:10,7743
    7. 3Alexandre NegraoMinardi Piquet SportsDallara GP2/05 Renault34+0:14,6952
    8. 27Karun ChandhokDurangoDallara GP2/05 Renault34+0:19,7561
    9. 19Ho-Pin TungBCN CompeticionDallara GP2/05 Renault34+0:20,629
    10. 7Bruno SennaArden InternationalDallara GP2/05 Renault34+0:22,944
    11. 4Roldan RodriguezMinardi Piquet SportsDallara GP2/05 Renault34+0:27,227
    12. 14Javier VillaRacing EngineeringDallara GP2/05 Renault34+0:27,589
    13. 15Marcos MartinezRacing EngineeringDallara GP2/05 Renault34+0:54,026
    14. 10Jason TahinciFisichella Motor SportDallara GP2/05 Renault34+1:09,504
    15. 23Nicolas LapierreDAMSDallara GP2/05 Renault34+1:15,194
    16. 11Ricardo RisattiTrident RacingDallara GP2/05 Renault34+1:32,816
    17. 24Witalij PietrowCampos Grand PrixDallara GP2/05 Renault331 okr.
    Niesklasyfikowani
    1Sebastien BuemiART Grand PrixDallara GP2/05 Renault27
    6Andreas ZuberiSport InternationalDallara GP2/05 Renault20
    12Kohei HirateTrident RacingDallara GP2/05 Renault18
    18Henri KarjalainenBCN CompeticionDallara GP2/05 Renault15
    17Mike ConwaySuper Nova RacingDallara GP2/05 Renault2
    21Andy SoucekDPRDallara GP2/05 Renault1
    16Luca FilippiSuper Nova RacingDallara GP2/05 Renault0
    8Adrian ZauggArden InternationalDallara GP2/05 Renault0
    Pole position: Luca Filippi (Super Nova Racing) - 1:34,278 (+2 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Nicolas Lapierre (DAMS) - 1:35,551 na 34 okrążeniu (+1 pkt.)
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: GP2Series.com, Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Metalpablo, 25.08.2007 17:28[!]
    NO:D:D:D.Lucas wreście wygrał:D:D.Gratulacje:D.Mamy nowego lidera GP2:D
    Hindus, 25.08.2007 17:57[!]
    Gp2 szybsze od F1
    ??
    Zlatan, 25.08.2007 18:11[!]
    na tym torze f1 jest szybsza od gp2 o około 10 s !!!
    Wrzatek, 25.08.2007 18:29[!]
    Ciekawe co zrobi di Grassi jak wygra GP2. W F1 z każdym dniem mniej miejsc i więcej kandydatów.
    im9ulse, 25.08.2007 18:33[!]
    Zuber powinien wygrac ,niestety przeliczyl sie przy wyprzedzaniu :( wyscig srednio ciekawy jak na gp2 ,Senna ciagle spi
    Ulver, 25.08.2007 20:02[!]
    Mam przeczucie, że bedzie to pierwszy sezon GP2, kiedy mistrz serii nie znajdzie miejsca w F1. BMW zapewne "hojnie" zaproponuje Glockowi posade kierowcy rezerwowego, a o di Grassim cicho we wszystkich plotkach (moze co najwyżej tester w Renault?).
    Fisico_F1_ASR, 25.08.2007 23:14[!]
    ile lat ma Lucas? Może Toyota za "sami wiecie kogo"?
    Wrzatek, 26.08.2007 11:42[!]
    On jest z programu rozwojowego RENAULT. Nie wiem czy oni go tak sobie zostawią.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca