|
|
|
|
|
|
GP2: Valerio odniósł pierwsze zwycięstwo w serii | |
Alberto Valerio odniósł swoje pierwsze i jednocześnie w pełni zasłużone zwycięstwo w serii GP2, pokonując w głównym wyścigu na torze Silverstone takich uznanych zawodników, jak Romain Grosjean czy Lucas di Grassi.
Już wczoraj podczas kwalifikacji kierowca ekipy Piquet GP sprawił niespodziankę, kwalifikując się w pierwszym rzędzie. Jeśli ktoś jednak myślał, że był to tylko przypadek, to po dzisiejszym wyścigu raczej nie powinien już mieć takich podejrzeń. Grosjean po starcie z pole position prowadził w pierwszej fazie wyścigu, ale Valerio cały czas trzymał się blisko kierowcy zespołu Barwa Addax.
Obaj kierowcy walczyli o prowadzenie przez pięć okrążeń, aż w końcu Brazylijczyk zdołał pokonać zwycięzcę dwóch wyścigów w tym sezonie w szykanie Abbey na ósmym okrążeniu i od tego momentu kontrolował już przebieg wyścigu, wypracowując przed obowiązkowym postojem wystarczającą przewagę, aby nie stracić prowadzenia. Nieco pomocny okazał się fakt, że inni kierowcy także musieli uporać się z wyprzedzeniem nie spisującego się dzisiaj najlepiej Grosjeana.
Di Grassi dość szybko wyprzedził Francuza i wydawało się, że ma już zapewnione drugie miejsce oraz szansę na walkę o prowadzenie z Valerio. Brazylijczyk zdecydował się jednak na wymianę wszystkich czterech opon podczas obowiązkowego postoju, a więc stał kilka sekund dłużej na stanowisku serwisowym i gdy powrócił na tor, znalazł się za Nico Hulkenbergiem (ART Grand Prix), który swój postój odbył dość wcześnie i w międzyczasie wykręcił kilka bardzo szybkich okrążeń, co pozwoliło mu na awans do czołówki.
Mając jednak wszystkie opony w dobrym stanie, di Grassi zaczął szybko doganiać Hulkenberga i choć samo wyprzedzenie aktualnego mistrza F3 Euro Series zabrało mu już dość dużo czasu, gdy znalazł się już za jego plecami, to jednak udało mu się tego dokonać, a stało się to na trzy okrążenia przed metą. W tym momencie di Grassi miał jednak około pięć sekund straty do Valerio i stało się jasne, że nie zdoła go już dogonić, tak więc musiał zadowolić się drugim miejscem.
Tymczasem Hulkenberg do samego końca musiał bronić się przed atakami ze strony Sergio Pereza (Arden), który dzięki bardzo wczesnemu postojowi także zyskał wiele miejsc. Ostatecznie Meksykanin nie zdołał jednak odebrać Hulkenbergowi najniższego stopnia podium i finiszował na czwartej pozycji. Grosjean zajął piąte miejsce, ale pomimo nienajlepszego występu zdołał odzyskać prowadzenie w mistrzostwach, jako że jego zespołowy kolega Witalij Pietrow zajął dopiero piętnaste miejsce po tym, jak tuż po starcie został zepchnięty na trawę na pierwszym zakręcie.
Punktowaną ósemkę zamknęli Karun Chandhok (Ocean Racing), Pastor Maldonado (ART Grand Prix) i Andreas Zuber (FMS), który jutro rano wystartuje do sprintu z pole position. Tymczasem trwa czarna seria aktualnego mistrza GP2 Asia Series – Kamuiego Kobayashiego (DAMS). Tym razem Japończyk uwikłał się w kolizję z Edoardo Mortarą (Arden) na pierwszym okrążeniu i obaj kierowcy nie ukończyli wyścigu.
•GP2 Series > 2009 > W. Brytania (główny), Silverstone - 5,141 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 6 | Alberto Valerio | | Piquet GP | Dallara GP2/08 Renault | 36 | 55:32,255 | 10 |
2. | 7 | Lucas di Grassi | | Fat Burner Racing Engineering | Dallara GP2/08 Renault | 36 | +0:01,238 | 8 |
3. | 10 | Nico Hulkenberg | | ART Grand Prix | Dallara GP2/08 Renault | 36 | +0:05,289 | 6 |
4. | 11 | Sergio Perez | | Telmex Arden International | Dallara GP2/08 Renault | 36 | +0:05,550 | 5 |
5. | 2 | Romain Grosjean | | Barwa Addax | Dallara GP2/08 Renault | 36 | +0:14,409 | 4 |
6. | 24 | Karun Chandhok | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/08 Renault | 36 | +0:16,392 | 3 |
7. | 9 | Pastor Maldonado | | ART Grand Prix | Dallara GP2/08 Renault | 36 | +0:22,184 | 2 |
8. | 20 | Andreas Zuber | | Party Poker / Scuderia Coloni | Dallara GP2/08 Renault | 36 | +0:26,889 | 1 |
9. | 26 | Michael Herck | | David Price Racing | Dallara GP2/08 Renault | 36 | +0:36,321 | |
10. | 22 | Davide Valsecchi | | Durango | Dallara GP2/08 Renault | 36 | +0:39,715 | |
11. | 4 | Diego Nunes | | iSport International | Dallara GP2/08 Renault | 36 | +0:40,509 | |
12. | 5 | Roldan Rodriguez | | Piquet GP | Dallara GP2/08 Renault | 36 | +0:41,479 | |
13. | 8 | Dani Clos | | Fat Burner Racing Engineering | Dallara GP2/08 Renault | 36 | +0:45,601 | |
14. | 15 | Luca Filippi | | Super Nova Racing | Dallara GP2/08 Renault | 36 | +0:46,247 | |
15. | 1 | Witalij Pietrow | | Barwa Addax | Dallara GP2/08 Renault | 36 | +0:46,415 | |
16. | 19 | Davide Rigon | | Trident Racing | Dallara GP2/08 Renault | 36 | +0:57,096 | |
17. | 27 | Giacomo Ricci | | David Price Racing | Dallara GP2/08 Renault | 36 | +1:10,760 | |
18. | 23 | Nelson Panciatici | | Durango | Dallara GP2/08 Renault | 36 | +1:16,251 | |
19. | 17 | Jerome D'Ambrosio | | DAMS | Dallara GP2/08 Renault | 36 | +1:19,149 | |
20. | 21 | Luiz Razia | | Party Poker / Scuderia Coloni | Dallara GP2/08 Renault | 35 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 14 | Javier Villa | | Super Nova Racing | Dallara GP2/08 Renault | 30 | | |
| 3 | Giedo van der Garde | | iSport International | Dallara GP2/08 Renault | 29 | | |
| 18 | Ricardo Teixeira | | Trident Racing | Dallara GP2/08 Renault | 8 | | |
| 25 | Alvaro Parente | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/08 Renault | 1 | | |
| 16 | Kamui Kobayashi | | DAMS | Dallara GP2/08 Renault | 0 | | |
| 12 | Edoardo Mortara | | Telmex Arden International | Dallara GP2/08 Renault | 0 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|