F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    GP2: Valerio odniósł pierwsze zwycięstwo w serii
    Marek Roczniak, 20 czerwca 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Alberto Valerio odniósł swoje pierwsze i jednocześnie w pełni zasłużone zwycięstwo w serii GP2, pokonując w głównym wyścigu na torze Silverstone takich uznanych zawodników, jak Romain Grosjean czy Lucas di Grassi.

    Już wczoraj podczas kwalifikacji kierowca ekipy Piquet GP sprawił niespodziankę, kwalifikując się w pierwszym rzędzie. Jeśli ktoś jednak myślał, że był to tylko przypadek, to po dzisiejszym wyścigu raczej nie powinien już mieć takich podejrzeń. Grosjean po starcie z pole position prowadził w pierwszej fazie wyścigu, ale Valerio cały czas trzymał się blisko kierowcy zespołu Barwa Addax.

    Obaj kierowcy walczyli o prowadzenie przez pięć okrążeń, aż w końcu Brazylijczyk zdołał pokonać zwycięzcę dwóch wyścigów w tym sezonie w szykanie Abbey na ósmym okrążeniu i od tego momentu kontrolował już przebieg wyścigu, wypracowując przed obowiązkowym postojem wystarczającą przewagę, aby nie stracić prowadzenia. Nieco pomocny okazał się fakt, że inni kierowcy także musieli uporać się z wyprzedzeniem nie spisującego się dzisiaj najlepiej Grosjeana.

    Di Grassi dość szybko wyprzedził Francuza i wydawało się, że ma już zapewnione drugie miejsce oraz szansę na walkę o prowadzenie z Valerio. Brazylijczyk zdecydował się jednak na wymianę wszystkich czterech opon podczas obowiązkowego postoju, a więc stał kilka sekund dłużej na stanowisku serwisowym i gdy powrócił na tor, znalazł się za Nico Hulkenbergiem (ART Grand Prix), który swój postój odbył dość wcześnie i w międzyczasie wykręcił kilka bardzo szybkich okrążeń, co pozwoliło mu na awans do czołówki.

    Mając jednak wszystkie opony w dobrym stanie, di Grassi zaczął szybko doganiać Hulkenberga i choć samo wyprzedzenie aktualnego mistrza F3 Euro Series zabrało mu już dość dużo czasu, gdy znalazł się już za jego plecami, to jednak udało mu się tego dokonać, a stało się to na trzy okrążenia przed metą. W tym momencie di Grassi miał jednak około pięć sekund straty do Valerio i stało się jasne, że nie zdoła go już dogonić, tak więc musiał zadowolić się drugim miejscem.

    Tymczasem Hulkenberg do samego końca musiał bronić się przed atakami ze strony Sergio Pereza (Arden), który dzięki bardzo wczesnemu postojowi także zyskał wiele miejsc. Ostatecznie Meksykanin nie zdołał jednak odebrać Hulkenbergowi najniższego stopnia podium i finiszował na czwartej pozycji. Grosjean zajął piąte miejsce, ale pomimo nienajlepszego występu zdołał odzyskać prowadzenie w mistrzostwach, jako że jego zespołowy kolega Witalij Pietrow zajął dopiero piętnaste miejsce po tym, jak tuż po starcie został zepchnięty na trawę na pierwszym zakręcie.

    Punktowaną ósemkę zamknęli Karun Chandhok (Ocean Racing), Pastor Maldonado (ART Grand Prix) i Andreas Zuber (FMS), który jutro rano wystartuje do sprintu z pole position. Tymczasem trwa czarna seria aktualnego mistrza GP2 Asia Series – Kamuiego Kobayashiego (DAMS). Tym razem Japończyk uwikłał się w kolizję z Edoardo Mortarą (Arden) na pierwszym okrążeniu i obaj kierowcy nie ukończyli wyścigu.

    GP2 Series > 2009 > W. Brytania (główny), Silverstone - 5,141 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 6Alberto ValerioPiquet GPDallara GP2/08 Renault3655:32,25510
    2. 7Lucas di GrassiFat Burner Racing EngineeringDallara GP2/08 Renault36+0:01,2388
    3. 10Nico HulkenbergART Grand PrixDallara GP2/08 Renault36+0:05,2896
    4. 11Sergio PerezTelmex Arden InternationalDallara GP2/08 Renault36+0:05,5505
    5. 2Romain GrosjeanBarwa AddaxDallara GP2/08 Renault36+0:14,4094
    6. 24Karun ChandhokOcean Racing TechnologyDallara GP2/08 Renault36+0:16,3923
    7. 9Pastor MaldonadoART Grand PrixDallara GP2/08 Renault36+0:22,1842
    8. 20Andreas ZuberParty Poker / Scuderia ColoniDallara GP2/08 Renault36+0:26,8891
    9. 26Michael HerckDavid Price RacingDallara GP2/08 Renault36+0:36,321
    10. 22Davide ValsecchiDurangoDallara GP2/08 Renault36+0:39,715
    11. 4Diego NunesiSport InternationalDallara GP2/08 Renault36+0:40,509
    12. 5Roldan RodriguezPiquet GPDallara GP2/08 Renault36+0:41,479
    13. 8Dani ClosFat Burner Racing EngineeringDallara GP2/08 Renault36+0:45,601
    14. 15Luca FilippiSuper Nova RacingDallara GP2/08 Renault36+0:46,247
    15. 1Witalij PietrowBarwa AddaxDallara GP2/08 Renault36+0:46,415
    16. 19Davide RigonTrident RacingDallara GP2/08 Renault36+0:57,096
    17. 27Giacomo RicciDavid Price RacingDallara GP2/08 Renault36+1:10,760
    18. 23Nelson PanciaticiDurangoDallara GP2/08 Renault36+1:16,251
    19. 17Jerome D'AmbrosioDAMSDallara GP2/08 Renault36+1:19,149
    20. 21Luiz RaziaParty Poker / Scuderia ColoniDallara GP2/08 Renault351 okr.
    Niesklasyfikowani
    14Javier VillaSuper Nova RacingDallara GP2/08 Renault30
    3Giedo van der GardeiSport InternationalDallara GP2/08 Renault29
    18Ricardo TeixeiraTrident RacingDallara GP2/08 Renault8
    25Alvaro ParenteOcean Racing TechnologyDallara GP2/08 Renault1
    16Kamui KobayashiDAMSDallara GP2/08 Renault0
    12Edoardo MortaraTelmex Arden InternationalDallara GP2/08 Renault0
    Pole position: Romain Grosjean (Barwa Addax) - 1:25,899 (+2 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Nico Hulkenberg (ART Grand Prix) - 1:29,914 na 16 okrążeniu (+1 pkt.)
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Slawregas, 20.06.2009 21:32[!]
    dobra robota Lucas ;)
    Ulver, 20.06.2009 21:56[!]
    Pastor jest do niczego w tym sezonie, tylko ciuła punkty. Liczyłem na niego, a Hulkenberg juz go objezdza.
    Sergio sie obudzil, tymczasem typowany na czarnego konia d'Ambrosio zapadł w letarg.
    Szkoda Parente, widac, ze Monteiro odmienil ten zespół.
    Witek, 20.06.2009 22:48[!]
    Czy ja wiem? Wygrywac nie wygrywa, ale traci tylko 5 pkt. do 3. miejsca, a to niezla pozycja wyjsciowa w tak wczesnej fazie sezonu...
    pyciek, 21.06.2009 10:05[!]
    I w dodatku jutro Pastor wystartuje z drugiego pola więc jest szansa na spory zarobek punktowy.
    Witek, 21.06.2009 12:41[!]
    No i juz jest na 3. miejscu w generalce!!! ;P
    Kamikadze2000, 21.06.2009 16:23[!]
    No Alberto po fazie fatalnych występów, teraz pokazał świetną jazdę. Szkoda, że Lucas nie zdołał go wyprzedzic, ale i tak jest dobrze. Ponownie odrobił stratę do Grosjeana i oby tak dalej! Hulkenberg również ładnie. Perez też się obudził.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca