|
|
|
|
|
|
Grosjean powiększa przewagę w GP2 po wygranej na Hungaroringu | |
Romain Grosjean odniósł swoje piąte zwycięstwo w tym sezonie w serii GP2 na torze Hungaroring dzięki karze przejazdu przez boksy dla Marcusa Ericssona w końcowej fazie dzisiejszych zawodów.
Ericsson prowadził w wyścigu od pierwszego okrążenia po przeskoczeniu startujących z pierwszego rzędu Luiza Razię i Lucę Filippiego na dojeździe do zakrętu numer 1. Od tego momentu kierowca iSport kontrolował sytuację, natomiast Razia, reprezentujący zespół AirAsia, utrzymywał za sobą trzeciego Grosjeana w pierwszym przejeździe.
Ericsson utrzymał prowadzenie podczas rundy postojów, ale kiedy opuszczał swoje stanowisko serwisowe został wypuszczony tuż przed Razię i sędziowie zajęli się tym incydentem. Minęło osiem okrążeń, zanim Szwed otrzymał karę przejazdu przez boksy i po jej odbyciu spadł na P6. Jeszcze przed zjazdem na odbycie kary, Grosjean zbliżył się na 1,5s, ale Ericsson w żadnym momencie nie był zagrożony utratą prowadzenia.
Tak więc Francuz przejechał ostatnie okrążenie na bezpiecznym pierwszym miejscu, natomiast za jego plecami kierowca Coloni – Filippi przeżywał ciężkie chwile z powodu mocno zużytych opon. Włoch zjechał na obowiązkowy postój wcześniej niż większość czołówki i teraz zaczął przez to tracić. Filippi tuż po zakończeniu rundy pit-stopów zaczął nawet zbliżać się do Grosjeana, ale kiedy jego opony zużyły się został wyprzedzony przez Charlesa Pica (Addax), Razię, Giedo van der Garde (Addax) i na koniec także przez Ericssona.
Pic minął Razię, kiedy jechali za wolniejszymi samochodami, wykonującymi dłuższy pierwszy przejazd i kiedy znalazł się przed Włochem, jechał bardzo dobrym tempem, próbując nieskutecznie dopaść Grosjeana przed metą. Ostatnie pozycje punktowane i równocześnie miejsca w pierwszym rzędzie do jutrzejszego sprintu powędrowały do starych rywali z F3 Euro Series – Julesa Bianchiego (ART) i Christiana Vietorisa (Racing Engineering).
Jechali oni na 10 i 11 miejscu po postojach, ale poradzili sobie z wyprzedzeniem Sama Birda (iSport), Daniego Closa (Racing Engineering) i Fabio Leimera (Rapax) w zaciętej walce o premiowane punktami lokaty. Bird, który wykonał wczesny postój na 10 okrążeniu zyskał kilka miejsc, jednak w końcówce znalazł się w kłopotach z powodu degradacji tylnych opon, co zmusiło go do wykonania drugiego pit-stopu, po którym spadł na dalsze pozycje.
•GP2 Series > 2011 > Węgry (główny), Hungaroring - 4,381 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 11 | Romain Grosjean | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 38 | 1h00m36,334 | 10 |
2. | 3 | Charles Pic | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 38 | +0:02,641 | 8 |
3. | 26 | Luiz Razia | | Team AirAsia | Dallara GP2/11 Renault | 38 | +0:08,107 | 6 |
4. | 4 | Giedo van der Garde | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 38 | +0:15,161 | 5 |
5. | 10 | Marcus Ericsson | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 38 | +0:18,864 | 4 |
6. | 19 | Luca Filippi | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 38 | +0:21,636 | 3 |
7. | 5 | Jules Bianchi | | Lotus ART | Dallara GP2/11 Renault | 38 | +0:24,891 | 2 |
8. | 8 | Christian Vietoris | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 38 | +0:35,059 | 1 |
9. | 14 | Josef Kral | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 38 | +0:43,516 | |
10. | 7 | Dani Clos | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 38 | +0:46,289 | |
11. | 1 | Fabio Leimer | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 38 | +0:46,685 | |
12. | 18 | Michael Herck | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 38 | +0:51,910 | |
13. | 12 | Pal Varhaug (D) | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 38 | +0:52,107 | |
14. | 22 | Kevin Mirocha (D) | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 38 | +0:52,826 | |
15. | 25 | Michaił Aloszyn | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 38 | +0:53,120 | |
16. | 27 | Davide Valsecchi | | Team AirAsia | Dallara GP2/11 Renault | 38 | +0:53,335 | |
17. | 9 | Sam Bird | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 38 | +0:56,655 | |
18. | 24 | Max Chilton | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 38 | +0:56,776 | |
19. | 17 | Adam Carroll | | Super Nova Racing | Dallara GP2/11 Renault | 38 | +0:57,839 | |
20. | 2 | Julian Leal (D) | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 38 | +0:58,286 | |
21. | 21 | Stefano Coletti | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 38 | +1:10,982 | |
22. | 15 | Jolyon Palmer (D) | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 37 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 20 | Rodolfo Gonzalez | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 21 | | |
| 6 | Esteban Gutierrez (D) | | Lotus ART | Dallara GP2/11 Renault | 4 | | |
| 16 | Fairuz Fauzy | | Super Nova Racing | Dallara GP2/11 Renault | 0 | | |
| 23 | Johnny Cecotto Jr | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 0 | | |
| |
Pole position: Luiz Razia (Team AirAsia) - 1:30,411 (+2 pkt.) Najszybsze okrążenie: Sam Bird (iSport International) - 1:32,950 na 32 okrążeniu Premia za najszybsze okrążenie w Top 10: Luca Filippi (Scuderia Coloni) +1 pkt. Objaśnienie skrótów: D - debiutant Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|