|
|
|
|
|
|
GP2: Conway odnosi pewne zwycięstwo w Monako | |
Mike Conway odniósł przekonujące zwycięstwo w pierwszym w historii GP2 sprincie na torze ulicznym w Monako. Dla zespołu Trident było to podwójne zwycięstwo, bowiem drugie miejsce dowiózł do mety Chińczyk Ho-Pin Tung. Podium uzupełnił debiutant Alvaro Parente (Super Nova).
Tuż po starcie doszło w pierwszym zakręcie do dwóch kolizji: najpierw Christian Bakkerud (Super Nova) przeleciał nad bolidem Andreasa Zubera (Piquet Sports), a w chwilę później Karun Chandhok (iSport) zderzył się z Pastorem Maldonado(Piquet Sports). Tylko Zuberowi udało się dojechać do boksów, a na torze pojawił się safety car.
Po dwóch okrążeniach srebrny Mercedes opuścił tor i kierowcy wznowili walkę. W klasyfikacji nie było żadnych zmian: prowadził Conway przed Tungiem i Parente. Tymczasem za tą trójką trwała zacięta walka pomiędzy Adrianem Vallesem (BCN), Roldanem Rodriguezem (FMS), Bruno Senną (iSport) i Andym Soucekiem (DPR).
Na 9 okrążeniu Marcello Puglisi (Durango) zderzył się z liderem mistrzostw Giorgio Pantano w szykanie za tunelem, w wyniku czego kierowca Racing Engineering zakończył udział w wyścigu z uszkodzonym przednim kołem, a Puglisi pojechał dalej. Chwilę później swój bolid rozbił Alberto Valerio (Durango) i to był koniec wyścigu dla Brazylijczyka.
Na torze kolejny raz pojawił się samochód bezpieczeństwa, a wznowienie wyścigu nastąpiło na 12. okrążeniu. Na tym samym okrążeniu zapachniało duchem Michaela Schumachera, gdy Puglisi prawie zaparkował swój bolid w zakręcie Rascasse. Tymczasem w czołówce było nadal bez zamian, aż do 18. okrążenia, na którym karę drive-through za ścięcie pierwszego zakrętu otrzymał Valles. W efekcie Hiszpan przestał się liczyć w walce o punkty.
Do końca wyścigu nie mieliśmy już żadnych przetasowań i tak zakończył się historyczny sprint na torze w Monako. Zwycięstwo odniósł Conway, drugi był Tung, a kolejne podium zainkasował Parente, który do samego końca naciskał Chińczyka, ale nie zdołał sprowokować go do błędu. Czwarte miejsce zajął Rodriguez, a tymczasem zdobywca piątego miejsca – Senna zrównał się w klasyfikacji generalnej z Pantano i obaj mają teraz po 24 punkty. Ostatni punkt w Monako zdobył Soucek.
Kierowców GP2 czeka teraz długa przerwa, bowiem kolejne dwa wyścigi dopiero za miesiąc na torze Magny-Cours we Francji.
• Zdjęcia z dzisiejszego wyścigu GP2 w Monako
• Klasyfikacje generalne GP2 Series 2008
•GP2 Series > 2008 > Monako (sprint), Monte Carlo - 3,340 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 20 | Mike Conway | | Trident Racing | Dallara GP2/08 Renault | 30 | 45:31,105 | 6 |
2. | 21 | Ho-Pin Tung | | Trident Racing | Dallara GP2/08 Renault | 30 | +0:18,446 | 5 |
3. | 8 | Alvaro Parente | | Super Nova Racing | Dallara GP2/08 Renault | 30 | +0:18,915 | 4 |
4. | 18 | Roldan Rodriguez | | Fisichella Motor Sport International | Dallara GP2/08 Renault | 30 | +0:20,898 | 3 |
5. | 2 | Bruno Senna | | iSport International | Dallara GP2/08 Renault | 30 | +0:21,298 | 2 |
6. | 24 | Andy Soucek | | David Price Racing | Dallara GP2/08 Renault | 30 | +0:22,256 | 1 |
7. | 9 | Jerome D'Ambrosio | | DAMS | Dallara GP2/08 Renault | 30 | +0:23,188 | |
8. | 15 | Yelmer Buurman | | Trust Team Arden | Dallara GP2/08 Renault | 30 | +0:23,887 | |
9. | 25 | Diego Nunes | | David Price Racing | Dallara GP2/08 Renault | 30 | +0:33,072 | |
10. | 4 | Romain Grosjean | | ART Grand Prix | Dallara GP2/08 Renault | 30 | +0:33,536 | |
11. | 14 | Sebastien Buemi | | Trust Team Arden | Dallara GP2/08 Renault | 30 | +0:35,756 | |
12. | 3 | Luca Filippi | | ART Grand Prix | Dallara GP2/08 Renault | 30 | +0:37,885 | |
13. | 11 | Javier Villa | | Racing Engineering | Dallara GP2/08 Renault | 30 | +0:39,162 | |
14. | 6 | Ben Hanley | | Barwa International Campos GP | Dallara GP2/08 Renault | 30 | +0:40,604 | |
15. | 5 | Witalij Pietrow | | Barwa International Campos GP | Dallara GP2/08 Renault | 30 | +0:41,865 | |
16. | 26 | Adrian Valles | | BCN Competicion | Dallara GP2/08 Renault | 30 | +0:43,233 | |
17. | 22 | Andreas Zuber | | Piquet Sports | Dallara GP2/08 Renault | 29 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 10 | Kamui Kobayashi | | DAMS | Dallara GP2/08 Renault | 14 | | |
| 16 | Marcello Puglisi | | Durango | Dallara GP2/08 Renault | 10 | | |
| 17 | Alberto Valerio | | Durango | Dallara GP2/08 Renault | 8 | | |
| 12 | Giorgio Pantano | | Racing Engineering | Dallara GP2/08 Renault | 7 | | |
| 19 | Adam Carroll | | Fisichella Motor Sport International | Dallara GP2/08 Renault | 2 | | |
| 1 | Karun Chandhok | | iSport International | Dallara GP2/08 Renault | 0 | | |
| 23 | Pastor Maldonado | | Piquet Sports | Dallara GP2/08 Renault | 0 | | |
| 7 | Christian Bakkerud | | Super Nova Racing | Dallara GP2/08 Renault | 0 | | |
|
Nie wystartowali | |
| 27 | Milos Pavlovic | | BCN Competicion | Dallara GP2/08 Renault | 0 | | |
| |
|
Źródło: GP2Series.com (wyniki)
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|