F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    GP2: Maldonado wygrał skrócony sobotni wyścig w Monako
    Marek Roczniak, 23 maja 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Pastor Maldonado (ART Grand Prix) wygrał sobotni sprint GP2 na ulicach Monte Carlo, który został skrócony do 27 okrążeń po spektakularnej kraksie lidera mistrzostw Romaina Grosjeana (Barwa Addax).

    Czerwona flaga pojawiła się dwa okrążenia przed ukończeniem pełnego dystansu wyścigu ze względu na zbyt poważne uszkodzenie barier w zakręcie Tabac. Było to wynikiem wypadku, do którego doprowadziła nieudana próba wyprzedzenia Andreasa Zubera (FMS) przez Grosjeana.

    Zuber najpierw zablokował wewnętrzny tor jazdy, by tuż przed zakrętem wrócić na optymalny tor jazdy. Grosjean nie zdołał jednak wykonać uniku, czy raczej nie miał już na to czasu i najechał na tylne koło Dallary zespołu FMS. W efekcie auto Francuza wzbiło się do góry i wleciało w bariery. Na szczęście obyło się bez karkołomnych akrobacji i kierowcy nic się nie stało, ale na tor został wypuszczony samochód bezpieczeństwa i później wyścig nie został już wznowiony.

    O ile Maldonado okazał się ostatecznym zwycięzcą dzisiejszego wyścigu, o tyle przez większą część rywalizacji prowadził Karun Chandhok (Ocean Racing), któremu na starcie udało się wyprzedzić ruszającego z pole position Wenezuelczyka. Niestety Hindusa wyeliminowała z walki prawdopodobna awaria półosi napędowej na 22 okrążeniu. Być może było to następstwem kontaktu z bandą, ale w chwili obecnej nie jest to wiadome.

    Chandhok po awarii zatrzymał się na dojeździe pod górę za pierwszym zakrętem i do usunięcia jego samochodu w bezpieczne miejsce konieczna była neutralizacja wyścigu. Po wznowieniu walka nie trwała zbyt długo, bowiem wkrótce wydarzył się wypadek Grosjeana i samochód bezpieczeństwa znowu pojawił się na torze. Oba zdarzenia – problemy Chandhoka i kraksa Grosjeana – były jedynymi wartymi odnotowania w dzisiejszym wyścigu, który podobnie jak wczorajszy był typową procesją w Monako.

    Drugie miejsce zajął Jerome D'Ambrosio (DAMS), a najniższym stopniu podium stanął oficjalnie po raz pierwszy w głównej serii GP2 tegoroczny debiutant Nico Hulkenberg (ART Grand Prix). Na pozostałych miejscach punktowanych finiszowali Lucas di Grassi (Racing Engineering), Zuber i Witalij Pietrow (Barwa Addax) – ten ostatni otrzymał dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie w wyścigu.

    Po czterech wyścigach liderem mistrzostw jest nadal Grosjean, mając 13 punktów przewagi nad Pietrowem i D'Ambrosio. Kolejne dwa wyścigi zostaną rozegrane za dwa tygodnie w Turcji.

    GP2 Series > 2009 > Monako (sprint), Monte Carlo - 3,340 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 9Pastor MaldonadoART Grand PrixDallara GP2/08 Renault2739:02,7726
    2. 17Jerome D'AmbrosioDAMSDallara GP2/08 Renault27+0:01,5055
    3. 10Nico HulkenbergART Grand PrixDallara GP2/08 Renault27+0:03,5454
    4. 7Lucas di GrassiFat Burner Racing EngineeringDallara GP2/08 Renault27+0:04,4803
    5. 20Andreas ZuberParty Poker / Scuderia ColoniDallara GP2/08 Renault27+0:06,4942
    6. 1Witalij PietrowBarwa AddaxDallara GP2/08 Renault27+0:09,3491
    7. 19Davide RigonTrident RacingDallara GP2/08 Renault27+0:10,448
    8. 14Javier VillaSuper Nova RacingDallara GP2/08 Renault27+0:53,234
    9. 11Sergio PerezTelmex Arden InternationalDallara GP2/08 Renault27+0:56,237
    10. 21Luiz RaziaParty Poker / Scuderia ColoniDallara GP2/08 Renault27+0:57,770
    11. 3Giedo van der GardeiSport InternationalDallara GP2/08 Renault27+0:58,582
    12. 16Kamui KobayashiDAMSDallara GP2/08 Renault27+0:59,696
    13. 12Edoardo MortaraTelmex Arden InternationalDallara GP2/08 Renault27+1:03,710
    14. 4Diego NunesiSport InternationalDallara GP2/08 Renault27+1:04,840
    15. 23Nelson PanciaticiDurangoDallara GP2/08 Renault27+1:07,681
    16. 26Michael HerckDavid Price RacingDallara GP2/08 Renault261 okr.
    17. 2Romain GrosjeanBarwa AddaxDallara GP2/08 Renault252 okr.
    18. 22Davide ValsecchiDurangoDallara GP2/08 Renault252 okr.
    Niesklasyfikowani
    8Dani ClosFat Burner Racing EngineeringDallara GP2/08 Renault23
    6Alberto ValerioPiquet GPDallara GP2/08 Renault23
    15Luca FilippiSuper Nova RacingDallara GP2/08 Renault23
    24Karun ChandhokOcean Racing TechnologyDallara GP2/08 Renault21
    27Giacomo RicciDavid Price RacingDallara GP2/08 Renault18
    25Alvaro ParenteOcean Racing TechnologyDallara GP2/08 Renault15
    5Roldan RodriguezPiquet GPDallara GP2/08 Renault2
    Najszybsze okrążenie: Witalij Pietrow (Barwa Addax) - 1:22,045 na 9 okrążeniu (+1 pkt.)
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    CamilloS, 23.05.2009 20:14[!]
    Kamikadze2000, 24.05.2009 10:19[!]
    Nie oglądałem wyścigu, ale wyobrażam sobie tą kraksę. Szkoda, że tak się stało, jednakże z drugiej strony di Grassi, który mam nadzieje, od Turcji zacznie jeździć na swym poziomie, odrobi część strat. Szkoda również Chandhoka. Cieszy fakt, że Maldonado wygrał wyścig, wyjeżdżając z Monako w dość optymistyczny sposób. Mam nadzieje, że dalszej części sezonu Barwa Addax nie będzie miało takiej przewagi w osiągach i di Grassi szybko odrobi straty, gdyż szczerze przyznam, chce aby on zdobył tytuł, by dostał się do F1. Awans Grosjeana jest niemal pewny, jak Nico 2.
    oligator, 24.05.2009 10:59[!]
    Wlasnie na fr eurosporcie obejrzalem wyscig. Co myslicie i tym wypadku? Francuski komentator (nb byly pilot) Franck Lagorce twierdzi ze Zuber zmienil 3 razy kierunek broniac sie , mimo ze teoretycznie wolno tylko raz ('regula jednego manewru' czy jakos tak?)

    Oczywiscie trudno zeby francuz byl o Grosjean (ktory tak naprawde jest Szwajcarem..) calkiem obiektywny, dlatego jestem ciekaw co Wy forumowicze o tym myslicie.

    Ja uwazam ze na Monaco jak sie popelni razy blad i ktos juz cie zacznie wyprzedzac, to nie powinienes sir bronic, bo masz 80% na zakonczenie wyscigu dla siebie i przeciwnika, wiec lepiej sie dac wyprzedzic, a nie zamykac drzwi...
    Maraz, 24.05.2009 11:59[!]
    No ja myślę, że Zuber mógł przekroczyć pewną granicę, ale zdaje się, że przepisy pozwalają na powrót na optymalną linię jazdy przed zakrętem i tym może się tłumaczyć Zuber, choć zrobił to jakby dwustopniowo. Tym niemniej był to przykład bezpardonowego blokowania i coś takiego powinno być zabronione, zwłaszcza że ściął wcześniej szykanę - gdyby tam była trawa lub banda, to już nie miałby tego miejsca...
    marrcus, 24.05.2009 13:17[!]
    gdyby był zakaz zmiany toru jazdy, to by wyprzedzan było więcej
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca