F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Coletti wygrywa w niedzielę w GP2 (akt.)
    Michal2_F1/M. Roczniak, 8 maja 2011<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Stefano Coletti przetrwał jednookrążeniowy bieg do mety po późnej neutralizacji w niedzielnym sprincie na torze Istanbul Park, by odnieść swoje pierwsze zwycięstwo w głównej serii GP2.

    Kierowca Trident Racing wydawał się mieć wszystko pod kontrolą po wyprzedzeniu ruszającego z pole position Daniego Closa (Racing Engineering) na siódmym okrążeniu. Zapowiadał się „spacerek po parku” do flagi w szachownicę, kiedy na tor został wypuszczony samochód bezpieczeństwa cztery kółka przed metą po spektakularnej kraksie Juliana Leala i Davide Rigona na prostej start/meta.

    Po restarcie Coletti popełnił mały błąd i pojechał szeroko w zakręcie nr 12 na ostatnim okrążeniu, ale zajmujący drugie miejsce Giedo van der Garde nie był w stanie wyprzedzić go i ostatecznie finiszował za kierowcą Trident. Tuż za van der Garde na ostatnim kółku jechał jego partner z zespołu Addax – Charles Pic, ale Francuz nie dość, że nie zdołał wyprzedzić Holendra, to jeszcze stracił miejsce na podium na rzecz Sama Birda (iSport), który pojechał bardzo dobre zawody, awansując z P7 na starcie na trzecią pozycję na mecie.

    Bird znalazł się tarapatach podczas restartu, kiedy został uderzony z tyłu przez swojego partnera zespołowego Marcusa Ericssona na wyjściu z ostatniego zakrętu. Ostatecznie Brytyjczykowi nic się nie stało, natomiast Szwed uszkodził przednie skrzydło i wskutek tego wypadł z punktowanej szóstki. Do tego momentu Ericsson był na piątej pozycji, co było dobrym wynikiem, jak na start z dziewiątego pola.

    Bird stanął na podium również wczoraj, natomiast kierowcy, którzy dołączyli do niego w pierwszej trójce sobotniego wyścigu – Romain Grosjean i Jules Bianchi – nie zdobyli punktów po incydencie pomiędzy nimi na pierwszym okrążeniu. Bianchi próbował wyprzedzić Grosjeana po zewnętrznej i w zakręcie nr 12 doszło do pierwszego kontaktu. Jednakże kierowca DAMS – Grosjean pozostał na zewnętrznej do następnego zakrętu i później znalazł się na wewnętrznej w wirażu nr 14.

    Wyglądało na to, że manewr się uda, ale Grosjean później uderzył Bianchiego, kiedy przyspieszał na wyjściu na prostą. Kierowca Lotus ART obrócił się i spadł na 23 miejsce, natomiast zwycięzca wczorajszego wyścigu musiał zjechać do boksów po nowe przednie skrzydło. Bianchi ostatecznie był bliski zdobycia punktu, finiszując na siódmej pozycji, natomiast Grosjean zamknął pierwszą dziesiątkę na mecie. Francuz po wyścigach w Turcji jest liderem mistrzostw, mając jednak tyle samo punktów, co Bird – 13.

    Rigon kontuzjowany

    Davide Rigon doznał urazów stopy w wyniku wypadku pod koniec wyścigu po kolizji z Julianem Lealem. Bolid kierowcy Scuderii Coloni uderzył w ścianę oddzielającą tor od alei serwisowej i fragment zawieszenia dostał się do kokpitu, raniąc Włocha w stopę. „Wygląda to bardzo źle. Nie chodzi tylko o jedną złamaną kość, więc myślę, że jest to bardzo poważne. Davide został przetransportowany prosto do szpitala na operację. Jeśli jest tak źle jak myślimy, to jest to zła wiadomość dla jego sezonu” – powiedział szef zespołu Paolo Coloni.

    Leal za spowodowanie kolizji otrzymał karę obniżenia pozycji startowej o 10 miejsc do następnego wyścigu.



    GP2 Series > 2011 > Turcja (sprint), Istanbul Park - 5,338 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 21Stefano ColettiTrident RacingDallara GP2/11 Renault2341:40,5716
    2. 4Giedo van der GardeBarwa AddaxDallara GP2/11 Renault23+0:02,1845
    3. 9Sam BirdiSport InternationalDallara GP2/11 Renault23+0:02,7564
    4. 3Charles PicBarwa AddaxDallara GP2/11 Renault23+0:03,2433
    5. 16Fairuz FauzySuper Nova RacingDallara GP2/11 Renault23+0:03,5022
    6. 14Josef KralArden InternationalDallara GP2/11 Renault23+0:05,0381
    7. 5Jules BianchiLotus ARTDallara GP2/11 Renault23+0:05,373
    8. 10Marcus EricssoniSport InternationalDallara GP2/11 Renault23+0:05,602
    9. 15Jolyon Palmer (D)Arden InternationalDallara GP2/11 Renault23+0:07,143
    10. 11Romain GrosjeanDAMSDallara GP2/11 Renault23+0:07,501
    11. 6Esteban Gutierrez (D)Lotus ARTDallara GP2/11 Renault23+0:07,892
    12. 18Michael HerckScuderia ColoniDallara GP2/11 Renault23+0:09,261
    13. 23Johnny Cecotto JrOcean Racing TechnologyDallara GP2/11 Renault23+0:10,697
    14. 17Luca FilippiSuper Nova RacingDallara GP2/11 Renault23+0:11,862
    15. 7Dani ClosRacing EngineeringDallara GP2/11 Renault23+0:12,140
    16. 27Davide ValsecchiTeam AirAsiaDallara GP2/11 Renault23+0:12,237
    17. 24Max ChiltonCarlinDallara GP2/11 Renault23+0:12,359
    18. 26Luiz RaziaTeam AirAsiaDallara GP2/11 Renault23+0:12,826
    19. 22Kevin Mirocha (D)Ocean Racing TechnologyDallara GP2/11 Renault23+0:12,950
    20. 1Fabio LeimerRapaxDallara GP2/11 Renault23+0:13,708
    21. 12Pal Varhaug (D)DAMSDallara GP2/11 Renault23+0:14,195
    22. 20Rodolfo GonzalezTrident RacingDallara GP2/11 Renault23+0:15,582
    Niesklasyfikowani
    19Davide RigonScuderia ColoniDallara GP2/11 Renault18
    2Julian Leal (D)RapaxDallara GP2/11 Renault18
    8Christian VietorisRacing EngineeringDallara GP2/11 Renault3
    Najszybsze okrążenie: Romain Grosjean (DAMS) - 1:38,442 na 6 okrążeniu (+1 pkt.)
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    THC-303, 08.05.2011 12:26[!]
    Bird bardzo dobrze, Pic słabe tempo, ale bronił się świetnie. Coletti i VDG dobrze i pewnie.
    Clos i Razia - koszmaaaaar.
    mbg, 08.05.2011 12:30[!]
    Wyścig piękny jak wczorajszy (i jak każdy wyścig GP2 na tym torze w przeszłości). Ale wiecie co było najpiękniejsze. Nie to jak super pojechał Coletti. Ale poważne podejście do sprawy tytułu Birda i Grosjeana. Bird na ostatnim kółku czai się na Pica by zdobyć pkt więcej w generalce i Grosjean po kolizji spadający na koniec stawki i przedzierający się do przodu tylko po to by na ostatnim kółku wejść do pierwszej 10. Dobrze wiedział że wykręca najlepsze czasy i ma "Fastest Lapa" i musi wejść do tej 10 by dostać ten pkt. Piękne podejście tych dwóch chłopaków. Brawa. Na razie idą łeb w łeb. Oby jeszcze Bianchi i inni się przyłączyli. Ogólnie to może być najciekawszy sezon GP2 w kilkuletniej historii.

    Fauzy niezłe czasy kręcił aż się zdziwiłem.

    "Mistrzowie sprintu" tym razem robili za pachołki
    Maraz, 08.05.2011 12:33[!]
    Rigon w szpitalu, ma liczne urazy nogi i będą operować - fragment zawieszenia przebił kokpit.
    mbg, 08.05.2011 12:35[!]
    Strasznie mnie to przeraziło. Jeden z moich ulubionych kierowców w stawce. Mały Leal nabroił i niestety sezon pewnie z głowy dla Rigona, a tak dobrze się zapowiadał cały zespół Coloni.
    THC-303, 08.05.2011 12:56[!]
    Tytul newsa: Bird liderem mistrzostw.
    A ja sądzę że jednak Grosjean doliczając punkt za FL :) Czy się mylę?
    mcasd1, 08.05.2011 13:00[!]
    zle się dzieje w gp2 w piątek został kontuzjowany Michaił Aloszyn a dziś Davide Rigon - szkoda wielka chłopaków .Szybkiego powrotu do zdrowia !!
    mbg, 08.05.2011 13:07[!]
    Mają po równo pkt bo Grosjean ma FL co można wywnioskować z mojego 1 komentarza. Grosjean prowadzi bo ma zwycięstwo
    punksnotdead, 08.05.2011 13:08[!]
    pechowy weekend... bolidy wydają się być bardzo kruche w porównaniu do F1 chociażby. Dwie takie kontuzje w trakcie jednego GP to za dużo...
    mbg, 08.05.2011 13:27[!]
    macie już potwierdzenie Grosjeana na prowadzeniu na stronie oficjalnej mistrzostw.
    Maraz, 08.05.2011 13:31[!]
    @mbg - opis poprawiony.
    mbg, 08.05.2011 13:45[!]
    a i jeszcze jedno. Realizator często pokazuje Leala jako kierowcę na włoskiej licencji. Jak to jest w jego przypadku?
    renegade, 08.05.2011 15:06[!]
    ma wloska licencje, herck ma chyba belgijska.
    Kamikadze2000, 08.05.2011 17:04[!]
    Wielkie brawa dla Colettiego, który jak dla mnie jest bohaterem! Mam nadzieje, że dalej będzie zdobywał punkty, gdyż wtedy będą większe szanse na awans do czołowej stajni (bo nie oszukujmy się, TR jest przeciętny). Bird ponownie na podium, szkoda że Romek nie mógł powalczyc o punkty. Na szczęście udało się awansowac do 10-tki i zyskac punkcik za NO - będzie to na prawdę ważne na koniec! :)) Cóż, myślę że kolejny weekend w Hiszpanii powie nam więcej o układzie sił. :)
    renegade, 08.05.2011 21:18[!]
    Po p[ierwsze ja nie pisze Kamikadze2000, ze Bianchi to slabiak, ani ze mial jakies fory w ART GP w zeszlym roku. IMO Perez zaprzepascil szanse Birda na miejsce w Top-3. Natomiast pisze, ze Birdy byl lepszy od Bianchiego, protegowanego wspolwlasciciela ART GP, w zeszlym roku.

    Bianchiego nie lekcewaze. Mysle, ze bedzie jednym z faworytow do tytulu, ale nie jednym z tych glownych.

    Te mistrzostwa, klasa 2011, to najbardziej wyroiwnana stawka w historii GP2 Series, osmiele sie stwierdzic, ze przynajmniej 15 ma papiery na wygrywanie, przynajmniej dziesieciu ma papiery na wygranie mistrzostwa. Kazdy weekend bedzie inny, ale IMO o tytul powalcza wlasnie Bird i Grosjean.

    Fatalny wyscig dla Leala, ktory przyjezdzal do Europy w glorii zlotego dziecka a nic nigdy nie pokazal, wrecz zalosc... dzisiaj spartolil na calej linii. Z drugiej strony o co chodzilo Ericssonowi przed restartem? Zapomnial co mowia przepisy? Smiem twierdzic, ze Bird dorwalby vd Garde, moze i doszedlby Colettiego?!

    IMO Pirelli musi robic na sprint opony ktore nie straca swoich walorow w polowie sprintu, to nie jest F1... w wyscigu glownym opona musi wytrzymac polowe dystansu. Za duzo bylo problemow z oponami, to nie jest F1.

    Sezon bedzie najlepszy w historii. Nie moge sie doczekac Monzy lub Spa.

    I jeszcze jedno. Przyklady Colettiego, Maldonado, Hercka, Ricciego wskazuja, ze nie zespol jest slaby, to dobry kierowca moze wygrac w slabo notowanym, slabo dofinansowanym zespole. To zawodnik i ludzie pracujacy w zespole robia roznice. Nie nalezy oceniac zespolu po etykiecie, bo wszyscy twierdzilismy ze Rapax jest be, a Trident to dno... ale dobry drajwer zrobil roznice.
    Kamikadze2000, 08.05.2011 21:57[!]
    Zgodzę się - w zeszłym sezonie lepszy był Bird, gdyż nie popełniał tyle błędów. Ale lepszy pod względem umiejętności jest Bianchi, co pokazywał przez większośc sezonu. Tyle, że chrzanił każdy weekend. Takie moje zdanie. Pozdro! ;)

    A co do Tridenta - zgodzisz się jednak, że ustępuje pola ART i spółce. Na pewno nie jest to stajnia z czołówki. Mam jednak nadzieje, że ten sezon to zmieni, gdyż Coletti to na prawdę dobry "drajwer". :)
    renegade, 08.05.2011 22:20[!]
    Sa zespoly bogatsze i biedniejsze, te ktore maja lepszych technikow i te ktore zatrudniaja "jankow", ale moje zdanie jest takie, ze to zawodnik robi roznice.

    Cd. Bianchiego ja pozostane przy swopim zdaniu, ze Birdy jest lepszy technicznie, solidniejszy i jest... glodny, bo w przeciwienstwie do Bianchiego i wielu On autentycznie z roku na rok musi walczyc o kase na starty.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca