|
|
|
|
|
|
Leimer wygrywa sprint GP2 po starcie z pole position | |
Fabio Leimer (Rapax) wczoraj musiał startować z końca stawki i po świetnej jeździe finiszował wówczas na dziewiątej pozycji, jednak dyskwalifikacja Romaina Grosjeana (DASM) dała mu jeden punkt i pole position do drugiego wyścigu.
Szwajcar nie zmarnował okazji i podobnie jak przed rokiem wygrał niedzielny sprint na torze Catalunya. Tym samym weekend GP2 w Hiszpanii przyniósł dokładnie takich samych zwycięzców, bowiem w sobotę w obu przypadkach triumfował Charles Pic (Addax).
Leimer miał dobry start, podczas gdy ruszający także z pierwszego rzędu Jules Bianchi (Lotus ART) zaczął tracić miejsca. Francuz w pewnym momencie nie zauważył, że po lewej atakuje go lider mistrzostw Giedo van der Garde (Addax), co skończyło się dwukrotnym kontaktem kół, przy czym drugi doprowadził do poślizgu obu samochodów i wypadnięcia z toru przed pierwszym zakrętem.
Bianchi uderzył przodem bolidu w bandę i wymagał pomocy przy opuszczaniu kokpitu, ale dał sygnał kciukiem, że jest cały. Van der Garde także musiał zakończyć jazdę, a na tor został wypuszczony na kilka okrążeń samochód bezpieczeństwa. Po wznowieniu wyścigu Leimer zaczął regularnie odjeżdżać Daniemu Closowi (Racing Engineering), by na mecie mieć ponad 10 sekund przewagi.
O ile dla Closa był to dość samotny wyścig, o tyle zdobywca najniższego stopnia podium – Marcus Ericsson (iSport) pod koniec sprintu musiał bronić się przed szarżującym Davide Valsecchim (AirAsia). Włoch w początkowej fazie rywalizacji sam musiał bronić się przed Stefano Colettim (Trident), ale potem nabrał lepszego tempa i odebrał Samowi Birdowi (iSport) czwarte miejsce, by ruszyć w pościg za Ericssonem. Prawdopodobnie zabrakło mu trochę czasu na wyprzedzenie Szweda.
Punkt za szóste miejsce zdobył ostatecznie Fairuz Fauzy (Super Nova), korzystając z kolizji między Colettim i Josefem Kralem (Arden) w pierwszym zakręcie na przedostatnim okrążeniu. Incydent ten dał również dziewiąte miejsce Grosjeanowi, który z powodu dyskwalifikacji musiał startować z końca stawki. Francuz początkowo oszczędzał opony i jechał pod koniec drugiej dziesiątki, ale na siedem okrążeń do mety rozpoczął ofensywę i w pewnym momencie wyprzedził właściwie na raz trzech rywali. Na koniec próbował jeszcze wyprzedzić kolegę zespołowego Pala Varhauga, ale Norweg uciekł się do bardzo defensywnej jazdy i ledwo co obronił ósme miejsce.
Po rundzie w Hiszpanii na prowadzeniu w mistrzostwach znajdują się van der Garde i Bird, mając po 21 punktów. Trzeci jest Pic (15 pkt.), a czwarty Grosjean (13 pkt.).
•GP2 Series > 2011 > Barcelona (sprint), Catalunya - 4,655 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 1 | Fabio Leimer | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 26 | 45:26,885 | 6 |
2. | 7 | Dani Clos | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:10,190 | 5 |
3. | 10 | Marcus Ericsson | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:20,711 | 4 |
4. | 27 | Davide Valsecchi | | Team AirAsia | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:20,926 | 3 |
5. | 9 | Sam Bird | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:27,339 | 2 |
6. | 16 | Fairuz Fauzy | | Super Nova Racing | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:38,974 | 1 |
7. | 8 | Alvaro Parente | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:40,280 | |
8. | 12 | Pal Varhaug (D) | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:41,855 | |
9. | 11 | Romain Grosjean | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:41,925 | |
10. | 20 | Rodolfo Gonzalez | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:51,503 | |
11. | 24 | Max Chilton | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +0:52,553 | |
12. | 6 | Esteban Gutierrez (D) | | Lotus ART | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +1:02,219 | |
13. | 23 | Johnny Cecotto Jr | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +1:03,298 | |
14. | 2 | Julian Leal (D) | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +1:03,416 | |
15. | 18 | Kevin Ceccon (D) | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +1:03,604 | |
16. | 22 | Kevin Mirocha (D) | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +1:04,895 | |
17. | 15 | Jolyon Palmer (D) | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +1:05,099 | |
18. | 25 | Michaił Aloszyn | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +1:19,938 | |
19. | 3 | Charles Pic | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 26 | +1:26,905 | |
20. | 21 | Stefano Coletti | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 24 | 2 okr. | |
21. | 14 | Josef Kral | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 24 | 2 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 26 | Luiz Razia | | Team AirAsia | Dallara GP2/11 Renault | 22 | | |
| 17 | Luca Filippi | | Super Nova Racing | Dallara GP2/11 Renault | 21 | | |
| 18 | Michael Herck | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 12 | | |
| 5 | Jules Bianchi | | Lotus ART | Dallara GP2/11 Renault | 0 | | |
| 4 | Giedo van der Garde | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 0 | | |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|