F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Leimer wygrywa sprint GP2 po starcie z pole position
    Marek Roczniak, 22 maja 2011<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Fabio Leimer (Rapax) wczoraj musiał startować z końca stawki i po świetnej jeździe finiszował wówczas na dziewiątej pozycji, jednak dyskwalifikacja Romaina Grosjeana (DASM) dała mu jeden punkt i pole position do drugiego wyścigu.

    Szwajcar nie zmarnował okazji i podobnie jak przed rokiem wygrał niedzielny sprint na torze Catalunya. Tym samym weekend GP2 w Hiszpanii przyniósł dokładnie takich samych zwycięzców, bowiem w sobotę w obu przypadkach triumfował Charles Pic (Addax).

    Leimer miał dobry start, podczas gdy ruszający także z pierwszego rzędu Jules Bianchi (Lotus ART) zaczął tracić miejsca. Francuz w pewnym momencie nie zauważył, że po lewej atakuje go lider mistrzostw Giedo van der Garde (Addax), co skończyło się dwukrotnym kontaktem kół, przy czym drugi doprowadził do poślizgu obu samochodów i wypadnięcia z toru przed pierwszym zakrętem.

    Bianchi uderzył przodem bolidu w bandę i wymagał pomocy przy opuszczaniu kokpitu, ale dał sygnał kciukiem, że jest cały. Van der Garde także musiał zakończyć jazdę, a na tor został wypuszczony na kilka okrążeń samochód bezpieczeństwa. Po wznowieniu wyścigu Leimer zaczął regularnie odjeżdżać Daniemu Closowi (Racing Engineering), by na mecie mieć ponad 10 sekund przewagi.

    O ile dla Closa był to dość samotny wyścig, o tyle zdobywca najniższego stopnia podium – Marcus Ericsson (iSport) pod koniec sprintu musiał bronić się przed szarżującym Davide Valsecchim (AirAsia). Włoch w początkowej fazie rywalizacji sam musiał bronić się przed Stefano Colettim (Trident), ale potem nabrał lepszego tempa i odebrał Samowi Birdowi (iSport) czwarte miejsce, by ruszyć w pościg za Ericssonem. Prawdopodobnie zabrakło mu trochę czasu na wyprzedzenie Szweda.

    Punkt za szóste miejsce zdobył ostatecznie Fairuz Fauzy (Super Nova), korzystając z kolizji między Colettim i Josefem Kralem (Arden) w pierwszym zakręcie na przedostatnim okrążeniu. Incydent ten dał również dziewiąte miejsce Grosjeanowi, który z powodu dyskwalifikacji musiał startować z końca stawki. Francuz początkowo oszczędzał opony i jechał pod koniec drugiej dziesiątki, ale na siedem okrążeń do mety rozpoczął ofensywę i w pewnym momencie wyprzedził właściwie na raz trzech rywali. Na koniec próbował jeszcze wyprzedzić kolegę zespołowego Pala Varhauga, ale Norweg uciekł się do bardzo defensywnej jazdy i ledwo co obronił ósme miejsce.

    Po rundzie w Hiszpanii na prowadzeniu w mistrzostwach znajdują się van der Garde i Bird, mając po 21 punktów. Trzeci jest Pic (15 pkt.), a czwarty Grosjean (13 pkt.).

    GP2 Series > 2011 > Barcelona (sprint), Catalunya - 4,655 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 1Fabio LeimerRapaxDallara GP2/11 Renault2645:26,8856
    2. 7Dani ClosRacing EngineeringDallara GP2/11 Renault26+0:10,1905
    3. 10Marcus EricssoniSport InternationalDallara GP2/11 Renault26+0:20,7114
    4. 27Davide ValsecchiTeam AirAsiaDallara GP2/11 Renault26+0:20,9263
    5. 9Sam BirdiSport InternationalDallara GP2/11 Renault26+0:27,3392
    6. 16Fairuz FauzySuper Nova RacingDallara GP2/11 Renault26+0:38,9741
    7. 8Alvaro ParenteRacing EngineeringDallara GP2/11 Renault26+0:40,280
    8. 12Pal Varhaug (D)DAMSDallara GP2/11 Renault26+0:41,855
    9. 11Romain GrosjeanDAMSDallara GP2/11 Renault26+0:41,925
    10. 20Rodolfo GonzalezTrident RacingDallara GP2/11 Renault26+0:51,503
    11. 24Max ChiltonCarlinDallara GP2/11 Renault26+0:52,553
    12. 6Esteban Gutierrez (D)Lotus ARTDallara GP2/11 Renault26+1:02,219
    13. 23Johnny Cecotto JrOcean Racing TechnologyDallara GP2/11 Renault26+1:03,298
    14. 2Julian Leal (D)RapaxDallara GP2/11 Renault26+1:03,416
    15. 18Kevin Ceccon (D)Scuderia ColoniDallara GP2/11 Renault26+1:03,604
    16. 22Kevin Mirocha (D)Ocean Racing TechnologyDallara GP2/11 Renault26+1:04,895
    17. 15Jolyon Palmer (D)Arden InternationalDallara GP2/11 Renault26+1:05,099
    18. 25Michaił AloszynCarlinDallara GP2/11 Renault26+1:19,938
    19. 3Charles PicBarwa AddaxDallara GP2/11 Renault26+1:26,905
    20. 21Stefano ColettiTrident RacingDallara GP2/11 Renault242 okr.
    21. 14Josef KralArden InternationalDallara GP2/11 Renault242 okr.
    Niesklasyfikowani
    26Luiz RaziaTeam AirAsiaDallara GP2/11 Renault22
    17Luca FilippiSuper Nova RacingDallara GP2/11 Renault21
    18Michael HerckScuderia ColoniDallara GP2/11 Renault12
    5Jules BianchiLotus ARTDallara GP2/11 Renault0
    4Giedo van der GardeBarwa AddaxDallara GP2/11 Renault0
    Najszybsze okrążenie: Charles Pic (Barwa Addax) - 1:33,725 na 21 okrążeniu
    Premia za najszybsze okrążenie w Top 10: Fabio Leimer (Rapax) +1 pkt.
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Shaitan, 22.05.2011 13:24[!]
    To co wyczyniał pod koniec wyścigu Grosjean w tej samej Barcelonie, w której wyprzedzanie jest prawie niemożliwe, było niesamowite. A ten manewr, gdzie wyprzedził 3 kierowców za jednym razem był wręcz epicki!
    Szkoda, że za taką jazdę nie przypadł mu chociażby 1 punkt. Gorąco liczę, że w przyszłym sezonie znajdzie się dla niego jakieś miejsce w F1, bo na nie na pewno zasługuje.
    Lukas, 22.05.2011 13:41[!]
    Grosjean - man of the race
    maiesky, 22.05.2011 13:49[!]
    Zapomnieliście napisać, że właściwie Roman dwukrotnie wyprzedził trójkę!
    adimas1991, 22.05.2011 13:57[!]
    ma ktos może jakieś video z tymi manewrami?
    Kamikadze2000, 22.05.2011 17:08[!]
    Cholera - chyba przestanę lubic tego "Żula"! ;/

    Nie oglądałem wyścigu, więc nie mam za dużo do powiedzenia! Po wynikach widac, że Fabio wykonał znakomitą robotę i jego zwycięstwo nie było żadnym przypadkiem. Równą formę potwierdza Bird, który dzięki temu nadal utrzymuje się w czołówce. Nie kibicuje mu jednak. Mam nadzieje, że tytuł rozegra się pomiędzy vdG i Grosjeanem! :)) Bianchi - chyba jeszcze nie dorósł nawet do jazdy w GP2, więc w F1 na razie nie ma co szukac. ;/
    THC-303, 22.05.2011 21:36[!]
    Kamikadze - nie licząc jazdy Grosjeana to niewiele Cię ominęło :)
    yaper, 22.05.2011 22:17[!]
    Procesja wymieszana z incydentami :/ Najważniejsze, że Bird dużo nie zyskał i Grosjean może stopniowo odrabiać.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca