|
|
|
|
|
|
Valsecchi wygrał główny wyścig GP2 w Monako (aktualizacja 2) | |
Davide Valsecchi odniósł trzecie zwycięstwo w GP2 Series, prowadząc od startu do mety w dzisiejszym wyścigu na ulicach Monte Carlo. Włoch ustanowił także najlepszy czas okrążenia i zdobyte w sumie jedenaście punktów dało mu awans na trzecie miejsce w mistrzostwach. Było to także pierwsze zwycięstwo Team AirAsia.
Valsecchi odziedziczył prowadzenie po tym, jak w samochodzie stojącego na pole position Sama Birda zgasł silnik podczas startu. Cała stawka jakimś cudem ominęła stojący na środku toru bolid iSport i nie doszło do karambolu, a Bird w końcu rozpoczął wyścig, ale duża strata oznaczała, że nie miał już szans na dobry wynik.
Tuż za Valsecchim jechał przez kilka okrążeń Alvaro Parente (Racing Engineering), ale w końcu zaczął tracić dystans i drugie miejsce wydawało się być jego maksimum dzisiejszego poranka. Późna neutralizacja wyścigu po zgubieniu przez Marcusa Ericssona tylnego skrzydła w wyniku desperackiej obrony przed atakami zespołowego kolegi – Birda także nic nie zmieniła w czołówce i Portugalczyk minął metę 1,4 sekundy za kierowcą AirAsia. Niemniej drugie miejsce było świetnym osiągnięciem dla Parente, jak na jego zaledwie trzeci start bolidem GP2/11 w zastępstwie Christiana Vietorisa.
Bardzo dobrze spisali się dzisiaj również dwaj pechowcy z wczorajszych kwalifikacji – Luca Filippi (Super Nova) i Romain Grosjean (DAMS). Obaj opóźnili bardzo swoje obowiązkowe postoje i w momencie zjazdów do boksów zajmowali miejsca 1 i 2. Filippi powrócił na tor za Valsecchim i Parente na trzeciej pozycji, a więc po starcie z jedenastego pola zyskał osiem miejsc, jednak to i tak nic w porównaniu z zyskiem Grosjeana, który startował z końca stawki.
Francuz przed rozpoczęciem rundy postojów był 18, a potem piął się już błyskawicznie w górę. W efekcie zdobył pięć punktów, podczas gdy jego główni rywale – Bird oraz Giedo van der Garde (kierowca Barwa Addax nie ukończył wyścigu po tym, jak w tył jego bolidu wjechał Jules Bianchi z Lotus ART) ani jednego. Grosjean spadł jednak na czwarte miejsce w generalce, bowiem przed nim znalazł się Valsecchi. Prowadzi nadal Bird z 23 punktami na koncie, drugi jest van der Garde ze stratą dwóch oczek, a Valsecchi i Grosjean mają odpowiednio 19 i 18 punków.
Stefano Coletti (Trident) musiał zadowolić się piątym miejscem po tym, jak stracił czas za opóźniającym pit-stop Julianem Lealem (kierowca Rapax ostatecznie rozbił się tuż po restarcie). Punktowaną ósemkę zamknęli Josef Kral (Arden) i kierowcy z zespołu Carlin – Oliver Turvey oraz Max Chilton. Bianchi po naprawie bolidu zamierzał wrócić na tor, ale ostatecznie zatrzymał się w wyjeździe z boksów i zakończył jazdę. Wcześniej pojawiła się informacja, że kierowca testowy Ferrari prawdopodobnie popełnił falstart.
Aktualizacja: Turvey stracił siódme miejsce
Oliver Turvey w trakcie dzisiejszego wyścigu otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową za falstart, jednak nie wykonał jej i w tej sytuacji sędziowie doliczyli do jego końcowego wyniku 30 sekund, co zepchnęło Brytyjczyka z siódmej na 14 lokatę. Siódme miejsce odziedziczył drugi kierowca Carlina – Max Chilton, a na ostatnie punktowane miejsce wskoczył Charles Pic (Barwa Addax), który jutro ruszy z pole position.
•GP2 Series > 2011 > Monako (główny), Monte Carlo - 3,340 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 27 | Davide Valsecchi | | Team AirAsia | Dallara GP2/11 Renault | 41 | 1h00m23,957 | 10 |
2. | 8 | Alvaro Parente | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 41 | +0:01,471 | 8 |
3. | 17 | Luca Filippi | | Super Nova Racing | Dallara GP2/11 Renault | 41 | +0:02,199 | 6 |
4. | 11 | Romain Grosjean | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 41 | +0:04,219 | 5 |
5. | 21 | Stefano Coletti | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 41 | +0:14,023 | 4 |
6. | 14 | Josef Kral | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 41 | +0:14,467 | 3 |
7. | 24 | Max Chilton | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 41 | +0:16,071 | 2 |
8. | 3 | Charles Pic | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 41 | +0:19,524 | 1 |
9. | 1 | Fabio Leimer | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 41 | +0:19,934 | |
10. | 22 | Kevin Mirocha (D) | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 41 | +0:26,692 | |
11. | 18 | Kevin Ceccon (D) | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 41 | +0:27,315 | |
12. | 6 | Esteban Gutierrez (D) | | Lotus ART | Dallara GP2/11 Renault | 41 | +0:33,427 | |
13. | 18 | Michael Herck | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 41 | +0:44,243 | |
14. | 25 | Oliver Turvey | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 41 | +0:45,057 | |
15. | 16 | Fairuz Fauzy | | Super Nova Racing | Dallara GP2/11 Renault | 40 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 2 | Julian Leal (D) | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 35 | | |
| 15 | Jolyon Palmer (D) | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 33 | | |
| 9 | Sam Bird | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 30 | | |
| 10 | Marcus Ericsson | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 30 | | |
| 4 | Giedo van der Garde | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 22 | | |
| 7 | Dani Clos | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 21 | | |
| 20 | Rodolfo Gonzalez | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 19 | | |
| 26 | Luiz Razia | | Team AirAsia | Dallara GP2/11 Renault | 19 | | |
| 23 | Johnny Cecotto Jr | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 17 | | |
| 5 | Jules Bianchi | | Lotus ART | Dallara GP2/11 Renault | 11 | | |
| 12 | Pal Varhaug (D) | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 10 | | |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|