|
|
|
|
|
|
Coletti wygrywa drugi wyścig GP2 na Hungaroringu | |
Stefano Coletti odniósł zwycięstwo w wielkim stylu podczas drugiego wyścigu serii GP2 na Węgrzech, przedzierając się przez stawkę po ruszeniu z 21 pola startowego.
Kierowca Trident Racing był jednym z nielicznych zawodników, którzy zdecydowali się na ruszenie do wyścigu na oponach przeznaczonych na suchą nawierzchnię i kiedy reszta stawki zmieniła deszczowe opony na slicki, Coletti jechał już na dwunastym miejscu. Po zmianach opon, za sprawą wypadku Maxa Chiltona na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa i na pierwszym okrążeniu po restarcie Stefano przedarł się na szóstą lokatę. Dwa okrążenia później był już trzeci – przed nim jechali już tylko Christian Vietoris i Romain Grosjean.
Kiedy cała stawka jechała już na slickach, pojawiły się kolejne krople deszczu. Vietoris wpadł w poślizg i doszło do kontaktu z Grosjeanem, kiedy lider mistrzostw próbował minąć Niemca. To pozwoliło Colettiemu na przesunięcie się na pierwsze miejsce w wyścigu. Kierowca z Monako po opony na mokrą nawierzchnię zjechał pod koniec osiemnastego okrążenia, gdy na tor ponownie wyjechał samochód bezpieczeństwa.
Pierwszym kierowcą, który na początkowym etapie wyścigu postanowił zmienić deszczowe opony na slicki był Charles Pic, lecz jego decyzja została zrujnowana, gdy utknął za samochodem bezpieczeństwa podczas pierwszego okresu neutralizacji. Francuz objął prowadzenie po drugim okresie neutralizacji, kiedy to jako jeden z nielicznych kierowców pozostał na slickach, jednak po restarcie nie był w stanie walczyć z Colettim.
Od tego momentu Stefano musiał już tylko dowieźć zwycięstwo do mety, podczas gdy za jego plecami na ostatnich okrążeniach wyścigu rozegrała się walka o drugie miejsce pomiędzy Grosjeanem a Estebanem Gutierrezem, który wraz z Colettim startował z końca stawki na slickach. Wydawało się, iż Francuz kontroluje sytuację i utrzyma drugą pozycję, lecz Gutierrez na ostatnim zakręcie finałowego okrążenia odebrał mu lokatę.
Na dalszych pozycjach do mety dojechali Giedo van der Garde oraz startujący z siedemnastego pola Sam Bird, natomiast ostatnią punktowaną pozycję zajął Jules Bianchi. Francuz w pewnym momencie wyścigu spadł na koniec stawki po poślizgu spowodowanym kontaktem z van der Garde. Kierowca ART na dalszym etapie wyścigu był pierwszym zawodnikiem, który zdecydował się na powrót do boksów po deszczowe opony i po drugim okresie neutralizacji zdołał przedostać się na szóste miejsce.
•GP2 Series > 2011 > Węgry (sprint), Hungaroring - 4,381 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 21 | Stefano Coletti | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 23 | 45:53,864 | 6 |
2. | 6 | Esteban Gutierrez (D) | | Lotus ART | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:07,293 | 5 |
3. | 11 | Romain Grosjean | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:07,401 | 4 |
4. | 4 | Giedo van der Garde | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:11,595 | 3 |
5. | 9 | Sam Bird | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:14,524 | 2 |
6. | 5 | Jules Bianchi | | Lotus ART | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:16,646 | 1 |
7. | 26 | Luiz Razia | | Team AirAsia | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:17,153 | |
8. | 22 | Kevin Mirocha (D) | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:17,840 | |
9. | 20 | Rodolfo Gonzalez | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:19,602 | |
10. | 8 | Christian Vietoris | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:32,077 | |
11. | 1 | Fabio Leimer | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:43,201 | |
12. | 17 | Adam Carroll | | Super Nova Racing | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:49,030 | |
13. | 3 | Charles Pic | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:59,579 | |
14. | 27 | Davide Valsecchi | | Team AirAsia | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +1:00,461 | |
15. | 25 | Michaił Aloszyn | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +1:03,372 | |
16. | 10 | Marcus Ericsson | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +1:20,478 | |
17. | 14 | Josef Kral | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +1:21,280 | |
18. | 15 | Jolyon Palmer (D) | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 21 | 2 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 23 | Johnny Cecotto Jr | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 19 | | |
| 7 | Dani Clos | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 16 | | |
| 2 | Julian Leal (D) | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 15 | | |
| 12 | Pal Varhaug (D) | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 13 | | |
| 19 | Luca Filippi | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 13 | | |
| 16 | Fairuz Fauzy | | Super Nova Racing | Dallara GP2/11 Renault | 8 | | |
| 24 | Max Chilton | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 7 | | |
| 18 | Michael Herck | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 1 | | |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|