F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Chilton wygrywa, Valsecchi zdobywa tytuł
    Paweł Zając, 22 wrze?nia 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Max Chilton wygrał pierwszy wyścig GP2 na torze w Singapurze, a Davide Valsecchi zapewnił sobie tytuł na jeden wyścig przed końcem sezonu.

    Chilton wysunął się na prowadzenie już na starcie, kiedy Luca Filippi nie najlepiej ruszył z miejsca i spadł na siódmą pozycję. Za plecami Brytyjczyka znalazł się Gutierrez, a tuż przed wyjazdem samochodu bezpieczeństwa Palmer wyprzedził Leimera i wskoczył na trzecie miejsce.

    Po restarcie Chilton zaczął oddalać się od Gutierreza. Obaj zjechali do boksu na dziewiątym okrążeniu zakładając na tył kolejny komplet miękkich opon. Walka rozpoczęła się na nowo po powrocie na tor, jednak tym razem włączył się w nią Filippi, który zjechał do swoich mechaników już na szóstym okrążeniu. Taktyka Włocha nie była jednak dobra, gdyż opony zbyt szybko się zużyły i Filippi tracił po 6 sekund na okrążeniu.

    Kierowca Coloni przyczynił się też do zakończenia wyścigu za samochodem bezpieczeństwa. Filippi uderzył w ścianę w 18 zakręcie, udało mu się wrócić na tor, by zaraz potem rozbić się na prostej startowej – najpewniej przednie skrzydło uszkodzone po pierwszym wypadku wpadło pod koła jego bolidu.

    Ostatecznie pierwszym, który wykorzystał problemy Filippiego był Leimer, który wskoczył na najniższy stopień podium. Czwarte miejsce Davide Valsecchiego, tuż przed Luizem Razią, zapewniło mu tytuł mistrza. Brazylijczyk mocno zbliżył się do kierowcy DAMSa, który był wstrzymywany przez Filippiego, jednak ostatecznie nie udało mu się nawet spróbować ataku.

    Szósty był Felipe Nasr, który przedzierał się z trzynastego pola startowego. Za jego plecami znaleźli się Marcus Ericsson i Giedo van der Garde – zdobywca pierwszego miejsca do jutrzejszego wyścigu.

    GP2 Series > 2012 > Singapur (główny), Marina Bay - 5,073 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 26Max ChiltonMarussia CarlinDallara GP2/11 Renault281h01m48,09525
    2. 10Esteban GutierrezLotus GPDallara GP2/11 Renault28+0:01,36318
    3. 5Fabio LeimerRacing EngineeringDallara GP2/11 Renault28+0:04,89415
    4. 3Davide ValsecchiDAMSDallara GP2/11 Renault28+0:05,94512
    5. 23Luiz RaziaArden InternationalDallara GP2/11 Renault28+0:06,29510
    6. 4Felipe Nasr (D)DAMSDallara GP2/11 Renault28+0:08,7988
    7. 7Marcus EricssoniSport InternationalDallara GP2/11 Renault28+0:14,2296
    8. 12Giedo van der GardeCaterham RacingDallara GP2/11 Renault28+0:15,1474
    9. 27Rio Haryanto (D)Marussia CarlinDallara GP2/11 Renault28+0:48,8552
    10. 6Nathanael Berthon (D)Racing EngineeringDallara GP2/11 Renault28+0:49,4451
    11. 17Julian LealTrident RacingDallara GP2/11 Renault28+0:51,466
    12. 25Nigel Melker (D)Ocean Racing TechnologyDallara GP2/11 Renault28+0:52,099
    13. 21Stefano ColettiRapaxDallara GP2/11 Renault28+0:52,839
    14. 16Stephane Richelmi (D)Trident RacingDallara GP2/11 Renault28+1:04,038
    15. 2Jake RosenzweigBarwa AddaxDallara GP2/11 Renault28+1:04,314
    16. 18Sergio CanamasasVenezuela GP LazarusDallara GP2/11 Renault28+1:04,378
    17. 20Ricardo TeixeiraRapaxDallara GP2/11 Renault28+1:05,013
    Niesklasyfikowani
    14Luca FilippiScuderia ColoniDallara GP2/11 Renault24
    15Fabio Onidi (D)Scuderia ColoniDallara GP2/11 Renault24
    9James Calado (D)Lotus GPDallara GP2/11 Renault23
    8Jolyon PalmeriSport InternationalDallara GP2/11 Renault19
    1Johnny Cecotto JrBarwa AddaxDallara GP2/11 Renault9
    11Rodolfo GonzalezCaterham RacingDallara GP2/11 Renault7
    22Simon Trummer (D)Arden InternationalDallara GP2/11 Renault5
    24Victor Guerin (D)Ocean Racing TechnologyDallara GP2/11 Renault0
    19Rene Binder (D)Venezuela GP LazarusDallara GP2/11 Renault0
    Pole position: Luca Filippi (Scuderia Coloni) - 1:59,444 (+4 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Luca Filippi (Scuderia Coloni) - 2:03,657 na 9 okrążeniu
    Premia za najszybsze okrążenie w Top 10: Esteban Gutierrez (Lotus GP) +2 pkt.
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Źródło: autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Kim Jeong Yeop, 22.09.2012 12:59[!]
    Dlaczego James nie ukończył wyścigu? Niestety przegapiłem dzisiejsze zawody.
    Prophet, 22.09.2012 13:08[!]
    Może w przyszłym roku znowu będziemy mieli Włocha w F1:)
    ziom100, 22.09.2012 13:14[!]
    @Prophet
    Oby był. Najprawdopodobniej Valsecchi będzie walczył o posadę w Caterham.
    mbg, 22.09.2012 13:15[!]
    to co wyprawiał Filippi pod koniec wyścigu uświadomiło mi że nie nadaje się do F1. W ICS może okazać się jednak barwną i mocną postacią. Czekam na jego przenosiny właśnie tam razem z Coloni.

    Co do całego sezonu wypowiem się tak. Drugi sezon z rzędu królują wyjadacze. Valsecchi, czy zasłużył na tytuł. Myślę że tak. Głównym problemem bądź też atutem Włocha jest Set-up. W DAMS pokazał że odpowiednia współpraca z inżynierem popłaca. Dla mnie najbardziej zaimponowali brytyjczycy, Chilton który w końcówce sezonu stał się nie wiadomo skąd najszybszym kierowcą. Gdyby od początku tak jeździł w qualu to zdobył by tytuł. Drugi to Calado, najlepszy debiutant sezonu, gdyby nie 2 zmarnowanie weekendy przez błedy może to on by triumfował w generalce. Trzeci bez wątpienia Palmer który zaliczył ogromny postęp. Nie spodziewałem się że tak podniesie się w czasówce. No i największą chyba niespodzianką była forma deszczowego Johhnego Cecotto. Gdy pada zawsze jest mocny. W tamtym sezonie nie zdobył ani punktu w tym dwukrotnie wygrywał. Normalnie podziw dla niego mimo że zawsze byłem negatywnie nasawiony do jego obecności w stawce. Największe rozczarowania sezonu, hmm: Nasr, Ericsson, van der Garde, nie zdobycie tytułu przez Gutierreza, i ogólny pech Calado i Leimera, szczęście Razii

    PS: W tym roku rzadko się wypowiadam z braku czasu ale... mam nadzieje że w przyszłym powrócę na stałe do komentowania tego co lubię najbardziej. ICS, DTM, GP2
    THC-303, 22.09.2012 13:34[!]
    Na plus w tym sezonie:
    Najlepszy (biorąc pod uwagę także doświadczenie) kierowca: Calado
    Największy postęp - Cecotto (choć tu mbg nie można pisać negatywnie o jego poprzednich sezonach bo były to sezony w Tridentach i Oceanach, obecnie jest Addax, różnica ogromna)
    Najciekawsza rywalizacja: Gonzalez vs Serenelli vs Teixeira

    Na minus
    Fatalny (jak na GP2) mistrz i wicemistrz
    Tak jak napisał @mbg Niezdobycie tytułu bez Gutierreza
    Nasr - wiadomo, że w debiucie nie miał byc w TOP3, ale ogólnie mnie rozczarował
    ci wyjadacze którzy nie umieli wykorzystać doświadczenia jak inni wyjadacze ;) - VdG, Ericsson, Leimer
    Addax - nie najlepszy skład jak na taki zespół stąd słaba (bo tu już niewiele się może zmienić) pozycja końcowa
    Mastah, 22.09.2012 13:35[!]
    @Kim Jeong Yeop Nie dał rady fizycznie, złapał grypę czy coś.


    Jestem ciekaw który inteligent wymyślił, że uda im się przejechać 34 okrążenia w 60 minut. Gdyby ktokolwiek wziął kalkulator to policzyłby sobie, że oznaczałoby to średnią okrążenia 1:46, czyli tyle ile F1 w kwalifikacjach. Głupota i debilizm atakuje najwyraźniej coraz więcej osób.

    Limit czasowy jutrzejszego wyścigu to 45 minut. W takim wypadku życzę powodzenia z przejechaniem 24 okrążeń (średnio 1:52, szybciej niż F1 w wyścigu).

    Aha, ogromne gratulacje dla Pirelli. Supermiękkie opony wytrzymujące kilka okrążeń w tempie o 5 sekund wolniejszym od kwalifikacji i miękka mieszanka konająca po jednym-dwóch szybszych kółkach... Czy nie dało się zrobić jeszcze gorszego gówna? Przecież to wstyd, żeby opony rozpadały się nie z powodu zużycia, ale przegrzania.
    Kamikadze2000, 22.09.2012 14:10[!]
    Cholera - nie obejrzałem wyścigu... Zapomniałem, że jest przed qualem, a szczerze mówiąc bardziej mnie interesował od F1. ;) Davide tytuł zapewnił sobie tak na prawdę we Włoszech. Musiał stać się cud, aby Luiz mu go wydarł, ale cuda często się n ie zdarzają. Dla Brazylijczyka to i tak świetny sezon - chciał kończyć karierę, ale został i został wicemistrzem. Myślę, że ma nawet większe szanse na F1 od Włocha, gdyż ma spore zaplecze finansowe. Oczywiście mam nadzieje, że obaj tam trafią, gdyż GP2 to GP2 - nieoficjalne MŚ juniorów. :)) Cieszy świetna postawa Estebana. Max jak widać mocno pracuje nad zapewnieniem sobie kontraktu. Przynajmniej nikt nie powie, że Marussia zatrudniła byle kogo. ;]

    @mbq - mało kto miał tyle szczęścia, co Calado. Zawalił weekend we Włoszech, zawalił i ten. Zawalił Bahrajn i Monako. Nie ma go co żałować, jeżeli spojrzy się na to, co działo się z Ericssonem i Leimerem - Ci dopiero mieli pecha. Pecha miał jedynie w pierwszym wyścigu na Silve oraz w Walencji. Ale tak to zawsze omijał go pech, a jak go miał, to szybko udawało mu się z tego wyjść. Cóż, Davide był najmocniejszy na przestrzeni całego sezonu - rządził w Azji, a potem jeździł solidnie. Świetnie spisywał się także Razia - zabrakło nieco szczęścia, ale i opanowania. Najbardziej opanowania zabrakło Gutierrezowi. Co do Chiltona - jeden weekend był mocny, a raz jechał przeciętnie. Pzdr

    @Mastah - ten czas nie jest osiągalny nawet w F1... ;)

    Co do opon - wymogi + kasa. ;)
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca