|
|
|
|
|
|
Leimer wyprzedza Colettiego w drodze po zwycięstwo w GP2 | |
Fabio Leimer z zespołu Racing Engineering wygrał pierwszy tegoroczny wyścig serii GP2 na torze Sepang, wyprzedzając startującego z pole position Stefano Colettiego pod koniec zawodów.
Również Jamesowi Calado udało się dojechać do mety przed reprezentantem Rapaxa, który musiał zadowolić się najniższym stopniem podium.
Coletti utrzymał prowadzenie na starcie, a na drugą pozycją od razu wyszedł Leimer. Za tą dwójką, debiutujący Mitch Evans wykorzystał walkę Calado oraz Felipe Nasra wysuwając się początkowo na trzecie miejsce. Młody Nowozelandczyk zmagał się jednak z zatruciem pokarmowym i szybko spadł w głąb stawki.
Leimer szybko dogonił Colettiego, lepiej dbając o opony. Zawodnik Monako zjechał już na szóstym okrążeniu po nowe ogumienie, co pozwoliło mu na utrzymanie pierwszego miejsca kiedy Leimer odbył swój pit-stop cztery kółka później. Decyzja o wczesnym zjeździe obróciła się wkrótce przeciwko Colettiemu. Na bardziej zużytych oponach musiał odpierać ataki Leimera i choć był w stanie bronić się na prostych z lepszą prędkością maksymalną, to był zmuszony skapitulować na wyjściu z czwartego zakrętu na 27 okrążeniu.
Jedną pętlę później również Calado znalazł się przed Colettim, wyprzedzając go na dohamowaniu do pierwszego zakretu. Brytyjczyk nie zdołał już doścignąć Leimera, który minął linię mety prawie trzy sekundy przed resztą stawki. Coletti ostateczenie był trzeci, przed Nasrem i partnerem Leimera z zespołu – Julianem Lealem.
Wspaniałe zawody pojechał Jolyon Palmer, finiszując na szóstym miejscu po starcie z 22. pola, dzięki taktyce startu na twardszych oponach. Sam Bird dojechałby prawdopodobnie na jeszcze lepszej pozycji, jednak został ukarany za wyprzedzanie pod żółtymi flagami, podobnie jak sześciu innych kierowców. Kierowca testowy Mercedesa musiał zadowolić się najszybszym okrązeniem w wyścigu.
Adrian Qualife-Hobbs i Daniel De Jong będą chcieli jak najszybciej zapomnieć o tym wyścigu, z którego obydwaj odpadli po wspólnej kolizji.
•GP2 Series > 2013 > Malezja (główny), Sepang - 5,543 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 8 | Fabio Leimer | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 31 | 57:49,385 | 25 |
2. | 3 | James Calado | | ART Grand Prix | Dallara GP2/11 Renault | 31 | +0:02,045 | 18 |
3. | 18 | Stefano Coletti | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 31 | +0:11,271 | 15 |
4. | 9 | Felipe Nasr | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 31 | +0:12,810 | 12 |
5. | 7 | Julian Leal | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 31 | +0:28,837 | 10 |
6. | 10 | Jolyon Palmer | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 31 | +0:34,209 | 8 |
7. | 11 | Sam Bird | | Russian Time | Dallara GP2/11 Renault | 31 | +0:41,183 | 6 |
8. | 2 | Stephane Richelmi | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 31 | +0:58,941 | 4 |
9. | 19 | Simon Trummer | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 31 | +1:02,853 | 2 |
10. | 6 | Mitch Evans (D) | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 31 | +1:16,730 | 1 |
11. | 24 | Rene Binder (D) | | Venezuela GP Lazarus | Dallara GP2/11 Renault | 31 | +1:16,137 | |
12. | 5 | Johnny Cecotto Jr | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 31 | +1:18,357 | |
13. | 22 | Conor Daly (D) | | Hilmer Motorsport | Dallara GP2/11 Renault | 31 | +1:20,096 | |
14. | 12 | Tom Dillmann | | Russian Time | Dallara GP2/11 Renault | 31 | +1:21,812 | |
15. | 23 | Pal Varhaug | | Hilmer Motorsport | Dallara GP2/11 Renault | 31 | +1:23,754 | |
16. | 25 | Kevin Giovesi (D) | | Venezuela GP Lazarus | Dallara GP2/11 Renault | 31 | +1:35,775 | |
17. | 21 | Kevin Ceccon | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 31 | +1:37,928 | |
18. | 16 | Jake Rosenzweig (D) | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 31 | +1:53,252 | |
19. | 14 | Sergio Canamasas | | Caterham Racing | Dallara GP2/11 Renault | 31 | +2:00,257 | |
20. | 17 | Rio Haryanto | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 30 | 1 okr. | |
21. | 15 | Ma Qing Hua (D) | | Caterham Racing | Dallara GP2/11 Renault | 30 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 20 | Nathanael Berthon | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 19 | | |
| 4 | Daniel Abt (D) | | ART Grand Prix | Dallara GP2/11 Renault | 9 | | |
| 27 | Daniel de Jong | | MP Motorsport | Dallara GP2/11 Renault | 3 | | |
| 26 | Adrian Quaife-Hobbs (D) | | MP Motorsport | Dallara GP2/11 Renault | 3 | | |
| 1 | Marcus Ericsson | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 0 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|