F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Ericsson wygrywa swój pierwszy w tym sezonie wyścig GP2
    Paweł Zając, 6 lipca 2013<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Marcus Ericsson odniósł pierwsze w tym sezonie zwycięstwo podczas sobotniego wyścigu GP2 na torze Nurbrugring.

    Kierowca ekipy DAMS pomimo dwóch pole position w wyścigu dotychczas zdobył zaledwie jeden punkt, jednak ostatecznie udało mu się wygrać w Niemczech. Jego przewaga nad drugim Jamesem Calado wyniosła prawie 8 sekund.

    Szwed już w pierwszym zakręcie wysunął się na prowadzenie, jednak początek wyścigu został uspokojony przez neutralizację. Kevin Ceccon na prostej startowej zetknął się z Abtem i Berhonem, jego bolid podbiło i po rolce uderzył w Quaife-Hobbsa, który został na polach startowych. Żadnemu z zawodników nic się nie stało.

    Po restarcie Ericsson jadący na pośrednich oponach szybko się oddalał i przed obowiązkowym pit stopem miał 3 sekundy przewagi. Jego partner zespołowy, Richelmi, przez problemy w pit stopie stracił pozycję na rzecz Nasra, Calado i Frijnsa. Brytyjczyk dość szybko poradził sobie z Brazylijczykiem i rzucił się w pogoń za liderem, jednak jego opony nie wytrzymały do końca wyścigu i zmusiły go do zadowolenia się drugim miejscem.

    Od tego momentu Nasr tracił pozycje za pozycją i ostatecznie okazało się, że taktyka startu na supermiękkich oponach dała mu zaledwie dziewiąte miejsce. Walka o trzecią pozycję rozstrzygnęła się na ostatnim okrążeniu w szykanie NGK, kiedy doszło do kontaktu pomiędzy Colettim i Frijsem. Lider punktacji zdołał się przedrzeć, a później dwójka jeszcze raz dotknęła się w ostatnim zakręcie, co wybiło Frijnsa z rytmu i zaowocowało stratą pozycji na rzecz Leimera i Richelmiego. Całą czwórkę na mecie dzieliło nieco ponad 0,3 sekundy.

    Siódmy był Jon Lancaster przed Tomem Dillmannem, który jutro ruszy z pierwszego pola. Francuz mógłby powalczyć dziś o wyższą pozycję, jednak zgasił bolid tuż po ruszeniu ze stanowiska serwisowego.

    GP2 Series > 2013 > Niemcy (główny), Nürburgring - 5,148 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 1Marcus EricssonDAMSDallara GP2/11 Renault321h00m16,98825
    2. 3James CaladoART Grand PrixDallara GP2/11 Renault32+0:07,86018
    3. 18Stefano ColettiRapaxDallara GP2/11 Renault32+0:14,91515
    4. 8Fabio LeimerRacing EngineeringDallara GP2/11 Renault32+0:15,06112
    5. 2Stephane RichelmiDAMSDallara GP2/11 Renault32+0:15,11910
    6. 22Robin Frijns (D)Hilmer MotorsportDallara GP2/11 Renault32+0:15,2728
    7. 23Jon Lancaster (D)Hilmer MotorsportDallara GP2/11 Renault32+0:17,1566
    8. 12Tom DillmannRussian TimeDallara GP2/11 Renault32+0:17,8234
    9. 9Felipe NasrCarlinDallara GP2/11 Renault32+0:24,2652
    10. 5Johnny Cecotto JrArden InternationalDallara GP2/11 Renault32+0:24,3331
    11. 15Alexander Rossi (D)Caterham RacingDallara GP2/11 Renault32+0:26,797
    12. 14Sergio CanamasasCaterham RacingDallara GP2/11 Renault32+0:27,221
    13. 11Sam BirdRussian TimeDallara GP2/11 Renault32+0:31,518
    14. 19Simon TrummerRapaxDallara GP2/11 Renault32+0:31,592
    15. 27Daniel de JongMP MotorsportDallara GP2/11 Renault32+0:33,904
    16. 6Mitch Evans (D)Arden InternationalDallara GP2/11 Renault32+0:34,142
    17. 20Nathanael BerthonTrident RacingDallara GP2/11 Renault32+0:36,142
    18. 17Rio HaryantoBarwa AddaxDallara GP2/11 Renault32+0:43,318
    19. 25Fabrizio CrestaniVenezuela GP LazarusDallara GP2/11 Renault32+0:45,117
    20. 24Rene Binder (D)Venezuela GP LazarusDallara GP2/11 Renault32+0:45,498
    21. 4Daniel Abt (D)ART Grand PrixDallara GP2/11 Renault32+0:58,723
    22. 7Julian LealRacing EngineeringDallara GP2/11 Renault32+0:59,186
    23. 16Jake Rosenzweig (D)Barwa AddaxDallara GP2/11 Renault32+1:08,725
    24. 10Jolyon PalmerCarlinDallara GP2/11 Renault32+1:42,868
    Niesklasyfikowani
    21Kevin CecconTrident RacingDallara GP2/11 Renault0
    26Adrian Quaife-Hobbs (D)MP MotorsportDallara GP2/11 Renault0
    Pole position: Stephane Richelmi (DAMS) - 1:38,487 (+4 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Julian Leal (Racing Engineering) - 1:43,041 na 23 okrążeniu
    Premia za najszybsze okrążenie w Top 10: Marcus Ericsson (DAMS) +2 pkt.
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Kamikadze2000, 06.07.2013 18:38[!]
    Ericsson wreszcie doczekał się zwycięstwa. Mam nadzieje, że zaliczy najlepszą końcówkę ze wszystkich - zasługuje. ;) Stefano chyba jednak będzie mistrzem - wolałbym Felipe, ale Colettiemu może się bardziej przydać. ;) Bird jest jak kobieta... zmienny - raz jedzie świetny wyścig, a raz bezpłciowo i kiepsko. Dość powiedzieć, że przed szarżą Colettiego, jechał za nim. ;) Niesamowita końcówka, w której największym przegranym (co ciekawe!) Frijns - ten cwaniak zwykle wygrywał na takich pojedynkach. ;) Felipe nie miał kompletnie tempa - czy to wynik wczesnego zjazdu?? Moim zdaniem to przede wszystkim kwestia fatalnych ustawień. Nawet startu z PP nie będzie... ;/ Czyżby kolejny Brazylijczyk miał przegrać walkę o majstra?? Był Piquet Jr, di Grassi, Senna i Razia. Widocznie tak mają... ;)
    THC-303, 06.07.2013 19:14[!]
    Stratedzy z Arden powinni na zbity ryj wylecieć po tym wyścigu. Mogli mieć podwójne zwycięstwo. Chyba, że te opony kończyły się Cecotto i Evansowi aż tak szybko, ale z czasów to nie wynikało.
    adnowseb, 06.07.2013 19:23[!]
    @Kamikadze2000
    Strata 35 punktów na tym etapie jeszcze nie przesądza o mistrzostwie :)
    @THC-303
    Tak samo stratedzy Carlina
    Kamikadze2000, 06.07.2013 19:58[!]
    Mitch w przyszłym roku na mistrza. W każdy weekend miał potencjał na podium. Szkoda, że "gorąca głowa" oraz błędy zespołu robią swoje. Mechanicy do wymiany u niektórych... ;)
    THC-303, 06.07.2013 20:06[!]
    Cytat :
    Tak samo stratedzy Carlina

    Tak, przy czym oni ściągnęli kierowców na dodatkowy pit stop w środkowej fazie wyścigu, a nie na kilka minut przed końcem. Była szansa, że ryzyko się opłaci, nie udało się. Natomiast czym kierowali się w Ardenie pojęcia nie mam. Pit stopy Evansa i Cecotto odbyły się za późno, żeby po nich można było cokolwiek ugrać na nowych oponach. Nie nadrobisz czasu pit stopu w 2 czy 3 okrążenia. A jechali na P1 i P2 z przewagą koło 3 sekund nad Ericssonem notując czasy okrążeń gorsze o najwyżej 0,5s. W życiu nie widziałem tak nielogicznej decyzji.
    Campeon, 06.07.2013 20:28[!]
    W środkowej fazie wyścigu? Nasra ściągnęli na bodajże drugim okrążeniu po zjeździe SC, na 28 okrążeń do końca. Nie wiem, co im w głowie siedziało wtedy.
    Adam2iak, 06.07.2013 20:43[!]
    Nareszcie :) Już myślałem, że nic w tym sezonie nie wygra...
    Zajkos, 06.07.2013 21:46[!]
    Ja w tym sezonie kibicuję Colettiemu i Evansowi :) Coletti dobry wyścig kolejne podium jest dobrze. Szkoda że głównego jeszcze w tym roku nie wybrał wyścigu.
    Mitch Evans dobry debiut, musi być w F1 w przyszłości.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca