|
|
|
|
|
|
GP2: Van der Garde pokonał Pietrowa na mokrym torze Monza | |
Wezwanie na pit-stop w odpowiednim momencie pozwoliło odnieść Giedo van der Garde trzecie zwycięstwo w tym sezonie GP2, ale dopiero pierwsze w długim wyścigu. Nagłe i przedłużające się opady deszczu spowodowały, że start do wyścigu opóźnił się o prawie 40 minut.
Van der Garde gonił zdobywcę pole position Witalija Pietrowa przez większą część wyścigu, a różnica między nimi nie była większa niż kilka dziesiątych sekundy i o zwycięstwie w wyścigu miały zadecydować obowiązkowe postoje w boksach.
Zespół iSport wezwał swojego kierowcę, gdy do mety pozostawały trzy okrążenia. Pietrow zjechał okrążenie później i mógł tylko patrzyć, jak Holender dojeżdża do pierwszego zakrętu przed nim. Zwycięstwo Giedo stało się faktem, gdy debiutant Johnny Cecotto Jr uderzył w bandę na wyjściu z zakrętów Lesmo i zatrzymał się na środku toru, powodując wyjazd samochodu bezpieczeństwa, za którym kierowcy przekroczyli linię mety.
Do momentu postojów w boksach van der Garde był wyraźnie szybszy od Pietrowa, ale nie potrafił wykorzystać żadnego z kilku małych błędów popełnionych przez Rosjanina. Po wyścigu Witalij był rozczarowany, ponieważ utrata zwycięstwa nie pozwoliła mu bardziej zmniejszyć starty do lidera mistrzostw – Nico Hulkenberga, który był dzisiaj szósty.
Podium uzupełnił Lucas di Grassi, który pojechał świetny wyścig z 15. pozycji na starcie. Sporo strachu napędził mu jednak pod koniec Alvaro Parente. Portugalczyk startował z 18. pozycji i przez kilka okrążeń naciskał Brazylijczyka, lecz ostatecznie otrzymał karę za zbyt częste ścinanie jednej z szykan. Jerome d'Ambrosio i Edorado Mortara zajęli 4. i 5. miejsce pomimo tego, że obaj wystartowali z 21. i 22. pozycji. Pozostałe punkty podzielili między sobą Hulkenberg, Parente i Javier Villa.
Pomimo zmiennych warunków wyścig nie był zbyt efektowny. Na pierwszym okrążeniu pokonanym za samochodem bezpieczeństwa w zakręcie Parabolica obrócił się Alberto Valerio. Ładny manewr wyprzedzenia Hulkenberga na Parabolice pokazał Sergio Perez, ale tylko po to, by w chwilę później stracić kontrolę nad bolidem w pierwszym zakręcie i rozbić się o zewnętrzną bandę. Meksykanin przeleciał następnie przez środek toru, ale o dziwo nikogo nie uderzył, jednak Cecotto Jr musiał omijać go po trawie i wpadł w poślizg.
Aktualizacja: Po wyścigu Alvaro Parente otrzymał karę doliczenia 25 sekund do końcowego rezultatu za przekroczenie limitu prędkości w boksach podczas postoju. W efekcie Portugalczyk spadł z siódmego na jedenaste miejsce, a na miejsca 7 i 8 awansowali Javier Villa i Luis Razia, który do jutrzejszego sprintu wystartuje z pole position.
•GP2 Series > 2009 > Włochy (główny), Monza - 5,793 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 3 | Giedo van der Garde | | iSport International | Dallara GP2/08 Renault | 32 | 1h03m18,437 | 10 |
2. | 1 | Witalij Pietrow | | Barwa Addax | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:02,320 | 8 |
3. | 7 | Lucas di Grassi | | Fat Burner Racing Engineering | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:13,281 | 6 |
4. | 17 | Jerome D'Ambrosio | | DAMS | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:14,370 | 5 |
5. | 12 | Edoardo Mortara | | Telmex Arden International | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:24,668 | 4 |
6. | 10 | Nico Hulkenberg | | ART Grand Prix | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:24,967 | 3 |
7. | 14 | Javier Villa | | Super Nova Racing | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:34,057 | 2 |
8. | 21 | Luiz Razia | | Party Poker / Scuderia Coloni | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:40,584 | 1 |
9. | 19 | Davide Rigon | | Trident Racing | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:43,870 | |
10. | 4 | Diego Nunes | | iSport International | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:47,665 | |
11. | 25 | Alvaro Parente | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:55,785 | |
12. | 20 | Andreas Zuber | | Party Poker / Scuderia Coloni | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +1:09,511 | |
13. | 5 | Roldan Rodriguez | | Piquet GP | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +1:11,089 | |
14. | 2 | Davide Valsecchi | | Barwa Addax | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +1:11,994 | |
15. | 8 | Dani Clos | | Fat Burner Racing Engineering | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +1:48,139 | |
16. | 18 | Ricardo Teixeira | | Trident Racing | Dallara GP2/08 Renault | 31 | 1 okr. | |
17. | 16 | Kamui Kobayashi | | DAMS | Dallara GP2/08 Renault | 31 | 1 okr. | |
18. | 27 | Johnny Cecotto Jr | | David Price Racing | Dallara GP2/08 Renault | 30 | 2 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 24 | Karun Chandhok | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/08 Renault | 29 | | |
| 26 | Michael Herck | | David Price Racing | Dallara GP2/08 Renault | 28 | | |
| 15 | Luca Filippi | | Super Nova Racing | Dallara GP2/08 Renault | 18 | | |
| 11 | Sergio Perez | | Telmex Arden International | Dallara GP2/08 Renault | 6 | | |
| 9 | Pastor Maldonado | | ART Grand Prix | Dallara GP2/08 Renault | 6 | | |
| 6 | Alberto Valerio | | Piquet GP | Dallara GP2/08 Renault | 0 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|