|
|
|
|
|
|
Bianchi odniósł pierwsze zwycięstwo w głównej serii GP2 (akt.) | |
Jules Bianchi (Lotus ART) wyszedł zwycięsko z emocjonującej walki z Christianem Vietorisem (Racing Engineering), by zanotować swoją pierwszą wygraną w głównej serii GP2 podczas dzisiejszego wyścigu na torze Silverstone.
Bianchi nie musiał martwić się o utratę prowadzenia na starcie, gdyż wyścig rozpoczął się za samochodem bezpieczeństwa ze względu na mokrą nawierzchnię. Po trzech kółkach SC zjechał w końcu z toru i rozpoczęła się walka.
Do rozpoczęcia rundy obowiązkowych postojów, podczas których kierowcy zakładali już slicki, Bianchi zdołał wypracować ponad 7-sekundową przewagę nad najbliższym rywalem. Francuz nie spieszył się jednak ze zjazdem do alei serwisowej i uczynił to jako jeden z ostatnich. Kiedy wracał na tor, tuż za jego skrzynią biegów pojawił się Vietoris, który awansował na drugie miejsce zaraz przed postojami, wyprzedzając Alvaro Parente (Carlin).
Po jednym okrążeniu jazdy tuż za tylnym skrzydłem bolidu Lotus ART, Vietoris wysunął się na prowadzenie po udanym ataku na wyjściu z Luffield. Radość Niemca nie trwała jednak zbyt długo, gdyż kierowca testowy Ferrari popisał się odważnym manewrem w Copse, by odzyskać stracone miejsce. Walka koło w koło powtórzyła się jeszcze w dalszej części tego samego okrążenia – z Vietorisem wysuwającym się na prowadzenie po zewnętrznej w Stowe, tylko po to by Bianchi odzyskał miejsce podczas hamowania przed następnym zakrętem po wewnętrznej.
Po tym zapierającym dech w piersiach okrążeniu obaj kierowcy jechali blisko siebie jeszcze przez jakiś czas, ale w końcu Bianchi zaczął się oddalać, by na mecie mieć już ponad cztery sekundy przewagi nad Vietorisem, któremu najwyraźniej zużyły się już mocno opony. Kierowca startujący w tym roku także w DTM dowiózł jednak drugie miejsce, nie ulegając presji ze strony Marcusa Ericssona (iSport). Szwed jechał we wczesnej fazie wyścigu na piątej pozycji, ale decyzja o wczesnym założeniu slicków umożliwiła mu wskoczenie na podium.
Romain Grosjean (DAMS) po starcie z 13 pozycji regularnie piął się w górę stawki, by zakończyć wspinaczkę na dobrej czwartej pozycji, z Samem Birdem (iSport) zaraz za jego plecami. Zdobyte sześć oczek (z czego jedno za najszybsze okrążenie) daje Grosjeanowi taką właśnie przewagę w mistrzostwach nad drugim Giedo van de Garde (Barwa Addax), który zajął dzisiaj ostatnie punktowane miejsce i do niedzielnego sprintu wystartuje z pole position.
•GP2 Series > 2011 > W. Brytania (główny), Silverstone Arena - 5,891 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 5 | Jules Bianchi | | Lotus ART | Dallara GP2/11 Renault | 29 | 58:40,010 | 10 |
2. | 8 | Christian Vietoris | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +0:04,177 | 8 |
3. | 10 | Marcus Ericsson | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +0:04,935 | 6 |
4. | 11 | Romain Grosjean | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +0:05,627 | 5 |
5. | 9 | Sam Bird | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +0:11,424 | 4 |
6. | 7 | Dani Clos | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +0:23,293 | 3 |
7. | 21 | Stefano Coletti | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +0:31,959 | 2 |
8. | 4 | Giedo van der Garde | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +0:33,711 | 1 |
9. | 25 | Alvaro Parente | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +0:34,394 | |
10. | 6 | Esteban Gutierrez (D) | | Lotus ART | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +0:41,761 | |
11. | 3 | Charles Pic | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +0:41,971 | |
12. | 23 | Johnny Cecotto Jr | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +0:46,881 | |
13. | 17 | Luca Filippi | | Super Nova Racing | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +0:47,848 | |
14. | 27 | Davide Valsecchi | | Team AirAsia | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +0:49,612 | |
15. | 1 | Fabio Leimer | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +0:50,717 | |
16. | 12 | Pal Varhaug (D) | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +0:56,960 | |
17. | 26 | Luiz Razia | | Team AirAsia | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +0:58,332 | |
18. | 20 | Rodolfo Gonzalez | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +1:05,327 | |
19. | 18 | Kevin Ceccon (D) | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +1:06,251 | |
20. | 15 | Jolyon Palmer (D) | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +1:11,163 | |
21. | 16 | Fairuz Fauzy | | Super Nova Racing | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +1:20,989 | |
22. | 2 | Julian Leal (D) | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +1:26,252 | |
23. | 14 | Josef Kral | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 29 | +1:33,465 | |
24. | 18 | Michael Herck | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 28 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 24 | Max Chilton | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 14 | | |
|
Nie wystartowali | |
| 22 | Kevin Mirocha (D) | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 0 | | |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|