|
|
|
|
|
|
Perez zdominował główny wyścig GP2 w Abu Zabi | |
Sergio Perez zwyciężył w głównym wyścigu GP2 Series w sobotni poranek w Abu Zabi, podkreślając tym samym, że zasłużył na posadę w Formule 1 w następnym roku.
Kierowca Barwa Addax, startujący z drugiego pola, objął prowadzenie już po starcie, wyprzedzając przed pierwszym zakrętem zdobywcę pole position – Olivera Turveya z iSport. Brytyjczyk źle wystartował i stracił także drugie miejsce na rzecz Fabio Leimera (Ocean), natomiast Romain Grosjean (DAMS) awansował z szóstego na trzecie miejsce.
Przewaga Pereza została zniwelowana, kiedy samochód bezpieczeństwa wyjechał na tor z powodu konieczności usunięcia w bezpieczne miejsce bolidu Adriana Zaugga (Trident), który został obrócony przez Michaela Hercka (DPR). Restart nastąpił na 4 okrążeniu, a gdy Perez zjechał na pit-stop na 12 kółku, miał wtedy sześć sekund przewagi nad resztą stawki. Jego tempo po wymianie opon było nawet jeszcze lepsze i jechał pewnie po zwycięstwo. Ostatecznie Perez wygrał z przewagą 21 sekund. Turvey finiszował drugi, a świetną walkę o trzecie miejsce stoczyli Sam Bird (ART) i Dani Clos (Racing Engineering).
Kary przesunięcia na starcie po kwalifikacjach spowodowały, że wystartowali oni kolejno z P18 i P11. Jednakże Bird szybko awansował na siódmą pozycję i wczesny postój pomógł mu zyskać kolejne kilka miejsc. Bird wyprzedził Luisa Razię (Rapax) i Davide Valsecchiego (iSport), przesuwając się na trzecią lokatę. Clos z kolei jechał tuż za Brytyjczykiem. Ostatnia próba Closa odebrania miejsca na podium Birda prawie zakończyła się kolizją, ale Clos jakoś zdołał ominąć Brytyjczyka.
Mistrz serii Pastor Maldonado (Rapax) był jedynym pozostałym kierowcą, który trzymał tempo Pereza po pit-stopie Meksykanina. Jednakże jego wyścig był skończony po otrzymaniu kary przejazdu przez boksu za wyprzedzenie pod żółtymi flagami na początku neutralizacji. Po paru szybkich okrążeniach Wenezuelczyk wykonał swoją karę i po późnym postoju w celu wymiany opon spadł na 17 pozycję.
Valsecchi finiszował piąty, mimo zetknięcia się kołami z Leimerem po restarcie, natomiast Grosjean po problemach z nakrętką w pit-stopie, które kosztowały go kilka miejsc ostatecznie ukończył wyścig jako szósty, wyprzedzając Razię na ostatnim okrążeniu. Powracający do GP2 po kontuzji kręgosłupa, doznanej w wypadku na torze w Walencji, Josef Kral (Super Nova) wystartuje do sprintu z pole position, a obok niego ustawi się Luiz Razia (Rapax), który zajął siódme miejsce w dzisiejszym wyścigu.
•GP2 Series > 2010 > Abu Zabi (główny), Yas Marina - 5,554 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 4 | Sergio Perez | | Barwa Addax | Dallara GP2/08 Renault | 31 | 59:53,752 | 10 |
2. | 9 | Oliver Turvey (D) | | iSport International | Dallara GP2/08 Renault | 31 | +0:21,065 | 8 |
3. | 2 | Sam Bird (D) | | ART Grand Prix | Dallara GP2/08 Renault | 31 | +0:29,695 | 6 |
4. | 8 | Dani Clos | | Racing Engineering | Dallara GP2/08 Renault | 31 | +0:30,442 | 5 |
5. | 10 | Davide Valsecchi | | iSport International | Dallara GP2/08 Renault | 31 | +0:36,614 | 4 |
6. | 12 | Romain Grosjean | | DAMS | Dallara GP2/08 Renault | 31 | +0:38,175 | 3 |
7. | 14 | Luiz Razia | | Rapax Team | Dallara GP2/08 Renault | 31 | +0:39,196 | 2 |
8. | 5 | Josef Kral (D) | | Super Nova | Dallara GP2/08 Renault | 31 | +0:39,724 | 1 |
9. | 21 | Brendon Hartley (D) | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/08 Renault | 31 | +0:40,679 | |
10. | 17 | Rodolfo Gonzalez (D) | | Arden International | Dallara GP2/08 Renault | 31 | +0:49,704 | |
11. | 6 | Marcus Ericsson (D) | | Super Nova | Dallara GP2/08 Renault | 31 | +0:55,360 | |
12. | 18 | Max Chilton (D) | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/08 Renault | 31 | +0:57,925 | |
13. | 27 | Fabrizio Crestani (D) | | David Price Racing | Dallara GP2/08 Renault | 31 | +0:58,334 | |
14. | 11 | Jerome D'Ambrosio | | DAMS | Dallara GP2/08 Renault | 31 | +0:58,836 | |
15. | 20 | James Jakes (D) | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/08 Renault | 31 | +1:01,227 | |
16. | 26 | Michael Herck | | David Price Racing | Dallara GP2/08 Renault | 31 | +1:02,178 | |
17. | 15 | Pastor Maldonado | | Rapax Team | Dallara GP2/08 Renault | 31 | +1:14,109 | |
18. | 1 | Jules Bianchi (D) | | ART Grand Prix | Dallara GP2/08 Renault | 31 | +1:29,646 | |
19. | 24 | Federico Leo (D) | | Trident Racing | Dallara GP2/08 Renault | 31 | +1:36,305 | |
20. | 16 | Charles Pic (D) | | Arden International | Dallara GP2/08 Renault | 30 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 7 | Ho-Pin Tung | | Racing Engineering | Dallara GP2/08 Renault | 11 | | |
| 19 | Fabio Leimer (D) | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/08 Renault | 7 | | |
| 25 | Adrian Zaugg | | Trident Racing | Dallara GP2/08 Renault | 0 | | |
| 3 | Giedo van der Garde | | Barwa Addax | Dallara GP2/08 Renault | 0 | | |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|