|
|
|
|
|
|
Pic wygrał sprint GP2 w Monako | |
Charles Pic (Addax) wygrał sobotni sprint GP2 Series na torze Monte Carlo. Francuz, który ruszał z pole position, prowadził od startu do mety i po raz drugi w tym sezonie odniósł zwycięstwo w tej serii. Kierowca zespołu Barwa Addax finiszował 3,3s przed Josefem Kralem (Arden), który do końca wyścigu musiał walczyć z Romainem Grosjeanem (DAMS).
Kral skorzystał z czystej strony toru na starcie, przesuwając się z trzeciego na drugie miejsce i następnie zaczął naciskać prowadzącego Pica. Jednakże po półmetku wyścigu zawodnik Arden zaczął tracić dystans do lidera, a dodatkowo musiał mocno bronić się przed Grosjeanem. Ostatecznie ta sztuka udała mu się i Czech minął linię mety 0,5s przed Francuzem.
Grosjean także ma powody do radości, ponieważ dzięki świetnemu startowi, gdzie zyskał dwie pozycje, był w stanie zająć trzecią pozycję na mecie, co dało mu prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Kierowca DAMS dodatkowo wykręcił najszybsze okrążenie w czołowej dziesiątce i właśnie ten dodatkowy punkt pozwolił mu stać się liderem GP2.
Czwarty był Filippi, który najpierw skorzystał z kary przejazdu przez boksy za falstart dla Parente, następnie na 24 kółku skorzystał z błędu w szykanie za tunelem popełnionego przez Valssechiego, a na cztery okrążenia przed metą właśnie w tym miejscu wyprzedził Chiltona. Reprezentant Carlina na następnym kółku został także pokonany przez Valsecchiego i w takiej kolejności zawodnicy ukończyli zawody.
Samochód bezpieczeństwa wyjeżdżał na tor aż dwa razy. Pierwszą neutralizację ogłoszono po tym, jak Kevin Mirocha (Ocean) zatrzymał swój bolid na prostej startowej z powodu awarii i na torze pojawił się olej. Niedługo potem po raz drugi spowolniono wyścig, tym razem przyczynił się do tego Marcus Ericsson (iSport). Szwed zbyt mocno pojechał po krawężnikach na szykanie, następnie uderzył w bandę i nawet pojawił się ogień w jego samochodzie.
Prowadzący do tego wyścigu w klasyfikacji generalnej Bird był autorem najszybszego czasu jednego kółka, ale jako że był poza czołową dziesiątką, to nie otrzymał punktu za ten wyczyn i razem z Grosjeanem mają obecnie po 23 punkty. Jedno oczko mniej ma zwycięzca tego wyścigu Pic, a za nimi sklasyfikowani są van der Garde i Valsecchi (2 i 3 punkty straty).
•GP2 Series > 2011 > Monako (sprint), Monte Carlo - 3,340 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 3 | Charles Pic | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 30 | 45:50,498 | 6 |
2. | 14 | Josef Kral | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:03,332 | 5 |
3. | 11 | Romain Grosjean | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:03,885 | 4 |
4. | 17 | Luca Filippi | | Super Nova Racing | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:14,587 | 3 |
5. | 27 | Davide Valsecchi | | Team AirAsia | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:27,072 | 2 |
6. | 24 | Max Chilton | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:29,626 | 1 |
7. | 1 | Fabio Leimer | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:29,846 | |
8. | 25 | Oliver Turvey | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:30,372 | |
9. | 4 | Giedo van der Garde | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:30,859 | |
10. | 16 | Fairuz Fauzy | | Super Nova Racing | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:31,585 | |
11. | 15 | Jolyon Palmer (D) | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:32,317 | |
12. | 18 | Kevin Ceccon (D) | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:32,790 | |
13. | 9 | Sam Bird | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:33,147 | |
14. | 20 | Rodolfo Gonzalez | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:38,695 | |
15. | 18 | Michael Herck | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:40,518 | |
16. | 8 | Alvaro Parente | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:40,687 | |
17. | 23 | Johnny Cecotto Jr | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:41,131 | |
18. | 7 | Dani Clos | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:42,611 | |
19. | 5 | Jules Bianchi | | Lotus ART | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:51,544 | |
20. | 26 | Luiz Razia | | Team AirAsia | Dallara GP2/11 Renault | 29 | 1 okr. | |
21. | 12 | Pal Varhaug (D) | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 29 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 21 | Stefano Coletti | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 20 | | |
| 10 | Marcus Ericsson | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 8 | | |
| 2 | Julian Leal (D) | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 3 | | |
| 22 | Kevin Mirocha (D) | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 2 | | |
| 6 | Esteban Gutierrez (D) | | Lotus ART | Dallara GP2/11 Renault | 0 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|