|
|
|
|
|
|
Robin Frijns wygrywa szalony wyścig GP2 | |
Obecny mistrz FR 3.5, Robin Frijns dał swojej ekipie Hilmer Motorsport pierwsze zwycięstwo w GP2 podczas wyścigu w Barcelonie.
Frijns wraz z zespołem wykonali perfekcyjną strategię, zmieniając miękkie opony na twarde przy pierwszej sposobności, na szóstym okrążeniu. Dzięki temu zyskał pozycje nad wszystkimi poza startującym z pole position i wczesnym liderem, Marcusem Ericssonem.
Jednak gdy czołówka napotkała bolidy, które jechały na innej strategii, Frijns zgarnął wirtualne prowadzenie, gdy Ericsson zderzył się z Samem Birdem. Ostatecznie Ericsson musiał się wycofać w rezultacie uszkodzeń jakich doznał.
Frijns wykonał później świetną robotę dbając o opony i radząc sobie z dublowanymi kierowcami oraz zachowując zimną krew gdy jadący na drugiej lokacie Jolyon Palmer dogonił go na 0,7 sekundy na dziesięć okrążeń przed metą.
Na ostatnich okrążeniach, Frijns pokazał, że może jechać szybciej, powiększając przewagę do 3,3 sekundy nad Felipe Nasrem, który powrócił do walki pomimo nietrafionej strategii i wyprzedzeniu swojego partnera Palmera z kontaktem w trzecim zakręcie na cztery okrążenia do końca wyścigu.
Palmer dowiózł do mety trzecią pozycję i przyznał, że był to "szalony wyścig", jednak póki co toczy się dochodzenie w jego sprawie za wypchnięcie Birda na trawę w czwartym zakręcie, co spowodowało obrócenie się Birda oraz odpadnięcie z wyścigu. Powracający do serii Jon Lancaster dał kolejne powody do zadowolenia Hilmerowi dzięki czwartej pozycji, przed Stefano Colettim i Tomem Dillmannem.
Dillmann zdecydował się na strategię twardych opon przez cały wyścig i mógł zakończyć go na podium, jednak wyjechał szeroko w trzecim zakręcie na ostatnim okrążeniu. Wcześniej udało mu się uciec od kolizji, gdy Nathanael Berthon przeleciał obok niego i Sergio Canamasasa w 10 wirażu.
Fabio Leimer zaliczył bardzo słabe zawody, finiszując na 18 pozycji po tym jak został zmuszony do wymiany przedniego skrzydła po kolizji z Calado. Jakby jeszcze tego nie było mało ekipie DAMS, Stephane Richelmi dojechał na 15 miejscu po karze przejazdu przez boksy za wypchnięcie Dillmanna w 4 zakręcie.
Aktualizacja: Po wyścigu sędziowie zdecydowali się nałożyć kary na Palmera, Birda i Berthona. Dwaj ostatni zostaną przesunięci na starcie kolejnego wyścigu, jednak Palmer za wypchnięcie Birda otrzymał 20 sekund kary przez co stracił swoje trzecie miejsce, a na podium wskoczył Jon Lancaster.
•GP2 Series > 2013 > Hiszpania (główny), Catalunya - 4,655 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 22 | Robin Frijns (D) | | Hilmer Motorsport | Dallara GP2/11 Renault | 37 | 1h00m38,896 | 25 |
2. | 9 | Felipe Nasr | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 37 | +0:03,316 | 18 |
3. | 23 | Jon Lancaster (D) | | Hilmer Motorsport | Dallara GP2/11 Renault | 37 | +0:12,609 | 15 |
4. | 18 | Stefano Coletti | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 37 | +0:13,329 | 12 |
5. | 12 | Tom Dillmann | | Russian Time | Dallara GP2/11 Renault | 37 | +0:14,325 | 10 |
6. | 15 | Alexander Rossi (D) | | Caterham Racing | Dallara GP2/11 Renault | 37 | +0:17,160 | 8 |
7. | 21 | Kevin Ceccon | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 37 | +0:17,504 | 6 |
8. | 5 | Johnny Cecotto Jr | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 37 | +0:24,013 | 4 |
9. | 17 | Rio Haryanto | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 37 | +0:32,024 | 2 |
10. | 10 | Jolyon Palmer | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 37 | +0:32,290 | 1 |
11. | 4 | Daniel Abt (D) | | ART Grand Prix | Dallara GP2/11 Renault | 37 | +0:32,823 | |
12. | 6 | Mitch Evans (D) | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 37 | +0:35,748 | |
13. | 7 | Julian Leal | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 37 | +0:39,922 | |
14. | 16 | Jake Rosenzweig (D) | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 37 | +0:40,999 | |
15. | 2 | Stephane Richelmi | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 37 | +0:42,690 | |
16. | 27 | Daniel de Jong | | MP Motorsport | Dallara GP2/11 Renault | 37 | +0:43,102 | |
17. | 26 | Adrian Quaife-Hobbs (D) | | MP Motorsport | Dallara GP2/11 Renault | 37 | +0:54,532 | |
18. | 8 | Fabio Leimer | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 37 | +0:56,946 | |
19. | 19 | Simon Trummer | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 37 | +0:57,935 | |
20. | 24 | Rene Binder (D) | | Venezuela GP Lazarus | Dallara GP2/11 Renault | 36 | 1 okr. | |
21. | 11 | Sam Bird | | Russian Time | Dallara GP2/11 Renault | 33 | 4 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 25 | Kevin Giovesi (D) | | Venezuela GP Lazarus | Dallara GP2/11 Renault | 11 | | |
| 1 | Marcus Ericsson | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 10 | | |
| 14 | Sergio Canamasas | | Caterham Racing | Dallara GP2/11 Renault | 5 | | |
| 20 | Nathanael Berthon | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 4 | | |
| 3 | James Calado | | ART Grand Prix | Dallara GP2/11 Renault | 1 | | |
| |
Pole position: Marcus Ericsson (DAMS) - 1:28,706 (+4 pkt.) Najszybsze okrążenie: Simon Trummer (Rapax) - 1:33,409 na 33 okrążeniu Premia za najszybsze okrążenie w Top 10: Jon Lancaster (Hilmer Motorsport) +2 pkt. Objaśnienie skrótów: D - debiutant Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|