F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    GP2: Senna przełamał dominację Maldonado w Monako
    Marek Roczniak, 23 maja 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Szczęście uśmiechnęło się dzisiaj wreszcie do Bruno Senny (iSport), który wygrał piątkowy wyścig serii GP2 w Monako, przełamując tym samym dominację Pastora Maldonado (Piquet Sports) na ulicach Monte Carlo. Dla mistrzowskiego zespołu iSport był to zdecydowanie najbardziej udany wyścig w tym sezonie, bowiem na podium stanął także jego drugi kierowca – Karun Chandhok.

    Senna już na starcie objął prowadzenie, spychając Maldonado na drugie miejsce. Mike Conway (Trident) i Adrian Valles (BCN) utrzymali się na miejscach 3 i 4, a tymczasem lider mistrzostw Giorgio Pantano (Racing Engineering) po niezbyt udanym starcie spadł na siódme miejsce – za Chandhoka i Romaina Grosjeana (ART).

    Tuż po starcie doszło do tylko jednej kraksy: Witalij Pietrow (Campos), który za jazdę na wczorajszym treningu niesprawnym bolidem został ukarany obniżeniem pozycji startowej o 5 miejsc, wjechał w tył bolidu Kamuiego Kobayashiego (DAMS) na dojeździe do Casino i obaj kierowcy odpadli z wyścigu. Po dwóch okrążeniach pierwszą dziesiątkę zamykali Sebastien Buemi (Arden), Alvaro Parente (Super Nova) i Luca Filippi (ART). Ci ostatni zdołali wyprzedzić na starcie Jerome d'Ambrosio (DAMS), który spadł na 11 miejsce.

    Po kilku okrążeniach Senna miał już blisko trzy sekundy przewagi nad Maldonado. Tymczasem w boksach dość szybko zaczęli pojawiać się kierowcy zajmujący dalsze miejsca, w nadziei, że ewentualny późniejszy wyjazd na tor samochodu bezpieczeństwa umożliwi im przesunięcie się w górę stawki. Jako pierwsi obowiązkowe postoje wykonali Adam Carroll (FMS), Andreas Zuber (Piquet Sports) i Andy Soucek (DPR). Po 12 okrążeniach postoje miało już zaliczone dziewięciu kierowców, w tym żaden z czołowej ósemki. Senna nadal prowadził, mając ponad cztery sekundy przewagi nad Maldonado i grubo ponad 10 nad Conwayem.

    Z kierowców jadących na punktowanych miejscach jako pierwszy postój wykonał Grosjean. Następnie w boksach pojawili się Valles, Pantano, Parente, Filippi i Chandhok. W tym momencie kolejność pierwszej szóstki była następująca: Senna, Maldonado, Conway, Christian Bakkerud (Super Nova), Ho-Pin Tung (Trident) i Roldan Rodriguez (FMS), a wszyscy oni nie mieli jeszcze na swoim koncie postoju. Jako pierwszy w boksach pojawił się Conway, a następnie postoje wykonali Senna i Maldonado, którzy po powrocie na tor nadal zajmowali dwa czołowe miejsca.

    Po postoju Bakkeruda kolejność pierwszej trójki wróciła do pierwotnego stanu, bowiem za Senną i Maldonado znalazł się ponownie Conway. Najdłużej z postojem zwlekał Tung, a tymczasem z wyścigu odpadł Alberto Valerio (Durango. W chwilę później doszło do sporego korku na torze, kiedy to Buemi zbyt optymistycznie zaatakował Pantano po wewnętrznej w zakręcie Mirabeau. W wyniku kolizji tor został zablokowany na około pół minuty, a w zamieszaniu z rywalizacji odpadli także Grosjean i Carroll. O dziwo tor udało się uprzątnąć bez potrzeby neutralizacji wyścigu.

    Po wyklarowaniu się sytuacji i postoju Tunga kolejność pierwszej dziesiątki była następująca: Senna, Maldonado, Conway, Chandhok, Valles, Parente, Rodriguez, Tung, d'Ambrosio i Bakkerud. W końcówce wyścigu Maldonado zaczął zbliżać się do Senny, ale Brazylijczyk kontrolował sytuację i nie dał się sprowokować do błędu, odnosząc pewne zwycięstwo. Maldonado musiał tym razem zadowolić się drugim miejscem, a tymczasem o bolid Conwaya zaczepił na ostatnim okrążeniu w szykanie dublowany Villa i Brytyjczyk zamiast na trzeciej, sklasyfikowany został na ósmej pozycji. Na pocieszenie wystartuje jutro z pole position.

    W tej sytuacji podium uzupełnił Chandhok, a na pozycjach od 4 do 7 finiszowali Valles, Parente, Rodriguez i Tung. Pantano pomimo nieukończenia wyścigu nadal jest liderem serii, mając dwa punkty przewagi nad Senną, który awansował na drugie miejsce. Jutrzejszy, krótszy wyścig rozpocznie się o godzinie 16:00.

    Zdjęcia z dzisiejszego wyścigu GP2 można znaleźć tutaj.

    GP2 Series > 2008 > Monako (główny), Monte Carlo - 3,340 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 2Bruno SennaiSport InternationalDallara GP2/08 Renault4541:53,37710
    2. 23Pastor MaldonadoPiquet SportsDallara GP2/08 Renault45+0:00,6748
    3. 1Karun ChandhokiSport InternationalDallara GP2/08 Renault45+0:44,9236
    4. 26Adrian VallesBCN CompeticionDallara GP2/08 Renault45+0:47,5925
    5. 8Alvaro ParenteSuper Nova RacingDallara GP2/08 Renault45+0:48,1914
    6. 18Roldan RodriguezFisichella Motor Sport InternationalDallara GP2/08 Renault45+0:56,8573
    7. 21Ho-Pin TungTrident RacingDallara GP2/08 Renault45+1:17,6152
    8. 20Mike ConwayTrident RacingDallara GP2/08 Renault441 okr.1
    9. 9Jerome D'AmbrosioDAMSDallara GP2/08 Renault441 okr.
    10. 7Christian BakkerudSuper Nova RacingDallara GP2/08 Renault441 okr.
    11. 22Andreas ZuberPiquet SportsDallara GP2/08 Renault441 okr.
    12. 15Yelmer BuurmanTrust Team ArdenDallara GP2/08 Renault441 okr.
    13. 24Andy SoucekDavid Price RacingDallara GP2/08 Renault441 okr.
    14. 11Javier VillaRacing EngineeringDallara GP2/08 Renault441 okr.
    15. 25Diego NunesDavid Price RacingDallara GP2/08 Renault441 okr.
    16. 6Ben HanleyBarwa International Campos GPDallara GP2/08 Renault441 okr.
    17. 16Marcello PuglisiDurangoDallara GP2/08 Renault441 okr.
    Niesklasyfikowani
    3Luca FilippiART Grand PrixDallara GP2/08 Renault32
    4Romain GrosjeanART Grand PrixDallara GP2/08 Renault27
    12Giorgio PantanoRacing EngineeringDallara GP2/08 Renault26
    14Sebastien BuemiTrust Team ArdenDallara GP2/08 Renault26
    19Adam CarrollFisichella Motor Sport InternationalDallara GP2/08 Renault26
    17Alberto ValerioDurangoDallara GP2/08 Renault25
    10Kamui KobayashiDAMSDallara GP2/08 Renault0
    5Witalij PietrowBarwa International Campos GPDallara GP2/08 Renault0
    Nie wystartowali
    27Milos PavlovicBCN CompeticionDallara GP2/08 Renault0
    Pole position: Pastor Maldonado (Piquet Sports) - 1:21,057 (+2 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Bruno Senna (iSport International) - 1:21,338 na 38 okrążeniu (+1 pkt.)
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: GP2Series.com

      Komentarze  
    Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
    oligator, 23.05.2008 22:50[!]
    Jak wnuk prawnuk i praprawnuk drukarzy (francuskich... ) moge uscilic, iz jedynym znakiem przed ktorym niezbedna jest spacja jest dwukropek. Dopuszczalny jest przed znakiem zapytania lub wykrzyknikiem.
    Ulver, 23.05.2008 22:54[!]
    Spacja przed dwukropkiem??? Nigdy w zyciu nie stawiałem spacji przed dwukropkiem... Jesteś pewien, ze nie myslnik?
    oligator, 23.05.2008 23:00[!]
    moze w Polsce jest inaczej : nie wiem :)

    o tu przyklad :

    W tekstach spacjowanych, występujące znaki pisarskie: średnik, dwukropek, pytajnik, wykrzyknik i łącznik oddzielać należy taką samą spacją, jaką spacjowany jest tekst.

    http://dtp.msstudio.com.pl/znaki.html
    tolo, 23.05.2008 23:16[!]
    W imieniu swoim, Oligatora i Ulvera z góry przepraszam moderów za nasz interpunkcyjno-offtopowy wybryk i liczymy na wyrozumiałość i zrozumienie - dbamy o poprawność języka, czyż nie? 8)

    @Oli: jakoś też nie mogę uwierzyć w to, że zgodnie z regułami powinno się np. pisać "?" po spacji... no, ale chyba Ty nam podajesz z racji pochodzenia jakieś francuskie reguły :P
    oligator, 24.05.2008 00:44[!]
    przed '?' i '!' mozna, ale nie trzeba. Przed ':' i '-' trzeba obowiazkowo.
    Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca