F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    IndyCar: Wilson zapewnił ekipie Dale Coyne pierwsze zwycięstwo
    Marek Roczniak, 6 lipca 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Były kierowca F1 – Justin Wilson odniósł pierwsze zwycięstwo dla zespołu Dale Coyne Racing w jego 25-letniej historii startów w IndyCar i Champ Car, pokonując podczas wczorajszego wyścigu na drogowym torze Watkins Glen dominujących do tej pory kierowców z zespołów Penske i Ganassi.

    Wilson tuż po starcie zaczął zaciekle atakować zdobywcę pole position – Ryana Briscoe, aż w końcu wyprzedził go na czwartym okrążeniu na wejściu w szykanę Bus Stop i zaczął odjeżdżać do przodu. Australijczyk miał później szansę na odzyskanie prowadzenia, kiedy Wilson stracił sporo czasu, próbując zdublować Marco Andrettiego, który musiał wykonać wczesny postój ze względu na przebicie opony po kontakcie z Ernesto Viso.

    Wilson przetrwał jednak sytuację, kiedy trzy samochody zmierzały jadąc obok siebie do szykany Bus Stop, a następnie zdublował w końcu Andrettiego i utrzymał prowadzenie. Później szczęście uśmiechnęło się do Brytyjczyka, gdy po jego pierwszym postoju nastąpiła neutralizacja wyścigu z powodu poślizgu debiutującego w serii Richarda Antinucciego. Jadący wówczas na czele stawki Briscoe, Mario Moraes, Scott Dixon, Tony Kanaan i Dario Franchitti musieli odbyć postoje przy zwolnionym tempie wyścigu i Wilson spokojnie wrócił na prowadzenie, mając za sobą świetnie spisującego się Mike'a Conwaya.

    W środkowej fazie wyścigu kilku kierowców natrafiło na problemy. Moraes odpadł z rywalizacji po kontakcie z Edem Carpenterem w szykanie Bus Stop. Jadący zaraz za nimi Franchitti próbował uniknąć wypadku i wylądował na poboczu, co kosztowało go utratę okrążenia. Następnie jazdę zakończył Paul Tracy po uderzeniu w bandę okalającą zakręt nr 7. Pomiędzy tymi neutralizacjami Briscoe i Dixon powrócili do czołówki, a jednocześnie zaoszczędzili wystarczająco dużo paliwa, aby swoje ostatnie postoje odbyć kilka okrążeń po liderach. Briscoe utrzymał nawet prowadzenie po powrocie na tor, ale jechał wtedy na twardszych oponach, podczas gdy Wilson pędził na dobrze rozgrzanych, miękkich oponach i odzyskał pierwsze miejsce po odważnym ataku w pierwszych kilku zakrętach.

    Dixon awansował na trzecie miejsce, a pierwszą piątkę zamykali w tym momencie Castroneves i Conway. W końcówce wyścigu na torze pojawił się jeszcze raz amerykański odpowiednik samochodu bezpieczeństwa z F1 – pace car, a to z powodu wypadku Hidekiego Mutoha w zakręcie nr 7. Wilson przypomniał sobie wówczas z pewnością sytuację z wyścigu w St Petersburgu, kiedy to podczas wznowienia wyścigu stracił prowadzenie na rzecz Briscoe. Tym razem jednak Brytyjczyk nie dał rywalowi szansy na atak i szybko zaczął uciekać do przodu, mając na mecie blisko pięć sekund przewagi nad kierowcą Penske, który musiał martwić się o utrzymanie za sobą Dixona, co mu się zresztą udało o zaledwie 0,2 sekundy.

    Castroneves dowiózł do mety czwarte miejsce, a tymczasem Conway uległ na koniec Andrettiemu, który po początkowych problemach wykazał się wielką determinacją i sporym duchem walki, by finiszować ostatecznie w czołowej piątce. Tym niemniej dla Conwaya był to również udany występ, jako że były kierowca GP2 uzyskał swój najlepszy jak dotąd wynik w IndyCar. Po wyścigu na Watkins Glen liderem mistrzostw jest nadal Dixon, mając 19 punktów przewagi nad Briscoe. Wilson dzięki pierwszemu zwycięstwu w tym sezonie awansował z kolei do pierwszej dziesiątki w klasyfikacji generalnej. Kolejny wyścig już za tydzień na ulicach Toronto, gdzie do rywalizacji powróci Will Power, prowadząc trzeci samochód Penske.

    IndyCar Series > 2009 > Indy GP at the Glen, Watkins Glen - 5,422 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 18Justin WilsonDale Coyne RacingDallara Honda601h48m24,19550
    2. 6Ryan BriscoePenske RacingDallara Honda60+0:04,99040
    3. 9Scott DixonTarget Chip Ganassi RacingDallara Honda60+0:05,16335
    4. 3Helio CastronevesPenske RacingDallara Honda60+0:07,07532
    5. 26Marco AndrettiAndretti Green RacingDallara Honda60+0:08,55930
    6. 24Mike ConwayDreyer & Reinbold RacingDallara Honda60+0:09,36428
    7. 13Ernesto VisoHVM RacingDallara Honda60+0:11,38026
    8. 11Tony KanaanAndretti Green RacingDallara Honda60+0:13,00224
    9. 06Robert DoornbosNewman/Haas/Lanigan RacingDallara Honda60+0:13,26322
    10. 4Dan WheldonPanther RacingDallara Honda60+0:18,04120
    11. 7Danica PatrickAndretti Green RacingDallara Honda60+0:18,56519
    12. 2Raphael MatosLuczo-Dragon RacingDallara Honda60+0:18,93418
    13. 02Graham RahalNewman/Haas/Lanigan RacingDallara Honda60+0:23,04117
    14. 5Mario MoraesKV Racing TechnologyDallara Honda60+0:23,38216
    15. 10Dario FranchittiTarget Chip Ganassi RacingDallara Honda591 okr.15
    16. 20Ed CarpenterVision RacingDallara Honda591 okr.14
    17. 23Milka DunoDreyer & Reinbold RacingDallara Honda582 okr.13
    18. 27Hideki MutohAndretti Green RacingDallara Honda519 okr.12
    19. 98Richard AntinucciTeam 3GDallara Honda4713 okr.12
    20. 15Paul TracyKV Racing TechnologyDallara Honda2931 okr.12
    21. 14Ryan Hunter-ReayA. J. Foyt EnterprisesDallara Honda060 okr.12
    Pole position: Ryan Briscoe (Penske Racing #6) - 1:28,597 (+1 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Ryan Briscoe (Penske Racing #6) - 1:31,176 na 18 okrążeniu
    Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Justin Wilson (Dale Coyne Racing #18) +2 pkt.
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Winner, 06.07.2009 11:55[!]
    Na czym polega punktacja
    Maraz, 06.07.2009 12:15[!]
    Spandex, 06.07.2009 12:36 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
    "Tymczasem Ryan Briscoe czwarty raz z rzędu musiał zadowolić się drugim miejscem."
    W poprzednim wyścigu był drugi? :>

    Ups, faktycznie zapomniałem o ostatnim wyścigu. Podtytuł newsa poprawiony. //Maraz
    Fire, 06.07.2009 12:38[!]
    Danica coś tym razem słabiej :D ale i tak świetnie jak na kobietę :)
    Adakar, 06.07.2009 14:33[!]
    ale fotke Justina Willsona moglibyście zmienić, z tej z czasów JAGUARA ... :-P

    A ja i tak kocham Danicę ;-) moja ukochana ma mi to za złe :-P
    Maraz, 06.07.2009 15:17[!]
    Mówisz i masz - Justin AD 2009 wstawiony :)
    Kamikadze2000, 06.07.2009 17:35 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
    Dobra dyspozycja Conwaya i Wilsona z pewnością była spowodowana normalnym torem. Nie zmienia to jednak faktu, ze gratulacje się im należą. Mam nadzieje, że Briscoe w tym sezonie zdobędzie tytuł!!!
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca