|
|
|
|
|
|
IndyCar: Wilson zapewnił ekipie Dale Coyne pierwsze zwycięstwo | |
Były kierowca F1 – Justin Wilson odniósł pierwsze zwycięstwo dla zespołu Dale Coyne Racing w jego 25-letniej historii startów w IndyCar i Champ Car, pokonując podczas wczorajszego wyścigu na drogowym torze Watkins Glen dominujących do tej pory kierowców z zespołów Penske i Ganassi.
Wilson tuż po starcie zaczął zaciekle atakować zdobywcę pole position – Ryana Briscoe, aż w końcu wyprzedził go na czwartym okrążeniu na wejściu w szykanę Bus Stop i zaczął odjeżdżać do przodu. Australijczyk miał później szansę na odzyskanie prowadzenia, kiedy Wilson stracił sporo czasu, próbując zdublować Marco Andrettiego, który musiał wykonać wczesny postój ze względu na przebicie opony po kontakcie z Ernesto Viso.
Wilson przetrwał jednak sytuację, kiedy trzy samochody zmierzały jadąc obok siebie do szykany Bus Stop, a następnie zdublował w końcu Andrettiego i utrzymał prowadzenie. Później szczęście uśmiechnęło się do Brytyjczyka, gdy po jego pierwszym postoju nastąpiła neutralizacja wyścigu z powodu poślizgu debiutującego w serii Richarda Antinucciego. Jadący wówczas na czele stawki Briscoe, Mario Moraes, Scott Dixon, Tony Kanaan i Dario Franchitti musieli odbyć postoje przy zwolnionym tempie wyścigu i Wilson spokojnie wrócił na prowadzenie, mając za sobą świetnie spisującego się Mike'a Conwaya.
W środkowej fazie wyścigu kilku kierowców natrafiło na problemy. Moraes odpadł z rywalizacji po kontakcie z Edem Carpenterem w szykanie Bus Stop. Jadący zaraz za nimi Franchitti próbował uniknąć wypadku i wylądował na poboczu, co kosztowało go utratę okrążenia. Następnie jazdę zakończył Paul Tracy po uderzeniu w bandę okalającą zakręt nr 7. Pomiędzy tymi neutralizacjami Briscoe i Dixon powrócili do czołówki, a jednocześnie zaoszczędzili wystarczająco dużo paliwa, aby swoje ostatnie postoje odbyć kilka okrążeń po liderach. Briscoe utrzymał nawet prowadzenie po powrocie na tor, ale jechał wtedy na twardszych oponach, podczas gdy Wilson pędził na dobrze rozgrzanych, miękkich oponach i odzyskał pierwsze miejsce po odważnym ataku w pierwszych kilku zakrętach.
Dixon awansował na trzecie miejsce, a pierwszą piątkę zamykali w tym momencie Castroneves i Conway. W końcówce wyścigu na torze pojawił się jeszcze raz amerykański odpowiednik samochodu bezpieczeństwa z F1 – pace car, a to z powodu wypadku Hidekiego Mutoha w zakręcie nr 7. Wilson przypomniał sobie wówczas z pewnością sytuację z wyścigu w St Petersburgu, kiedy to podczas wznowienia wyścigu stracił prowadzenie na rzecz Briscoe. Tym razem jednak Brytyjczyk nie dał rywalowi szansy na atak i szybko zaczął uciekać do przodu, mając na mecie blisko pięć sekund przewagi nad kierowcą Penske, który musiał martwić się o utrzymanie za sobą Dixona, co mu się zresztą udało o zaledwie 0,2 sekundy.
Castroneves dowiózł do mety czwarte miejsce, a tymczasem Conway uległ na koniec Andrettiemu, który po początkowych problemach wykazał się wielką determinacją i sporym duchem walki, by finiszować ostatecznie w czołowej piątce. Tym niemniej dla Conwaya był to również udany występ, jako że były kierowca GP2 uzyskał swój najlepszy jak dotąd wynik w IndyCar. Po wyścigu na Watkins Glen liderem mistrzostw jest nadal Dixon, mając 19 punktów przewagi nad Briscoe. Wilson dzięki pierwszemu zwycięstwu w tym sezonie awansował z kolei do pierwszej dziesiątki w klasyfikacji generalnej. Kolejny wyścig już za tydzień na ulicach Toronto, gdzie do rywalizacji powróci Will Power, prowadząc trzeci samochód Penske.
•IndyCar Series > 2009 > Indy GP at the Glen, Watkins Glen - 5,422 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 18 | Justin Wilson | | Dale Coyne Racing | Dallara Honda | 60 | 1h48m24,195 | 50 |
2. | 6 | Ryan Briscoe | | Penske Racing | Dallara Honda | 60 | +0:04,990 | 40 |
3. | 9 | Scott Dixon | | Target Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 60 | +0:05,163 | 35 |
4. | 3 | Helio Castroneves | | Penske Racing | Dallara Honda | 60 | +0:07,075 | 32 |
5. | 26 | Marco Andretti | | Andretti Green Racing | Dallara Honda | 60 | +0:08,559 | 30 |
6. | 24 | Mike Conway | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 60 | +0:09,364 | 28 |
7. | 13 | Ernesto Viso | | HVM Racing | Dallara Honda | 60 | +0:11,380 | 26 |
8. | 11 | Tony Kanaan | | Andretti Green Racing | Dallara Honda | 60 | +0:13,002 | 24 |
9. | 06 | Robert Doornbos | | Newman/Haas/Lanigan Racing | Dallara Honda | 60 | +0:13,263 | 22 |
10. | 4 | Dan Wheldon | | Panther Racing | Dallara Honda | 60 | +0:18,041 | 20 |
11. | 7 | Danica Patrick | | Andretti Green Racing | Dallara Honda | 60 | +0:18,565 | 19 |
12. | 2 | Raphael Matos | | Luczo-Dragon Racing | Dallara Honda | 60 | +0:18,934 | 18 |
13. | 02 | Graham Rahal | | Newman/Haas/Lanigan Racing | Dallara Honda | 60 | +0:23,041 | 17 |
14. | 5 | Mario Moraes | | KV Racing Technology | Dallara Honda | 60 | +0:23,382 | 16 |
15. | 10 | Dario Franchitti | | Target Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 59 | 1 okr. | 15 |
16. | 20 | Ed Carpenter | | Vision Racing | Dallara Honda | 59 | 1 okr. | 14 |
17. | 23 | Milka Duno | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 58 | 2 okr. | 13 |
18. | 27 | Hideki Mutoh | | Andretti Green Racing | Dallara Honda | 51 | 9 okr. | 12 |
19. | 98 | Richard Antinucci | | Team 3G | Dallara Honda | 47 | 13 okr. | 12 |
20. | 15 | Paul Tracy | | KV Racing Technology | Dallara Honda | 29 | 31 okr. | 12 |
21. | 14 | Ryan Hunter-Reay | | A. J. Foyt Enterprises | Dallara Honda | 0 | 60 okr. | 12 |
| |
Pole position: Ryan Briscoe (Penske Racing #6) - 1:28,597 (+1 pkt.) Najszybsze okrążenie: Ryan Briscoe (Penske Racing #6) - 1:31,176 na 18 okrążeniu Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Justin Wilson (Dale Coyne Racing #18) +2 pkt. Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|