F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    IndyCar: Znów fotofinisz na Chicagoland Speedway
    Bartosz Pyciarz, 30 sierpnia 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Ryan Briscoe pokonał Scotta Dixona w bardzo emocjonującym wyścigu IndyCar Series na owalu w Chicago. Australijczyk pomimo sporej starty na pit-stopie w środku wyścigu, pokonał Nowozelandczyka o 0,0077 sekundy, a 13 aut zmieściło się w 0,8 sekundy starty do zwycięzcy. Pierwsze podium w tej serii zdobył Mario Moraes z zespołu KV Racing.

    Briscoe po starcie pole position kontrolował pierwszą część wyścigu, a jego plecy osłaniał partner z zespołu Penske – Helio Castroneves. Trzeci jechał Scott Dixon, który jak na mistrza przystało został liderem w pit-stopach, ale zdołał prowadzić tylko przez część okrążenia, bowiem za chwilę został wyprzedzony przez Briscoe.

    Jednak za chwilę czwórka liderów (po dwa auta Ganassi i Penske) wjechała w dublowanych kierowców i zaczęło się zamieszanie. Lider spadł na czwarte miejsce, a Castroneves świetnie się odnalazł w tłoku i awansował z trzeciego na pierwsze miejsce na 75. okrążeniu. Niedługo potem duży wypadek miał Hideki Mutoh i na torze pojawił się pace car. Liderzy zjechali do boksów, a tam fatalny błąd popełnił Briscoe, który stanął za daleko od swojej obsługi i po wyjeździe z alei był poza czołową dziesiątką.

    Kolejny okres żółtej flagi spowodował Marco Andretti i prawie cała stawka zdecydowała się kolejny raz zjechać do boksów, poza Tonym Kanaanem i Tomasem Scheckterem, którzy zostali liderami. Castroneves natomiast stracił dużo czasu i spadł w dół stawki, zostawiając duet Dixon-Franchitti na czele stawki. Briscoe zdołał dzięki przyciskowi push-to-pass w ciągu kilku okrążeń wrócić do czołówki, a błąd w boksie przytrafił się Franchittiemu, który w boksie najechał na przewód od "pistoletu" do przykręcania kół, a ten zaplątał mu się wokół koła. Szkot wrócił na tor na czwartym miejscu.

    Opóźniony ostatni pit-stop pozwolił Castronevesowi wrócić na trzecie miejsce (a jechał już nawet na 12. miejscu), lecz problem w zawieszeniem w tylnym kole spowodował uderzenie w ścianę na 16. okrążeń przed metą i ostatni okres żółtej flagi. Ostatnie dziewięć okrążeń przebiegło pod znakiem walki Dixon-Briscoe, gdzie Australijczyk wyprzedzał rywala po zewnętrznej ostatniego zakrętu, a Nowozelandczyk odpowiadał tym samym na przeciwległej stronie toru. Na ostatnim okrążeniu sytuacja się powtórzyła i obaj niemal równocześnie przekroczyli linię mety. Wygrał jednak Briscoe, a był to czwarty w historii najciaśniejszy finisz.

    Podium uzupełnił Mario Moraes, który ostatecznie pokonał Dario Franchittiego. Kolejny wyścig serii odbędzie się za dwa tygodnie na torze Motegi w Japonii. Będzie to już przedostatnia runda sezonu. Czy już tam Ryan Briscoe zapewni sobie mistrzostwo serii?

    IndyCar Series > 2009 > PEAK Indy 300, Chicagoland - 2,413 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 6Ryan BriscoePenske RacingDallara Honda2001h42m34,30550
    2. 9Scott DixonTarget Chip Ganassi RacingDallara Honda200+0:00,00840
    3. 5Mario MoraesKV Racing TechnologyDallara Honda200+0:00,07035
    4. 10Dario FranchittiTarget Chip Ganassi RacingDallara Honda200+0:00,10032
    5. 02Graham RahalNewman/Haas/Lanigan RacingDallara Honda200+0:00,13030
    6. 20Ed CarpenterVision RacingDallara Honda200+0:00,16728
    7. 06Oriol ServiaNewman/Haas/Lanigan RacingDallara Honda200+0:00,26126
    8. 23Tomas ScheckterDreyer & Reinbold RacingDallara Honda200+0:00,26824
    9. 2Raphael MatosLuczo-Dragon RacingDallara Honda200+0:00,33622
    10. 18Justin WilsonDale Coyne RacingDallara Honda200+0:00,43420
    11. 26Marco AndrettiAndretti Green RacingDallara Honda200+0:00,52319
    12. 7Danica PatrickAndretti Green RacingDallara Honda200+0:00,58418
    13. 11Tony KanaanAndretti Green RacingDallara Honda200+0:00,82717
    14. 67Sarah FisherSarah Fisher RacingDallara Honda1991 okr.16
    15. 14Ryan Hunter-ReayA. J. Foyt EnterprisesDallara Honda1991 okr.15
    16. 24Mike ConwayDreyer & Reinbold RacingDallara Honda1991 okr.14
    17. 13Ernesto VisoHVM RacingDallara Honda1982 okr.13
    18. 33Robert DoornbosHVM RacingDallara Honda1973 okr.12
    19. 98Jacques LazierTeam 3GDallara Honda1955 okr.12
    20. 3Helio CastronevesPenske RacingDallara Honda18416 okr.12
    21. 23Milka DunoDreyer & Reinbold RacingDallara Honda15545 okr.12
    22. 4Dan WheldonPanther RacingDallara Honda95105 okr.12
    23. 27Hideki MutohAndretti Green RacingDallara Honda90110 okr.12
    Pole position: Ryan Briscoe (Penske Racing #6) - 1:41,633 (+1 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Tomas Scheckter (Dreyer/Reinbold #43) - 0:25,057 na 193 okrążeniu
    Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Ryan Briscoe (Penske Racing #6) +2 pkt.
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Anderis, 30.08.2009 21:01[!]
    13 samochodów w 0,8 sekundy. :o Nigdy by mi nie przyszło do głowy, że takie coś jest wogóle możliwe. Jestem w szoku. :o
    Dżejson, 30.08.2009 22:24[!]
    W końcu to owal, więc pewnie jechało ich tam 2-3 rzędy po 4-5 samochodów w jednej linii :P
    Mnichal, 30.08.2009 22:30[!]
    Są gdzieś zdjecia foto finiszu tak jak np. w biegach?:D
    Jacho, 30.08.2009 22:34[!]
    Kamikadze2000, 30.08.2009 22:59[!]
    Jest, jest, jest!!! :-)) - jak mawiał Kaziu Marcinkiewicz. Świetna robota Ryan !!! Mam nadzieje, że kolejne wyścigi również padną twym łupem !!! :-)) Co do ogólnego wyścigu, owal owalem, ale tak małe różnice, pomiędzy 13 samochodami, po 200 okrążeniach jest wręcz szokujące!!! Cieszy mnie tym bardziej fakt, że tym najlepszym okazał się mój faworyt - Briscoe !!! :-))
    Hans_Kloss, 31.08.2009 00:16[!]
    Briscoe! Ryan odnosi sukcesy :)
    Adakar, 31.08.2009 05:24[!]
    Dzejson,
    W końcu to owal, więc pewnie jechało ich tam 2-3 rzędy po 4-5 samochodów w jednej linii :P

    Wyobraźnia Cie ponosi Dzejson. 3-wide to maks, jakim mogą przez 1-3 kółka kierowcy pojechać obok siebie. 4-5 ? Nie wiem z JAKĄ prędkościa musiałby ten na zewnetrznej jechac i jaki miec super pakiet aero, żeby utrzymać pozycie wzgledem najniższego po wewnętrznej.

    Chicagoland jest stworzony do takich finiszy i nie każdy owal gwarantuje takie wyniki.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca