F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Franchitti zdominował 94. edycję Indianapolis 500 (aktualizacja)
    Bartosz Pyciarz, 31 maja 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Dario Franchitti odniósł swoje drugie zwycięstwo w karierze w wyścigu Indianapolis 500. Podobnie jak w zeszłym roku na drugim miejscu finiszował Dan Wheldon, a trzeci był niespodziewanie Alex Lloyd, który skorzystał z późnego postoju Tony'ego Kanaana zaledwie cztery okrążenia przed metą.

    Jednakże całe brytyjskie podium może być zagrożone, jako że Marco Andretti twierdzi, iż został wyprzedzony przez Lloyda pod żółtymi flagami. Wyścig zakończył się przerażającym wypadkiem Mike'a Conwaya i Ryana Hunter-Reaya.

    Brytyjczyk wjechał w tył bolidu Amerykanina i wzbił się w powietrze, wpadając na ogrodzenie, gdzie nastąpiło oderwanie tyłu auta od kokpitu, a następnie to co zostało z Dallary spadło z powrotem na tor. Conway niemal natychmiast został przetransportowany do szpitala, ale na szczęście okazało się, że doznał tylko złamania prawej nogi.

    Wypadek ten zapewnił jednak zwycięstwo Franchittiemu, który do mety dojechał z bardzo niewielką ilością paliwa, jako że czołówka próbowała oszczędzać paliwo przez ostatnich 40 okrążeń. Franchitti był jednak niekwestionowanym królem wyścigu i prowadził od startu do mety, nie licząc sytuacji w których spadał z powodu różnych strategii czy krótkiej walki z Willem Powerem na początku.

    Kilku kierowców zaryzykowało inną strategię na koniec wyścigu, licząc na okresy żółtej flagi. Franchitti ostatni pit-stop wykonał na 22 okrążenia przed metą i wyjechał wtedy na piątym miejscu. Kiedy w końcu na osiem okrążeń przed metą na pit-stop zjechał Castroneves, przed Franchittim został już tylko Kanaan. Brazylijczyk jechał naprawdę świetny wyścig po starcie z 33. pola i gdyby nie zbyt mała ilość paliwa w jego bolidzie mógł odnieść sensacyjne zwycięstwo. Na zaledwie cztery okrążenia przed metą musiał jednak zjechać do boksów i ostatecznie ukończył klasyk na jedenastej pozycji.

    Scott Dixon nie liczył się dzisiaj w walce o zwycięstwo, a w dodatku incydent z kołem w pit-stopie sprawił, że wszystko, na co było go stać to czwarte miejsce. Wyścig okazał się dużo lepszy od kwalifikacji dla zespołu Andretti Autosport, bowiem Danica Patrick zajęła piąte miejsce, a Marco Andretti szóste. Wypadek Conwaya pomógł jego koledze z zespołu Justinowi Wilsonowi przedrzeć się na siódmą pozycję dzięki późnemu okresowi żółtej flagi. Gwiazda kwalifikacji Alex Tagliani, od początku wyścigu trzymał się w czołowej czwórce, lecz później jego tempo spadło i ostatecznie ukończył wyścig na 10. pozycji, tuż przed Kanaanem.

    Gdy wydawało się, że w pierwszej czwórce dzięki dobrej strategii znajdzie się Tomas Scheckter, stracił on sporo pozycji w końcówce wyścig i zajął dopiero 15. Miejsce. Również Townsend Bell wypadł z czołowej dziesiątki, jednak w tym przypadku był to skutek kary za blokowanie rywali. Gwiazda Bump Day – Bruno Junqueira, który przystąpił do wyścigu nie mając praktycznie żadnych okrążeń treningowych za sobą, rozbił się już na siódmym okrążeniu, a Davey Hamilton zakończył wyścig uderzeniem w bandę już na drugim zakręcie. Liderem klasyfikacji generalnej pozostał Will Power, który ma już jednak tylko 11 punktów przewagi nad Dario Franchittim. Kolejny wyścig już za niecały tydzień na owalu Texas Speedway.

    Aktualizacja: Ostatecznie sędziowie ustalili kolejność wyścigu przed ostatnim okresem żółtej flagi spowodowanej wypadkiem Mike Conwaya. Trzecie miejsce przypadło Marco Andrettiemu, który tuż po wywieszeniu żółtej flagi został wyprzedzony przez Alexa Lloyda, Scotta Dixona i Danicę Patrick, jednak cała trójka została cofnięta o jedną pozycję do tyłu. Również w dole stawki nastąpiły zmiany i dwóch debiutantów Simona de Silvestro i Mario Romancini zamienili się miejscami.

    IndyCar Series > 2010 > 94th Indianapolis 500, Indianapolis - 4,022 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 10Dario FranchittiTarget Chip Ganassi RacingDallara Honda2003h05m37,01362
    2. 4Dan WheldonPanther RacingDallara Honda200+0:00,15444
    3. 26Marco AndrettiAndretti AutosportDallara Honda200+0:20,98739
    4. 19Alex Lloyd (D)Dale Coyne RacingDallara Honda200+0:20,98835
    5. 9Scott DixonTarget Chip Ganassi RacingDallara Honda200+0:21,49239
    6. 7Danica PatrickAndretti AutosportDallara Honda200+0:21,75632
    7. 22Justin WilsonDreyer & Reinbold RacingDallara Honda200+0:25,97630
    8. 12Will PowerVerizon Team PenskeDallara Honda200+0:30,24737
    9. 3Helio CastronevesTeam PenskeDallara Honda200+0:33,01437
    10. 77Alex TaglianiFAZZT Race TeamDallara Honda200+0:34,24830
    11. 11Tony KanaanAndretti AutosportDallara Honda200+0:59,59622
    12. 30Graham RahalRahal Letterman RacingDallara Honda200+0:59,97426
    13. 34Mario Romancini (D)Conquest RacingDallara Honda200+1:01,67420
    14. 78Simona de Silvestro (D)HVM RacingDallara Honda200+1:01,67420
    15. 23Tomas Scheckter (D)Dreyer & Reinbold RacingDallara Honda1991 okr.19
    16. 99Townsend BellSam Schmidt/Ganassi RacingDallara Honda1991 okr.18
    17. 20Ed CarpenterPanther/VisionDallara Honda1991 okr.20
    18. 37Ryan Hunter-ReayAndretti AutosportDallara Honda1982 okr.16
    19. 24Mike ConwayDreyer & Reinbold RacingDallara Honda1982 okr.16
    20. 5Takuma Sato (D)KV Racing TechnologyDallara Honda1982 okr.15
    21. 25Ana Beatriz (D)Dreyer & Reinbold RacingDallara Honda1964 okr.16
    22. 36Bertrand Baguette (D)Conquest RacingDallara Honda18317 okr.16
    23. 29Sebastian Saavedra (D)Bryan Herta AutosportDallara Honda15941 okr.15
    24. 6Ryan BriscoeTeam PenskeDallara Honda14753 okr.23
    25. 8Ernesto VisoKV Racing TechnologyDallara Honda13961 okr.14
    26. 67Sarah FisherSarah Fisher RacingDallara Honda12575 okr.13
    27. 14Vitor MeiraA.J. Foyt EnterprisesDallara Honda10595 okr.13
    28. 06Hideki MutohNewman/Haas RacingDallara Honda76124 okr.16
    29. 2Raphael Matosde Ferran Luczo Dragon RacingDallara Honda72128 okr.14
    30. 43John AndrettiAndretti AutosportDallara Honda62138 okr.13
    31. 32Mario MoraesKV Racing TechnologyDallara Honda17183 okr.14
    32. 33Bruno JunqueiraFAZZT Race TeamDallara Honda7193 okr.13
    33. 21Davey Hamiltonde Ferran Luczo Dragon RacingDallara Honda0200 okr.14
    Nie zakwalifikowali się
    66Jay Howard (D)Sarah Fisher RacingDallara Honda0
    15Paul TracyKV Racing TechnologyDallara Honda0
    41Jacques LazierA.J. Foyt EnterprisesDallara Honda0
    18Milka DunoDale Coyne RacingDallara Honda0
    Pole position: Helio Castroneves (Team Penske #3) - 2:37,915
    Najszybsze okrążenie: Will Power (Team Penske #12) - 0:39,984 na 15 okrążeniu
    Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Dario Franchitti (Ganassi Racing #10) +2 pkt.
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    kkacper, 30.05.2010 22:34[!]
    widziałem wyścig,niesamowity pokaz Tony'iego Kannana.Z ostatniej pozycjy do walczenia o zwycięztwo i gdyby nie to że nie starczyłoby mu paliwa byłby 1 może nawet bo był tuż na Franchittim jak zjeżdzał do pitu na chyba 3 okr. przed metą czy coś takiego.
    Twarzer, 30.05.2010 22:41[!]
    Co za koncowka, potworny wypadek Conwaya i Hunter-Raaya na ostatnim okrazeniu. Conway wylecial w powietrze, uderzyl w siatke przy ok 300kmh po czym spadl na bolid Hunter-Raaya (w zasadzie na glowe kierowcy). Jednakze, z tego co widzialem, obaj kierowcy chyba byli przytomni.
    kapi777, 30.05.2010 22:42[!]
    Bardzo fajny wyścig. Fatalnie wyglądał wypadek Conwaya. Jego stan jest stabilny i podobno ma obrażenia prawej nogi.
    bartekws, 31.05.2010 00:55[!]
    Przerażający był ten wypadek http://www.youtub.../watch?v=OZhEVyXSZH8
    vermaden, 31.05.2010 01:12[!]
    Samego wyscigu nie ogladalem, ale Danica bardzo wysoko po tych nieudanych kwalifikacjach, po ktorych tak narzekala.
    Twarzer, 31.05.2010 06:42[!]
    vermaden - Danica najzwyczajniej sfarcila, bo kilka ekip pomylilo sie podczas ostatnich pitstopow z iloscia paliwa i musieli jeszcze na szybkie splash n dash wpasc do boksow.
    gnt3c, 31.05.2010 08:32[!]
    Jakie chassis taka seria ...
    renegade, 31.05.2010 12:18[!]
    Wracaj na onet
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca