|
|
|
|
|
|
"Spiderman" znowu na siatce w IndyCar | |
Helio Castroneves odniósł swoje pierwsze zwycięstwo od czasu wygranej w Teksasie w czerwcu ubiegłego roku, wykorzystując sprytną strategię do wygrania inauguracyjnego wyścigu IndyCar Series na torze Barber Motorsports Park. Jak przystało na „Spidermana”, kierowca Penske po wygraniu wyścigu wspiął się na siatkę wokół toru, by świętować swój triumf.
Kierowcy mistrzowskiej ekipy Ganassi – Scott Dixon i Dario Franchitti zdecydowali się na podobną, dwustopową strategię, kończąc wyścig na miejscach drugim i trzecim, podczas gdy dotychczasowe pasmo zwycięstw Willa Powera zostało przerwane, jako że kolega zespołowy Castronevesa wykonał trzy pit-stopy i musiał zadowolić się miejscem tuż za podium.
Zwycięzcą wczorajszego wyścigu mógł zostać Marco Andretti, który od blisko czterech lat nie może się doczekać na kolejną wygraną. Kierowca rodzinnej ekipy Andretti Autosport prowadził przez większą część dystansu, jednak nie zdołał na koniec zaoszczędzić wystarczająco dużo paliwa i po późnym postoju spadł na piątą pozycję, na której dojechał do mety.
Mocno pofalowany tor w Alabamie bardzo utrudniał wyprzedzanie, zatem o rezultacie końcowym wyścigu zadecydowały głównie strategie. Ostatecznie rozkład i liczba neutralizacji spowodowały, że idealnym rozwiązaniem okazały się dwa postoje. W tej sytuacji kierowcy, którzy pierwszy okres żółtej flagi na 11 okrążeniu po awarii bolidu Takumy Sato (Japończyk wciąż ma dużego pecha) wykorzystali do wykonania pierwszych wizyt w alei serwisowej – w tym Power, Mike Conway i Tony Kanaan – niejako automatycznie stracili szansę na wysokie miejsce.
Castroneves znalazł się wówczas na prowadzeniu, ale tuż po wznowieniu wyścigu został wyprzedzony przez Andrettiego, który następnie zaczął uciekać szybko do przodu – jak się później okazało – ku swojej ostatecznej zgubie, bowiem zużył w ten sposób zbyt dużo paliwa, by wystarczyły mu tylko dwa zjazdy do boksów i osiem okrążeń przed metą musiał wykonać dodatkowy postój. Za Andrettim na szóstej pozycji finiszował trzeci z kierowców Penske – Ryan Briscoe, a pierwszą dziesiątkę zamknęli Justin Wilson, Kanaan, Conway i Alex Tagliani.
Liderem mistrzostw jest nadal Power, a kolejne cztery miejsca w tabeli punktowej zajmują Castroneves, Franchitti, Wilson i Dixon. Kolejny wyścig IndyCar zostanie rozegrany już w najbliższy weekend na ulicach Long Beach.
•IndyCar Series > 2010 > Indy GP of Alabama, Barber Motorsports - 3,830 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 3 | Helio Castroneves | | Team Penske | Dallara Honda | 90 | 1h56m41,392 | 50 |
2. | 9 | Scott Dixon | | Target Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 90 | +0:00,570 | 40 |
3. | 10 | Dario Franchitti | | Target Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 90 | +0:08,159 | 35 |
4. | 12 | Will Power | | Verizon Team Penske | Dallara Honda | 90 | +0:08,663 | 32 |
5. | 26 | Marco Andretti | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 90 | +0:09,741 | 30 |
6. | 6 | Ryan Briscoe | | Team Penske | Dallara Honda | 90 | +0:10,961 | 28 |
7. | 22 | Justin Wilson | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 90 | +0:11,547 | 26 |
8. | 11 | Tony Kanaan | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 90 | +0:12,853 | 24 |
9. | 24 | Mike Conway | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 90 | +0:13,316 | 22 |
10. | 77 | Alex Tagliani | | FAZZT Race Team | Dallara Honda | 90 | +0:14,845 | 20 |
11. | 4 | Dan Wheldon | | Panther Racing | Dallara Honda | 90 | +0:15,200 | 19 |
12. | 37 | Ryan Hunter-Reay | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 90 | +0:15,672 | 18 |
13. | 32 | Mario Moraes | | KV Racing Technology | Dallara Honda | 90 | +0:16,724 | 17 |
14. | 2 | Raphael Matos | | de Ferran Luczo Dragon Racing | Dallara Honda | 89 | 1 okr. | 16 |
15. | 06 | Hideki Mutoh | | Newman/Haas Racing | Dallara Honda | 89 | 1 okr. | 15 |
16. | 8 | Ernesto Viso | | KV Racing Technology | Dallara Honda | 89 | 1 okr. | 14 |
17. | 67 | Graham Rahal | | Sarah Fisher Racing | Dallara Honda | 89 | 1 okr. | 13 |
18. | 14 | Vitor Meira | | A.J. Foyt Enterprises | Dallara Honda | 89 | 1 okr. | 12 |
19. | 7 | Danica Patrick | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 89 | 1 okr. | 12 |
20. | 36 | Bertrand Baguette (D) | | Conquest Racing | Dallara Honda | 89 | 1 okr. | 12 |
21. | 78 | Simona de Silvestro (D) | | HVM Racing | Dallara Honda | 89 | 1 okr. | 12 |
22. | 34 | Mario Romancini (D) | | Conquest Racing | Dallara Honda | 89 | 1 okr. | 12 |
23. | 19 | Alex Lloyd (D) | | Dale Coyne Racing | Dallara Honda | 89 | 1 okr. | 12 |
24. | 18 | Milka Duno | | Dale Coyne Racing | Dallara Honda | 86 | 4 okr. | 12 |
25. | 5 | Takuma Sato (D) | | KV Racing Technology | Dallara Honda | 68 | 22 okr. | 10 |
| |
Pole position: Will Power (Team Penske #12) - 1:10,135 (+1 pkt.) Najszybsze okrążenie: Justin Wilson (Dreyer/Reinbold #22) - 1:12,785 na 53 okrążeniu Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Marco Andretti (Andretti Autosport #26) +2 pkt. Objaśnienie skrótów: D - debiutant Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|