F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Franchitti i Power zwycięzcami wyścigów IndyCar w Teksasie (akt.)
    Marek Roczniak, 12 czerwca 2011<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Dario Franchitti wygrał pierwszy z dwóch bliźniaczych wyścigów IndyCar – Firestone Twin 275s, które zostały rozegrane w sobotni wieczór na Texas Motor Speedway. Drugie miejsce zajął Scott Dixon, zatem był to podwójny tryumf ekipy Chipa Ganassiego.

    Franchitti już na starcie odebrał prowadzenie zdobywcy pole position – Alexowi Taglianiemu (Sam Schmidt) i przez większą część wyścigu kontrolował sytuację. Szansy na spokojny finisz pozbawiła go jednak kolizja debiutantów: Wade'a Cunninghama i Charliego Kimballa w trzecim zakręcie 21 okrążeń przed metą, po której nastąpiła jedyna neutralizacja w tym wyścigu.

    Franchitti i Dixon ustawili się na czele dwóch rzędów podczas wznowienia, a po piętach deptali im Will Power (Penske) i Tagliani – cała czwórka szybko oderwała się od reszty stawki i walczyła między sobą przez trzy ostatnie okrążenia. Co prawda stateczna kolejność nie uległa zmianie, jednak o tym, że walka była intensywna świadczył choćby fakt, że pierwszego od czwartego kierowcy dzieliły na mecie zaledwie 0,2 sekundy.

    (Opis drugiego wyścigu pod tabelą.)

    IndyCar Series > 2011 > Firestone Twin 275s #1, Texas - 2,413 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 10Dario FranchittiChip Ganassi RacingDallara Honda11454:47,27925
    2. 9Scott DixonChip Ganassi RacingDallara Honda114+0:00,05320
    3. 12Will PowerTeam PenskeDallara Honda114+0:00,20618
    4. 77Alex TaglianiSam Schmidt MotorsportsDallara Honda114+0:00,41116
    5. 5Takuma SatoLotus KV Racing TechnologyDallara Honda114+0:01,41715
    6. 6Ryan BriscoeTeam PenskeDallara Honda114+0:01,43414
    7. 59Ernesto VisoLotus KV Racing TechnologyDallara Honda114+0:02,11313
    8. 14Vitor MeiraA.J. Foyt EnterprisesDallara Honda114+0:02,53512
    9. 38Graham RahalChip Ganassi RacingDallara Honda114+0:02,81511
    10. 3Helio CastronevesTeam PenskeDallara Honda114+0:04,33910
    11. 82Tony KanaanLotus KV Racing TechnologyDallara Honda114+0:04,7849
    12. 8Paul TracyDragon RacingDallara Honda114+0:07,0119
    13. 26Marco AndrettiAndretti AutosportDallara Honda1131 okr.8
    14. 19Alex LloydDale Coyne RacingDallara Honda1131 okr.8
    15. 88Jay HowardRLLR/Sam Schmidt MotorsportsDallara Honda1131 okr.7
    16. 7Danica PatrickAndretti AutosportDallara Honda1131 okr.7
    17. 22Justin WilsonDreyer & Reinbold RacingDallara Honda1131 okr.6
    18. 67Ed CarpenterSarah Fisher RacingDallara Honda1131 okr.6
    19. 28Ryan Hunter-ReayAndretti AutosportDallara Honda1131 okr.6
    20. 06James HinchcliffeNewman/Haas RacingDallara Honda1131 okr.6
    21. 2Oriol ServiaNewman/Haas RacingDallara Honda1122 okr.6
    22. 24Ana Beatriz (D)Dreyer & Reinbold RacingDallara Honda1122 okr.6
    23. 4John R. Hildebrand (D)Panther RacingDallara Honda1122 okr.6
    24. 27Mike ConwayAndretti AutosportDallara Honda1122 okr.6
    25. 18James Jakes (D)Dale Coyne RacingDallara Honda1122 okr.5
    26. 78Simona de SilvestroHVM RacingDallara Honda1113 okr.5
    27. 11Davey HamiltonDreyer & Reinbold RacingDallara Honda1095 okr.5
    28. 34Sebastian Saavedra (D)Conquest RacingDallara Honda9717 okr.5
    29. 99Wade Cunningham (D)Sam Schmidt MotorsportsDallara Honda9222 okr.5
    30. 83Charlie Kimball (D)Chip Ganassi RacingDallara Honda9123 okr.5
    Pole position: Alex Tagliani (Sam Schmidt #77) - 0:48,683 (+1 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Ernesto Viso (Lotus KV Racing #59) - 0:24,221 na 3 okrążeniu
    Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Dario Franchitti (Ganassi Racing #10) +2 pkt.
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Drugi wyścig

    O ile o kolejności startowej do pierwszego wyścigu w Teksasie zadecydowały tradycyjne kwalifikacje (punkt premii za pole position zdobył Tagliani), o tyle rozstawienie na starcie do drugiego biegu było wynikiem losowania. Już po pierwszym spojrzeniu na „grid” można było być pewnym, że podniosą się głosy niezadowolenia z przyjętego rozwiązania, jako że główni pretendenci do tytułu znaleźli się na przeciwległych końcach: Power startował z P3, a Franchitti aż z P28.

    Dla Powera oznaczało to świetną okazję do odniesienia pierwszego zwycięstwa na owalu w IndyCar i Australijczyk nie zmarnował jej, odbierając prowadzenie Tony'emu Kanaanowi (KV) na 41 okrążeniu po długiej walce, a następnie utrzymując za sobą w końcówce wyścigu Dixona, by wygrać z przewagą blisko sekundy. Dixon startował dopiero z 18 miejsca, zatem Nowozelandczyk także mógł być zadowolony ze swojej postawy, zwłaszcza że tym razem nawet raz nie wywieszono żółtej flagi.

    Na najniższym stopniu podium stanął Ryan Briscoe, który przetrwał w początkowej fazie wyścigu konieczność zjazdu na trawę w celu ominięcia innego samochodu, a tuż za Australijczykiem na czwartej pozycji finiszował trzeci z kierowców Penske – Helio Castroneves. Franchitti po starcie z 28 pola na mecie zameldował się za Kanaanem i Marco Andrettim na siódmej pozycji, tak więc dokonał minimalizacji szkód, ale i tak nie krył swojego niezadowolenia: „Zostaliśmy dziś wieczór wpuszczeni w maliny i jeśli przegramy przez to mistrzostwo, to będę nieźle wkurzony”.

    Jeśli może to być jakimkolwiek pocieszeniem dla trzykrotnego mistrza IndyCar, to za każdy z dwóch skróconych wyścigów w Teksasie kierowcy otrzymali połowę punktów przyznawanych normalnie za pełno-dystansową rundę. Franchitti zdobył więc 27+13, a Power 18+27 (wliczając w obu przypadkach po 2 za prowadzenie przez najwięcej kółek w jednym z wyścigów), tak więc Szkot stracił 5 oczek względem Powera i obecnie traci do niego 21 punktów w mistrzostwach.

    IndyCar Series > 2011 > Firestone Twin 275s #2, Texas - 2,413 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 12Will PowerTeam PenskeDallara Honda11448:08,97425
    2. 9Scott DixonChip Ganassi RacingDallara Honda114+0:00,94720
    3. 6Ryan BriscoeTeam PenskeDallara Honda114+0:04,65218
    4. 3Helio CastronevesTeam PenskeDallara Honda114+0:09,57416
    5. 82Tony KanaanLotus KV Racing TechnologyDallara Honda114+0:14,37215
    6. 26Marco AndrettiAndretti AutosportDallara Honda114+0:16,94914
    7. 10Dario FranchittiChip Ganassi RacingDallara Honda114+0:18,43713
    8. 7Danica PatrickAndretti AutosportDallara Honda114+0:18,55612
    9. 28Ryan Hunter-ReayAndretti AutosportDallara Honda114+0:21,79811
    10. 59Ernesto VisoLotus KV Racing TechnologyDallara Honda114+0:24,09210
    11. 14Vitor MeiraA.J. Foyt EnterprisesDallara Honda114+0:24,6409
    12. 5Takuma SatoLotus KV Racing TechnologyDallara Honda1131 okr.9
    13. 8Paul TracyDragon RacingDallara Honda1131 okr.8
    14. 77Alex TaglianiSam Schmidt MotorsportsDallara Honda1131 okr.8
    15. 2Oriol ServiaNewman/Haas RacingDallara Honda1131 okr.7
    16. 67Ed CarpenterSarah Fisher RacingDallara Honda1131 okr.7
    17. 27Mike ConwayAndretti AutosportDallara Honda1131 okr.6
    18. 4John R. Hildebrand (D)Panther RacingDallara Honda1131 okr.6
    19. 06James HinchcliffeNewman/Haas RacingDallara Honda1131 okr.6
    20. 88Jay HowardRLLR/Sam Schmidt MotorsportsDallara Honda1131 okr.6
    21. 22Justin WilsonDreyer & Reinbold RacingDallara Honda1131 okr.6
    22. 24Ana Beatriz (D)Dreyer & Reinbold RacingDallara Honda1131 okr.6
    23. 83Charlie Kimball (D)Chip Ganassi RacingDallara Honda1122 okr.6
    24. 19Alex LloydDale Coyne RacingDallara Honda1122 okr.6
    25. 11Davey HamiltonDreyer & Reinbold RacingDallara Honda1122 okr.5
    26. 99Wade Cunningham (D)Sam Schmidt MotorsportsDallara Honda1122 okr.5
    27. 78Simona de SilvestroHVM RacingDallara Honda1113 okr.5
    28. 18James Jakes (D)Dale Coyne RacingDallara Honda1113 okr.5
    29. 34Sebastian Saavedra (D)Conquest RacingDallara Honda1113 okr.5
    30. 38Graham RahalChip Ganassi RacingDallara Honda10410 okr.5
    Najszybsze okrążenie: Scott Dixon (Ganassi Racing #9) - 0:24,289 na 110 okrążeniu
    Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Will Power (Team Penske #12) +2 pkt.
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    BARBP, 12.06.2011 13:02[!]
    Będzie powtórka z zeszłego roku. W walce o tytuł liczą się tylko Power i Franchitti, tak jak rok temu prowadzi w początkowej fazie mistrzostw Power a trzecie miejsce jest zarezerwowane dla Dixona.

    Weekend Powera, Franchittiego i Dixona. Ładnie Broscoe.
    Na jakiej podstawie ustawili kolejność do drugiego wyścigu?
    Maraz, 12.06.2011 13:54[!]
    To było losowanie, Dario się wkurzył na to P28. W opisie drugiego wyścigu o tym wspomniałem.
    BARBP, 12.06.2011 13:58[!]
    Faktycznie bez sensu zrobili te losowanie.
    Lepiej byłoby albo wcisnać krótkie kwal. po jednym okrążeniu albo drugie czasy z wczorajszych kwalifikacji.
    ksAnderson, 12.06.2011 14:01[!]
    A nie dałoby się w tych tabelkach dać też pozycji startowej? Bo tak to za wiele z nich nie wynika, żadnej możliwości zrozumienia kto swoją pozycję zawdzięcza jakimś ruchom a kto jechał bez wielkich zrywów...
    BARBP, 12.06.2011 14:08[!]
    ksAnderson
    Można znaleźć na internecie bo sam z ciekawości szukałem. :)
    dmaot malach, 12.06.2011 14:19[!]
    mbg, 12.06.2011 14:31[!]
    to losowanie to jakaś kompletny niewypał. Lepiej jak by dali odwrotną kolejność startową. Power P1, a Dario P28. Strasznie to krzywdzące w kontekście całych mistrzostw. Tym razem to Willowi się poszczęściło, ale liczę na to że pozostanie mocny na owalach do końca bo uliczne są mu pisane.
    Kamikadze2000, 12.06.2011 15:04[!]
    Mam nadzieje, że ten "ciułacz" Franchitti wreszcie przegra walkę o tytuł! Te jego tytuły to pomyłka.... ;/
    BARBP, 12.06.2011 15:10[!]
    Kamikadze2000
    "Ciułacz Franchitti" rok temu to pisałeś i pytałem się dlaczego tak uważasz :P
    Też nie przepadam za nim, chciałbym aby Power udowodnił wszystkim że jest w stanie wygrać tytuł pomimo nienajlepszej jazdy na owalach.
    Briscoe trochę zagubił się i w tym sezonie i w poprzednim a jeszcze w 2009 roku choć 3 był to walczył o tytuł do ostatniego wyścigu.
    mbg, 12.06.2011 15:24[!]
    i Darek i Will to świetni kierowcy, ale zupełnie z innymi walorami (o których długo można pisać).

    K2000 nie lubię jak tak o nim mówisz, to jest człowiek zawsze jeżdżący w ścisłej czołówce.
    Szanuje go bardzo za jego długą i owocną karierę w CART i ICS oraz 3 sezony za młodych lat w DTM/ITCC. Ciułaczem można nazwać Oriola Servię. A nie człowieka który praktycznie przez całą karierę przynajmniej kilka razy w sezonie stawał na podium.
    BARBP, 12.06.2011 15:45[!]
    mbg
    Oriol Servia? Jeżeli mówisz o jego 2 miejscu w generalce w Champ Carze to zgodzę się ale w tym sezonie to jego wyniki uważam za sukces. Dlatego że rok temu nie startował w Indy Carze a dwa lata temu zaliczył 5 startów a jak wiemy super talentem nie jest, takim solidnym kierowcą. W 2008 roku był 9 w generalce ani razu nie stając na podium a w Champ Carze w 2005 roku zdobył drugie miejsce na koniec sezonu raz wygrywając i siedem razy stawając na podium :)
    im9ulse, 12.06.2011 17:29[!]
    Oriol jest dobry, ale to ciułacz hehehe w tym sezonie dobrze zamiata...w nadchodzących kanadyjskich rundach powinien zabłysnąć. A Dario to płaczka, wszyscy losowali i jakoś nikt nie płakał. Losowanie było warte choćby dlatego że można było zobaczyć autentycznie szalejącego z radości TK'eya.
    Kamikadze2000, 12.06.2011 17:31[!]
    @mbg - miło Cię znowu "widziec". Cóż, przesadziłem, ale nie lubię, kiedy jeden kierowca zgarnia tytuły kosztem drugich. Oczywiście Brytyjczyk jest dobry, ale aż trzy tytuły to za dużo. ;/ Pozdro! ;)

    @BARBP - dokładnie, nie lubię... Może dlatego też tak uważam, ale w każdym razie nie jest tak dobry, jak ilośc jego tytułów. Pozdro! ;)
    mbg, 12.06.2011 17:39[!]
    Zaskakuje mnie Taku. Czy owal czy uliczny chłopak z wyścigu na wyścig robi postępy, a Simona znowu ofiarą złego setupu. Nie wiem czy to jej wina czy nowego "superinżyniera"

    @K2000
    też się ciesze bo wracam na stałe. ;)
    BARBP, 12.06.2011 17:47[!]
    mbg
    Faktycznie, Kamikadze2000 dobrze zauważył. Dawno Cię tu nie było. Z Wami dwoma najbardziej się liczę ze zdaniem i Maraza. Jakoś odkąd jesteś stałym czytelnikiem tej strony to was pamiętam. THC-303 jeszcze ale ostatnio podpadł mi z Webberem... żartuje.

    Cieszy mnie postawa Sato. Bałem się że zniknie na dobre z wyścigów albo trafi do Nippon ale widać że odnajduje się w Indy.
    Wie ktoś czy Wheldon pojawi się jeszcze w tym roku czy raczej nie ma na to szans? Kurde lubię tego kierowce pomimo wielu negatywnych opinii na jego temat.
    mbg, 12.06.2011 17:59[!]
    @BARBP
    o też lubisz Dana. Fajnie by było żeby się pojawił chociaż na LSV na zakończenie sezonu, bo ten człowiek ma coś jeszcze do pokazania, a nie sądzę by do innej serii pasował tak jak do ICS. Osobiście mam nadzieję że alias Lotus/KV zainteresuje się tym panem na sezon 2012.
    BARBP, 12.06.2011 18:28[!]
    mbg
    Jakoś od początku kariery lubię go, na początku roku pytałem się o niego Maraza i zmartwiło mnie że jednak nie przedłużył kontraktu z Panther Racing.
    Szkoda że nie jeździ w tym sezonie regularnie, patrząc na jego wyniki w odosobnionym teamie Panther Racing i tegorocznym wyścigu Indy w Bryan Herta to mógł z powodzeniem dalej się ścigać. Aż dziwne że nie znalazł miejsca na ten sezon.
    Zresztą to widać po tegorocznych wynikach innych kierowców, Kanaan choć w ostatniej chwili coś znalazł to jednak dobre miejsca zajmuje. Castroneves, Marco Andretti, Hunter-Reay odwrotnie choć do tego pierwszego sentyment czuję.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca