Dario Franchitti (Ganassi) wygrał wczorajszy wyścig IndyCar Series na ulicach Toronto po kolizji ze swoim głównym rywalem w walce o tytuł – Willem Powerem (Penske). Drugie miejsce Scotta Dixona zapewniło ekipie Chipa Ganassiego podwójne zwycięstwo, podczas gdy podium uzupełnił Ryan Hunter-Reay (Andretti Autosport).
Power prowadził w początkowej fazie wyścigu po starcie z pole position, mając za sobą Dixona i Franchittiego. Ten ostatni jako jeden z kilku kierowców zdążył wykonać pierwszy pit-stop przed neutralizacją, co umożliwiło mu awans na czoło stawki w połowie środkowego przejazdu, a tymczasem Power i Dixon wypadli na pewien czas z pierwszej dziesiątki.
Cała trójka znalazła się jednak ponownie blisko siebie przed ostatnią fazą wyścigu, jako że Power i Dixon przedarli się przez środek stawki, a Franchitti wpadł w grupę samochodów, kiedy kilku kierowców obrało alternatywne strategie, nie decydując się na postoje podczas neutralizacji. Power wyszedł przez Szkota w trakcie przetasowań po restarcie, jednak kilka okrążeń później, kiedy Franchitti pokusił się o kontratak, doszło do kontaktu w zakręcie nr 3 i Dallara Penske wpadła w poślizg.
Sędziowie uznali to za zwykły incydent wyścigowy i Franchitti po wyprzedzeniu wkrótce dwóch innych kierowców znalazł się za Grahamem Rahalem (Ganassi) na drugiej pozycji, podczas gdy Power musiał zakończyć jazdę. Rahal jadąc na alternatywnej strategii i tak nie miał tempa do utrzymania za sobą Franchittiego oraz Dixona, ale zanosiło się na to, że Ganassi ustrzeli triplet, zanim pięć okrążeń przed metą w poślizg wprawił Rahala Hunter-Reay, posyłając go na 13 miejsce.
Czwarte miejsce zajął kolega zespołowy Hunter-Reaya – Marco Andretti, piąty po przetrwaniu kolizji z Paulem Tracym zameldował się na mecie Vitor Meira (AJ Foyt), a pierwszą szóstkę zamknął Sebastien Bourdais, zdobywając jak dotychczas swój najlepszy wynik od powrotu na amerykańską scenę wyścigów samochodów jednomiejscowych. Po 10 wyścigach sezonu liderem jest nadal Franchitti, którego przewaga nad Powerem wzrosła już do 55 punktów.
Pole position: Will Power (Team Penske #12) - 0:59,577 (+1 pkt.) Najszybsze okrążenie: Justin Wilson (Dreyer/Reinbold #22) - 1:00,639 na 83 okrążeniu Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Will Power (Team Penske #12) +2 pkt. Objaśnienie skrótów: D - debiutant Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów