|
|
|
|
|
|
Ryan Hunter-Reay wygrywa na Barber Motorsports | |
Ryan Hunter-Reay odparł ataki Scotta Dixona i wygrał wyścig Indycar na torze Barber Motorsports.
Kierowca Andretti Autosport przez większość wyścigu walczył w czołówce, jednak ostatecznie na prowadzenie wysunął się piętnaście okrążeń przed końcem, kiedy wykorzystał miękkie opony i wyprzedził Helio Castronevesa.
Brazylijczyk stracił także pozycję na rzecz Dixona, który rzucił się w pogoń i szybko zredukował ponad sekundę straty do Huntera-Reaya. Nowozelandczykowi nie udało się jednak przeprowadzić skutecznego ataku i musiał się zadowolić drugim miejscem, ze stratą zaledwie sześciu dziesiątych.
Castroneves ostatecznie uplasował się na trzecim miejscu, przed Charlie Kimballem, który był jedną z niespodzianek tego weekendu – głównie za sprawą odpowiedniego zarządzania oponami, a także dzięki sensacyjnemu manewrowi wyprzedzania Willa Powera w końcówce wyścigu. Australijczyk wcześniej miał też sporo problemów. Najpierw na pierwszym okrążeniu przestrzelił jeden z zakrętów i stracił siedem pozycji, a później zespół błędnie zdecydował się na strategię dwóch postojów, przez co Power stracił dużo czasu na oszczędzaniu paliwa.
Szósty był Simon Pagenaud, przed Mario Andrettim i Justinem Wilsonem. Dziesiątkę zamknęli Josef Newgarden i jedyny tegoroczny debiutant – Tristan Vautier.
•IndyCar Series > 2013 > Honda Indy GP of Alabama, Barber Motorsports - 3,830 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 1 | Ryan Hunter-Reay | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | 1h52m04,545 | 50 |
2. | 9 | Scott Dixon | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Honda | 90 | +0:00,636 | 40 |
3. | 3 | Helio Castroneves | | Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +0:17,682 | 35 |
4. | 83 | Charlie Kimball | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Honda | 90 | +0:17,682 | 32 |
5. | 12 | Will Power | | Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +0:26,647 | 30 |
6. | 77 | Simon Pagenaud | | Schmidt-Hamilton Motorsports | Dallara DW12 Honda | 90 | +0:27,300 | 28 |
7. | 25 | Marco Andretti | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +0:27,717 | 26 |
8. | 19 | Justin Wilson | | Dale Coyne Racing | Dallara DW12 Honda | 90 | +0:30,550 | 24 |
9. | 67 | Josef Newgarden | | Sarah Fisher Hartman Racing | Dallara DW12 Honda | 90 | +0:41,103 | 22 |
10. | 55 | Tristan Vautier (D) | | Schmidt Peterson | Dallara DW12 Honda | 90 | +0:50,645 | 20 |
11. | 98 | Alex Tagliani | | Bryan Herta Autosport | Dallara DW12 Honda | 90 | +0:58,046 | 19 |
12. | 5 | Ernesto Viso | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +1:01,433 | 18 |
13. | 11 | Tony Kanaan | | KV Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +1:01,683 | 17 |
14. | 14 | Takuma Sato | | A.J. Foyt Enterprises | Dallara DW12 Honda | 90 | +1:03,115 | 16 |
15. | 22 | Oriol Servia | | Panther DRR | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +1:03,149 | 15 |
16. | 7 | Sebastien Bourdais | | Dragon Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +1:07,688 | 14 |
17. | 4 | John R. Hildebrand | | Panther DRR | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +1:09,745 | 13 |
18. | 78 | Simona de Silvestro | | KV Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +1:09,745 | 12 |
19. | 2 | Anthony James Allmendinger | | Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +1:11,056 | 11 |
20. | 6 | Sebastian Saavedra | | Dragon Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +1:11,652 | 10 |
21. | 15 | Graham Rahal | | Rahal Letterman Lanigan | Dallara DW12 Honda | 90 | +1:14,038 | 9 |
22. | 20 | Ed Carpenter | | Ed Carpenter Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 89 | 1 okr. | 8 |
23. | 16 | James Jakes | | Rahal Letterman Lanigan | Dallara DW12 Honda | 86 | 4 okr. | 7 |
24. | 18 | Ana Beatriz | | Dale Coyne Racing | Dallara DW12 Honda | 65 | 25 okr. | 6 |
25. | 10 | Dario Franchitti | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Honda | 42 | 48 okr. | 5 |
26. | 27 | James Hinchcliffe | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Chevrolet | 3 | 87 okr. | 5 |
| |
Pole position: Ryan Hunter-Reay (Andretti Autosport) - 1:07,087 (+1 pkt.) Najszybsze okrążenie: James Jakes (RLL) - 1:08,992 na 83 okrążeniu Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Ryan Hunter-Reay (Andretti Autosport) +3 pkt. Objaśnienie skrótów: D - debiutant Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|