F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Castroneves bez problemów wygrywa w Teksasie
    Paweł Zając, 9 czerwca 2013<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Helio Castroneves wysunął się na prowadzenie klasyfikacji IndyCar po zwycięstwie w sobotnim wyścigu w Teksasie.

    Brazylijczyk, który przed weekendem miał tyle samo punktów co Marco Andretti, zdominował większość wyścigu i minął linię mety z przewagą ponad pięciu sekund nad Ryanem Hunterem-Reay'em. Podium uzupełnił Tony Kanaan.

    Podczas zmagań w Teksasie najważniejsze było zarządzanie oponami. Wielu kierowców odczuwało znaczny spadek osiągów na dystansie 50-60 okrążeniowego stintu, jednak Castroneves, praktycznie jako jedyny w stawce, był w stanie utrzymać swoje opony w dobrej kondycji.

    Początkowo to Andretti kontrolował przebieg wyścigu, jednak wolny pit stop, inna strategia i wyższe zużycie opon zaowocowały spadkiem w głąb stawki. Kierowcy tylko trzykrotnie musieli zwalniać z powodu neutralizacji. Pippa Mann zakończyła jazdę po zaledwie dwóch okrążeniach przez problemy z silnikiem, Scotta Dixona wyeliminowała skrzynia biegów, a jedynym incydentem, przez który wywieszono żółte flagi była utrata kontroli nad bolidem przez Oriola Servie. Hiszpan był jednak w stanie nie uderzyć w bariery i kontynuować jazdę.

    IndyCar Series > 2013 > Firestone 550K, Texas - 2,413 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 3Helio CastronevesTeam PenskeDallara DW12 Chevrolet2281h52m17,45950
    2. 1Ryan Hunter-ReayAndretti AutosportDallara DW12 Chevrolet228+0:04,69240
    3. 11Tony KanaanKV RacingDallara DW12 Chevrolet228+0:11,60935
    4. 20Ed CarpenterEd Carpenter RacingDallara DW12 Chevrolet228+0:17,69332
    5. 25Marco AndrettiAndretti AutosportDallara DW12 Chevrolet228+0:19,50830
    6. 10Dario FranchittiChip Ganassi RacingDallara DW12 Honda2271 okr.28
    7. 12Will PowerTeam PenskeDallara DW12 Chevrolet2271 okr.26
    8. 67Josef NewgardenSarah Fisher Hartman RacingDallara DW12 Honda2271 okr.24
    9. 27James HinchcliffeAndretti AutosportDallara DW12 Chevrolet2271 okr.22
    10. 5Ernesto VisoAndretti AutosportDallara DW12 Chevrolet2271 okr.20
    11. 14Takuma SatoA.J. Foyt EnterprisesDallara DW12 Honda2271 okr.19
    12. 16James JakesRahal Letterman LaniganDallara DW12 Honda2271 okr.18
    13. 77Simon PagenaudSchmidt-Hamilton MotorsportsDallara DW12 Honda2262 okr.17
    14. 6Sebastian SaavedraDragon RacingDallara DW12 Chevrolet2262 okr.16
    15. 19Justin WilsonDale Coyne Racing Dallara DW12 Honda2262 okr.15
    16. 78Simona de SilvestroKV RacingDallara DW12 Chevrolet2262 okr.14
    17. 83Charlie KimballChip Ganassi RacingDallara DW12 Honda2262 okr.13
    18. 55Tristan Vautier (D)Schmidt PetersonDallara DW12 Honda2253 okr.12
    19. 22Oriol ServiaPanther DRRDallara DW12 Chevrolet2253 okr.11
    20. 7Sebastien BourdaisDragon RacingDallara DW12 Chevrolet2244 okr.10
    21. 15Graham RahalRahal Letterman LaniganDallara DW12 Honda2235 okr.9
    22. 98Alex TaglianiBryan Herta AutosportDallara DW12 Honda2235 okr.8
    23. 9Scott DixonChip Ganassi RacingDallara DW12 Honda61167 okr.7
    24. 63Pippa MannDale Coyne RacingDallara DW12 Honda2226 okr.6
    Pole position: Will Power (Team Penske) - 0:47,796 (+1 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Tony Kanaan (KV Racing) - 0:24,277 na 51 okrążeniu
    Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Helio Castroneves (Team Penske) +3 pkt.
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Źródło: autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    dek, 09.06.2013 16:12[!]
    Cytat :
    Podczas zmagań w Teksasie najważniejsze było zarządzanie oponami.


    Ale jak to, zarządzanie oponami u amerykańców? Przecież takie coś to tylko w tej upadającej F1 bo wszędzie indziej się ciśnie na maksa. A nie, zaraz...
    Twarzer, 09.06.2013 16:17[!]
    Ano, Teksas tak ma już od wprowadzenia DW12.

    Warto dodać, że Marco prawdopodobnie by wygrał, gdyby nie timing Safety Carów.

    Ogólnie trochę rozczarowujący po tegorocznym Indy (a ten sam pakiet aero mieli w tym roku na oba wyścigi), utrzymanie się na nogach do 5 rano było trudne.
    villy, 11.06.2013 15:39[!]
    Tutaj cały wyścig:
    http://www.youtub.../watch?v=jxp45HPfC4I
    Power i Franchitti słabi w tym sezonie. A najlepsi: Castro-Neves, Andretti i Hunter-Reay i to między nim rozstrzygnie się walka o tytuł.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca