F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    IndyCar: Graham Rahal wygrywa w debiucie
    Bartosz Pyciarz, 7 kwietnia 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Graham Rahal (N/H/L Racing) ku ogromnemu zaskoczeniu wszystkich zwyciężył w deszczowym wyścigu serii Indy Racing League na ulicznym torze w St. Petersburgu. Amerykanin został tym samym najmłodszym zwycięzcą wyścigu tej serii, triumfując w wieku 19 lat i 93 dni.

    Przed wyścigiem na torze zaczął padać deszcz, przez co dyrekcja wyścigu podjęła decyzję o starcie za samochodem bezpieczeństwa oraz o tym, że wyścig nie będzie trwał jak wcześniej ustalono 100 okrążeń, lecz zostaje skrócony do dwóch godzin.

    Kierowcy pokonali 10 okrążeń za SC, dopóki nie przestało padać. Potem wywieszono zieloną flagę i kierowcy ruszyli do boju. Już na pierwszym okrążeniu po wznowieniu Ryan Hunter-Reay obrócił się w zakręcie nr 12 i spadł na odległe 18 miejsce. Potem rozpoczęła się seria niekontrolowanych poślizgów, w których ucierpieli Danica Patrick, Ed Carpenter oraz Marco Andretti. Po tych wydarzeniach na torze znowu pojawił się safety car.

    W tym momencie kierowcy przyjęli różne strategie. Na tankowanie paliwa zdecydowali się m.in. Kanaan oraz Castroneves, co oznaczało, że liderem został Justin Wilson. Na 32. okrążeniu Brytyjczyka wyprzedził Ryan Briscoe, ale w tym momencie na torze pojawił się po raz kolejny safety car. Wtedy większość kierowców z czołówki zdecydowała się na zjazd po slicki. Briscoe tego jednak nie zrobił i po swoim pit-stopie stracił prowadzenie na rzecz Enrique Bernoldiego.

    Na 48 okrążeniu Ernesto Viso wyprzedził Bernoldiego i nieoczekiwanie został liderem. Dziewięć okrążeń później pech dosięgnął Briscoe, który rozbił swój samochód, powodując kolejny wyjazd samochodu bezpieczeństwa na tor. Hunter-Reay i Rahal pozostali na torze, a Viso zjechał do boksów i spadł na trzecie miejsce. Po restarcie Rahal wyprzedził Hunter-Reay'a i objął prowadzenie. Tymczasem Viso stracił kolejną pozycję, bowiem wyprzedził go Helio Castroneves.

    Później doszło do kolizji pomiędzy Wilsonem i Carpenterem, przez co na tor kolejny raz wyjechał safety car. Po restarcie Rahal obronił się przez Hunter-Reay'em, a ten został jeszcze wyprzedzony przez Castronevesa. Następnie Ryan musiał popełnić jakiś błąd, bowiem wylądował dopiero na 17. pozycji ze stratą 3 okrążeń do Rahala. Po tym zdarzeniu na trzecie miejsce awansował Kanaan i to właśnie on uzupełnił podium.

    Po dwóch wyścigach liderem mistrzostw został Castroneves (72 pkt.), który ma 10 punktów przewagi nad zwycięzcą z Miami – Dixonem i 13 nad Kanaanem. Kolejny wyścig odbędzie się za dwa tygodnie w Japonii.

    •  Pełna klasyfikacja kierowców po wyścigu w St. Petersburgu

    Wyniki wyścigu IRL na torze St.Petersburg (2,903 km)
    P.Kierowca Nar. Zespół Czas/Strata 
    1.Graham Rahal Newman Haas Lanigan Racing 2h00m43,556 
    2.Helio Castroneves Team Penske + 03,519 
    3.Tony Kanaan Andretti Green Racing + 05,513 
    4.Ernesto Viso HVM Racing + 08,858 
    5.Enrique Bernoldi Conquest Racing + 09,636 
    6.Hideki Mutoh Andretti Green Racing + 10,007 
    7.Oriol Servia KV Racing Technology + 11,287 
    8.Will Power KV Racing Technology + 12,849 
    9.Justin Wilson Newman Haas Lanigan Racing + 14,360 
    10.Danica Patrick Andretti Green Racing + 16,730 
    11.AJ Foyt IV Vision Racing + 20,832 
    12.Dan Wheldon Target Chip Ganassi Racing + 24,780 
    13.Darren Manning AJ Foyt Enterprises + 45,860 
    14.Jay Howard Roth Racing + 1 okr. 
    15.Buddy Rice Dreyer & Reinbold Racing + 1 okr. 
    16.Mario Moraes Dale Coyne Racing + 1 okr. 
    17.Ryan Hunter-Reay Rahal Letterman Racing + 2 okr. 
    18.Ed Carpenter Vision Racing + 3 okr. 
    19.Vitor Meira Panther Racing + 8 okr. 
    20.Franck Perera Conquest Racing + 8 okr. 
    21.Townsend Bell Dreyer & Reinbold Racing + 8 okr. 
    22.Scott Dixon Target Chip Ganassi Racing + 9 okr. 
    23.Ryan Briscoe Team Penske + 27 okr. 
    24.Bruno Junqueira Dale Coyne Racing + 39 okr. 
    25.Marco Andretti Andretti Green Racing + 42 okr. 
    Najszybsze okrążenie: Kanaan, 1:03,8874 na 76. okrążeniu

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Mariusz, 07.04.2008 11:06[!]
    To musiał być arcyciekawy wyścig, szkoda, że go nie oglądałem. Gratulacje dla młodego zwycięzcy. Może kierowcy z CCWS nie będą spisywali się jednak tak słabo, jak wróżyli niektórzy po pierwszych testach.
    TobaccoBoy, 07.04.2008 11:57[!]
    Marza, nawet nie wierz jak bardzo.
    CCWS skład gdyby nie seria neutralizacji objechałby tumanków z IRL i to dosyć znacząco,a jedynym z gwardii IRL, który trzymał tempo był spec od torów drogowych - Castroneves, ale jednak Rahal, Wilson, Bernoldi, Viso, Servia o wiele szybciej jechali. Niestety - strategia wymuszona pace carami (złe opony i czas pit stopów) spowodowały, iz o zwycięstwo walczyli Viso, a po ostatnich 2 neutralizacjach Rahal, który swoją wygraną udowodnił, iż Honda stworzyła silnik na powietrze, bo do dziś nikt nie potrafi wyjaśnić na czym Graham zasuwał na ostatnich okrążeniach.
    Szkoda Viso, który został poszkodowany przez przedostatnią neutralizację. Gdyby nie to, to z jego przewagą nad resztą (44s) spokojnie wykonałby ostatni pit i wygrałby z palcem z d****.
    Tylko Power rozczarował z CCWS -0 miał problemy ze swoja Dallarą i szybko tracił miejsca.

    No i tempo Rahala - chłopak w ciagu 2 okrążeń wyrabiał przewagę nad resztą na poziomie 5s. "This is madness" - tak powiedział o tym co zrobił Graham Big Roge.
    Zawodnicy IRL raczej walczyli o utrzymanie się na torze niż walczyli o wygraną (wyjątek - Helio), a takie "tuzy" jak pani Patrick tylko efektwonie spinowali i wypadali z trasy.

    No i trzeba podkreślić to jeszcze raz - chłopaki z CCWS uzywają 2 letniego sprzętu z dolnej półeczki i nie mają wsparcia Hondy oraz Dallary, a jednak objeżdżali skład IRL. A co się będzie działo, gdy opanują jazdę na owalach i dostaną nowy sprzęt.....aż strach się bać dla fanów zawodników z IRL.....
    Filo_M-ce, 07.04.2008 15:42[!]
    Bardzo ładna rywalizacja, wiele się działo i za to właśnie lubię wyścigi :) A co z Milką Duno, coś tam mówili że została zastąpiona przez Bella, ale dlaczego?
    jędruś, 07.04.2008 19:27[!]
    Piękna jazda chłopców z CCWS . Tor uliczny i gubią za sobą stawkę , mimo gorszych bolidów i małej znajomości sprzętu na którym się ścigają .
    Brawo dla Rahala . Chłopak jest piekielnie zdolny i kto wie czy kiedyś nie będzie chciał wyemigrować do Europy .
    Provo, 08.04.2008 07:49[!]
    Zgadzam się z TobaccoBoy! Na owalach chłopaki z CCWS są w tyle (przynajmniej na razie) ale na torach ulicznych pokazują swoją klasę i potrafią powalczyć mimo wielu przeciwności. Mam nadzieję, że w przyszłości przynajmniej wyrównają się proporcje między owalami, a torami (ulicznymi; drogowymi), bo bardzo lubiłem uliczne widowiska w ChampCar.
    Pieczar, 08.04.2008 23:28[!]
    Właśnie obejrzałem wyścig - to co zrobił Rahal i reszta z gości z CCWS... Brak słów - pokazali ludkom z IRL jak się powinno jeździć. Tak jak pisze Tobacco - tylko Castroneves (no i jeszcze Kanaan) byli w stanie dotrzymać im kroku. Szkoda mi tylko w tym wszystkim Wilsona - błędy w strategii i dojechał dopiero na 9 miejscu. Teraz tak naprawdę widać ile do tej pory był wart ten cyrk Georga.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca