F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    IndyCar: Wheldon wygrywa dzięki ryzykownej strategii
    Marek Roczniak, 23 czerwca 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Ryzykowna strategia umożliwiła Danowi Wheldonowi (Ganassi) wygranie wczorajszego wyścigu Indy Racing League na Iowa Speedway. Tuż za Anglikiem finiszowali dwaj kierowcy ekipy Andretti Green – Hideki Mutoh i Marco Andretti.

    Zarówno Wheldon, jak i drugi kierowca zespołu Ganassi – Scott Dixon nie odegrali znaczącej roli w walce o prowadzenie przez większą część wyścigu, ale decyzja o pozostawieniu na torze Wheldona, kiedy większość z czołówki zjechała na postoje podczas późnej neutralizacji wywindowała Brytyjczyka na czoło stawki.

    Potem musiał oszczędzać paliwo, aby dotrwać do mety bez postoju i na jednym baku przejechał blisko 90 okrążeń, w czym pomogły mu dwie kolejne neutralizacje wyścigu. Tym samym Wheldon mógł świętować drugie zwycięstwo w tym sezonie. Mutoh drugie miejsce także zawdzięczał podobnej taktyce, natomiast Andretti okazał się najwyżej sklasyfikowanym kierowcą, który nie musiał oszczędzać paliwa. Amerykanin podczas ostatniego restartu wyprzedził za jednym razem Dixona i Danicę Patrick, ale więcej nie zdołał już wywalczyć.

    Dixon ostatecznie zajął czwarte miejsce i nadal jest liderem mistrzostw. W dodatku powiększył swoją przewagę nad najbliższym rywalem do 48 punktów. Rywalem tym jest Helio Castroneves, który ze względu na przebitą oponą wyścig ukończył dopiero na 14 pozycji. Jeszcze większego pecha miał trzeci kierowca ekipy Andretti Green – Tony Kanaan, który jadąc na trzeciej pozycji rozbił się na 39 okrążeń przed metą. Piąty na mecie zameldował się AJ Foyt IV (Vision), który wystartował dopiero z 18 pozycji, a tuż za nim finiszowała Patrick.

    Z byłych kierowców Champ Car najlepiej spisał się Will Power (KV), zajmując dziewiąte miejsce. Na kolejnej pozycji finiszował Graham Rahal (Newman/Haas/Lanigan), a oprócz niego na okrążeniu lidera sklasyfikowani zostali jeszcze jego zespołowy kolega Justin Wilson i Ernesto Viso (HVM). Kolejny wyścig zostanie rozegrany w najbliższy weekend na Richmond Internationa Raceway.

    •  Klasyfikacja generalna IndyCar po 9. z 16. rund

    Rezultat wyścigu IRL na Iowa Speedway
    P.Kierowca Nar. Zespół Okr./strata  
    1.Dan Wheldon Ganassi 250 okr.  
    2.Hideki Mutoh Andretti Green +00,1430  
    3.Marco Andretti Andretti Green +00,9028  
    4.Scott Dixon Ganassi +01,2726  
    5.AJ Foyt IV Vision +01,3564  
    6.Danica Patrick Andretti Green +01,9115  
    7.Ryan Briscoe Penske +03,9780  
    8.Ryan Hunter-Reay Rahal Letterman +04,4888  
    9.Will Power KV +05,6158  
    10.Graham Rahal Newman/Haas/Lanigan +07,7886  
    11.John Andretti Roth +08,4639  
    12.Justin Wilson Newman/Haas/Lanigan +08,7225  
    13.Ernesto Viso HVM +12,5775  
    14.Helio Castroneves Penske +2 okr.  
    15.Vitor Meira Panther +2 okr.  
    16.Oriol Servia KV +3 okr.  
    17.Enrique Bernoldi Conquest +8 okr.  
    18.Tony Kanaan Andretti Green +39 okr.  
    19.Mario Moraes Dale Coyne +58 okr.  
    20.Jaime Camara Conquest +117 okr.  
    21.Darren Manning Foyt +156 okr.  
    22.Buddy Rice Dreyer & Reinbold +172 okr.  
    23.Ed Carpenter Vision +212 okr.  
    24.Milka Duno Dreyer & Reinbold +224 okr.  
    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    CamilloS, 23.06.2008 20:50[!]
    Goście z Champ Car niczym przybłędy gdzieś na końcu stawki :/ Szkoda mi ich trochę :(
    maren, 24.06.2008 16:30[!]
    Well Done ! :D = Wheldon :D
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca