|
|
|
|
|
|
Spengler wygrywa na Lausitz | |
Bruno Spengler odniósł pierwsze zwycięstwo od 20 lat dla BMW w serii DTM, a wszystko to dzięki wytrzymaniu presji ze strony Gary'ego Paffetta przez niemal cały dystans wyścigu na torze Lausitz. Rakietowy start Paffetta z trzeciej pozycji ustawił go zaraz za ogonem Spenglera, który startował z pole position, a następnie udało im się odjechać reszcie stawki w początkowej fazie zawodów.
Różnica pomiędzy dwójką ustabilizowała się w okolicach sekundy w czasie całego wyścigu, a Spengler był w stanie zwiększać ją do około 1,5 sekundy przed postojami. Oznaczało to, że mimo szybszych postojów ekipy Paffetta, oraz szybszych okrążeń zjazdowych oraz wyjazdowych, nie był on w stanie wyprzedzić Spenglera.
Lider mistrzostw, Paffett spędził ostatnie 16 okrążeń zaraz za tyłem rywala, jednak nie był w stanie wyprzedzić kierowcy BMW. Ostatecznie stracił szansę na wygraną gdy na ostatnim okrążeniu zbyt późno zahamował w pierwszym zakręcie, przez co ściął zakręt i starta powiększyła się do ponad 1 sekundy.
Dało to Spenglerowi dziesiąte zwycięstwo w DTM i pierwsze dla BMW od czasu wygranej Roberto Ravagalii na Hockenheim w 1992 roku. Za nimi odbyła się kolejna walka BMW z Mercedesem gdy Augusto Farfus, który stracił druga pozycję na rzecz Paffetta na starcie, zaczął odpierać ataki Jamiego Greena przez drugą część wyścigu.
Green, który startował szósty w świetnym stylu wyprzedził Edoardo Mortarę i przeskoczył na czwarte miejsce na dziewiątym okrążeniu, a następnie przejechał dziesięć świetnych kółek przez do dogonił Farfusa. Długi ostatni postój Greena spowodowany problemem z tylnym lewym kołem, oznaczał że nie mógł już wyprzedzić rywala podczas ostatniego przejazdu.
Mattias Ekstrom dojechał na piątej lokacie. Szwed finiszował sekundę przed Timo Scheiderem, który startował z 12 pozycji, a ten skopiował strategię Greena i maksymalnie wydłużył pierwszy przejazd. Obecny mistrz, Martin Tomczyk, który walczył z Greenem i Mortarą w pierwszej części wyścigu o czwartą lokatę, zdobył pierwsze punkty od czasu przejścia z Audi do BMW, a za nim uplasowali się Mortara i Albuquerque.
Po starcie z czwartego miejsca, Mike Rockenfeller spadł o cztery oczka na pierwszym kółku, potem został wyprzedzony przez Scheidera, a na koniec zaliczył długi postój w powodu problemu z tylnym prawym kołem. Niemiec już miał zakończyć wyścig w punktach ale problem na postoju sprawił, ze spadł na 13 lokatę.
Ten incydent powinien dać Robertowi Wickensowi pierwsze punkty w DTM, jednak Kanadyjczyk musiał zjechać z toru z powodu problemu mechanicznego na cztery okrążenia do końca. Zamiast niego to Ralf Schumacher zgarnął ostatni punkt.
•DTM > 2012 > Lausitz, EuroSpeedway Lausitz - 3,478 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 7 | Bruno Spengler | | BMW Team Schnitzer | BMW M3 DTM | 52 | 1h09m45,795 | 25 |
2. | 11 | Gary Paffett | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 52 | +0:01,019 | 18 |
3. | 16 | Augusto Farfus (D) | | BMW Team RBM | BMW M3 DTM | 52 | +0:07,069 | 15 |
4. | 5 | Jamie Green | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 52 | +0:07,676 | 12 |
5. | 3 | Mattias Ekström | | Abt Audi Sportsline | Audi A5 DTM | 52 | +0:21,362 | 10 |
6. | 4 | Timo Scheider | | Abt Audi Sportsline | Audi A5 DTM | 52 | +0:22,607 | 8 |
7. | 1 | Martin Tomczyk | | BMW Team RMG | BMW M3 DTM | 52 | +0:25,446 | 6 |
8. | 21 | Edoardo Mortara | | Rosberg Audi | Audi A5 DTM | 52 | +0:32,202 | 4 |
9. | 22 | Filipe Albuquerque | | Rosberg Audi | Audi A5 DTM | 52 | +0:32,658 | 2 |
10. | 6 | Ralf Schumacher | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 52 | +0:35,513 | 1 |
11. | 12 | Christian Vietoris | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 52 | +0:45,699 | |
12. | 19 | David Coulthard | | Mucke Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 52 | +0:46,355 | |
13. | 9 | Mike Rockenfeller | | Phoenix Audi | Audi A5 DTM | 52 | +0:47,667 | |
14. | 2 | Joey Hand (D) | | BMW Team RMG | BMW M3 DTM | 52 | +0:48,034 | |
15. | 10 | Miguel Molina | | Phoenix Audi | Audi A5 DTM | 52 | +0:48,836 | |
16. | 23 | Roberto Merhi (D) | | Persson Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 52 | +0:56,454 | |
17. | 15 | Andy Priaulx (D) | | BMW Team RBM | BMW M3 DTM | 52 | +0:58,984 | |
18. | 18 | Adrien Tambay (D) | | Abt Audi | Audi A5 DTM | 52 | +1:04,646 | |
19. | 8 | Dirk Werner (D) | | BMW Team Schnitzer | BMW M3 DTM | 52 | +1:05,201 | |
20. | 17 | Rahel Frey | | Abt Audi | Audi A5 DTM | 52 | +1:08,570 | |
21. | 24 | Susie Wolff | | Persson Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 51 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 20 | Robert Wickens (D) | | Mucke Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 47 | | |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|