F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2020
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Sezon 2004
Sezon 2003
Sezon 2002
Sezon 2001
Sezon 2000
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Rene Rast wygrywa pierwszy wyścig DTM na Lausitzringu
    Maciej Wróbel, 22 sierpnia 2020<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

    Rene Rast zwyciężył w pierwszym wyścigu DTM na torze Lausitzring. W walce o swoją drugą wygraną w tym sezonie Niemiec pokonał na przesychającym torze Nico Mullera i Robina Frijnsa.

    Zdobywca pole position, Nico Muller, zaliczył solidny start i utrzymał pozycję lidera. Na drugie miejsce wysunął się jego zespołowy kolega, Robin Frijns, który wykorzystał ospały start ruszającego z drugiego pola Rene Rasta. Na pierwszych okrążeniach Frijns ostro naciskał na prowadzącego Mullera, lecz Szwajcar ostatecznie zdołał odjechać Holendrowi i wyrobić sobie nad nim około trzysekundową przewagę.

    Wyścig diametralnie zmienił swoje oblicze mniej więcej w połowie regulaminowych 55 minut, kiedy to na dziesiątym okrążeniu zaczęły się obowiązkowe postoje w pit lane. Fabio Scherer był pierwszym kierowcą, który zdecydował się na zjazd, a podczas postoju założono mu slicki, na których był w stanie jechać tempem o dwie sekundy na okrążeniu szybszym od liderującego Mullera. Przykład z Scherera wzięli wkrótce kolejni kierowcy.

    Na trzynastym kółku, jako pierwsi ze ścisłej czołówki, do alei serwisowej zjechali Frijns i Rast. Muller pozostał na torze na jeszcze jedno okrążenie, co okazało się być kluczowym momentem dla losów rywalizacji. Zmagający się z oponami Muller bardzo szybko został wyprzedzony przez Frijnsa, a tuż po odbyciu wizyty w boksach, gdy jeszcze rozgrzewał opony, Szwajcara wyprzedził jeszcze Philipp Eng. Po chwili Muller był już piąty, po tym, jak wyprzedzili go Wittmann i Rast.

    Wraz z kolejnymi okrążeniami, tempo kierowców Audi ulegało jednak znacznej poprawie. Rast i Muller wkrótce odzyskali stracone na rzecz Enga i Wittmanna pozycje i zaczęli odrabiać dystans dzielący ich od prowadzącego w wyścigu Frijnsa. Rast zaczął atakować pozycję Holendra na 27. okrążeniu. Najpierw aktualny mistrz próbował wyprzedzić Frijnsa po zewnętrznej stronie pierwszego zakrętu, jednak ostatecznie przeprowadził udany atak po wewnętrznej drugiego.

    Muller uporał się z Frijnsem dwa okrążenia później, lecz nie był już w stanie odrobić dwóch sekund dzielących go od Rasta. Drugie w tym sezonie zwycięstwo Niemca stało się zatem faktem, a Muller dojechał drugi. Frijns stracił na finiszu do lidera niemal pięć sekund, jednak zdołał utrzymać trzecie miejsce, dzięki czemu Audi po raz trzeci w tym roku zagarnęło dla siebie całe podium.

    Na czwartym miejscu w świetnym stylu dojechał najlepszy z kierowców BMW, Timo Glock. Były kierowca F1 pierwotnie miał startować z ostatniego pola, jednak zyskał dwie pozycje po karach dla Ferdinanda Habsburga i Harrisona Neweya, którzy przekroczyli prędkość podczas okresu wywieszenia czerwonej flagi w kwalifikacjach. Glock na czwartym okrążeniu zdołał wskoczyć na dziesiątą lokatę, a potem zyskał przewagę dzięki wczesnej wizycie w boksach. Dla 38-latka to najlepszy wynik w DTM od zeszłorocznego finału w Hockenheim.

    Piąty finiszował Wittmann, który w końcowej fazie wyścigu stracił tempo, ale i tak zdołał utrzymać sześciosekundową przewagę nad fabrycznym kierowcą Audi, Mikiem Rockenfellerem. Siódme miejsce po świetnym starcie wywalczył Duval, za którym dojechali Eng i van der Linde. Punktowaną dziesiątkę uzupełnił Jamie Green, który w walce o jeden punkt pokonał Habsburga.

    Robert Kubica dzięki karom dla Habsburga i Neweya ruszał z dwunastego pola, jednak bardzo nieudany start sprawił, że Polak spadł na ostatnie miejsce, na którym również minął linię mety. Tym samym krakowianin wciąż musi poczekać na otwarcie swojego dorobku punktowego w DTM.

    W klasyfikacji generalnej nadal prowadzi Nico Muller, którego przewaga nad broniącym tytułu Rastem wynosi obecnie 33 punkty. Trzeci ze stratą czternastu oczek do Rasta jest Frijns, który z kolei ma już przewagę aż 34 punktów nad czwartym Rockenfellerem. Czołową piątkę zamyka najwyżej sklasyfikowany z kierowców BMW – Marco Wittmann.

    DTM > 2020 > Lausitz 2/1, Lausitzring - 4,570 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 33Rene RastAudi Sport Team RosbergAudi RS5 Turbo DTM 3257:50,86225
    2. 51Nico MullerAudi Sport Team Abt SportslineAudi RS5 Turbo DTM 32+0:01,96918
    3. 4Robin FrijnsAudi Sport Team Abt SportslineAudi RS5 Turbo DTM 32+0:04,92215
    4. 16Timo GlockBMW Team RMGBMW M4 Turbo DTM32+0:07,59012
    5. 11Marco WittmannBMW Team RMGBMW M4 Turbo DTM32+0:13,28210
    6. 99Mike RockenfellerAudi Sport Team PhoenixAudi RS5 Turbo DTM 32+0:19,3718
    7. 28Loic DuvalAudi Sport Team PhoenixAudi RS5 Turbo DTM 32+0:20,2736
    8. 25Philipp EngBMW Team RBMBMW M4 Turbo DTM32+0:21,8294
    9. 31Sheldon van der LindeBMW Team RBMBMW M4 Turbo DTM32+0:22,6652
    10. 53Jamie GreenAudi Sport Team RosbergAudi RS5 Turbo DTM 32+0:25,3891
    11. 62Ferdinand von HabsburgAudi Sport Team WRTAudi RS5 Turbo DTM 32+0:26,431
    12. 22Lucas AuerBMW Team RMRBMW M4 Turbo DTM32+0:29,221
    13. 13Fabio SchererAudi Sport Team WRTAudi RS5 Turbo DTM 32+0:29,610
    14. 27Jonathan AberdeinBMW Team RMRBMW M4 Turbo DTM32+0:43,323
    15. 10Harrison NeweyAudi Sport Team WRTAudi RS5 Turbo DTM 32+0:51,275
    16. 8Robert KubicaORLEN Team ARTBMW M4 Turbo DTM32+1:09,158
    Najszybsze okrążenie: Nico Muller (Audi Sport Team Abt Sportsline) - 1:38,418 na 22 okrążeniu
    Pole position: Nico Muller (Audi Sport Team Abt Sportsline) - 1:57,822 (+3 pkt.)
    Premia za P2 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Rene Rast (Audi Sport Team Rosberg) +2 pkt.
    Premia za P3 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Robin Frijns (Audi Sport Team Abt Sportsline) +1 pkt.
    Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca