F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2020
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Sezon 2004
Sezon 2003
Sezon 2002
Sezon 2001
Sezon 2000
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Farfus wygrywa na otwarcie sezonu DTM
    Mateusz Szymkiewicz, 5 maja 2013<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Augusto Farfus wygrał wyścig na torze Hockenheim, który inaugurował sezon 2013 DTM.

    Dzisiejszy wyścig był bardzo chaotyczny za sprawą samochodu bezpieczeństwa, który wywołał na piątym okrążeniu Adrien Tambay przez pożar w swoim Audi. Podczas neutralizacji większość kierowców zjechała zmienić opony, jednakże nie uczynili tego m.in. Dirk Werner, Timo Glock, Martin Tomczyk, Daniel Juncadella czy Pascal Wehrlein, co dało im możliwość awansowania na czołowe pozycje.

    Farfus w drodze po zwycięstwo musiał toczyć bardzo zaciekłe pojedynki, ponieważ odmienna strategia dotycząca opon sprawiła, iż Brazylijczyk w pewnym momencie zaczął spadać wgłąb stawki. 29-latek ostatecznie powrócił na pozycję lidera i spokojnie dowiózł do mety drugie zwycięstwo w karierze. Niemałą sensację sprawił Dirk Werner, który po starcie z ostatniego pola pojawił się na mecie drugi. Niemiec był jednym z kierowców, którzy podczas neutralizacji nie zjechali na zmianę opon i przedarli się do przodu. Werner w trakcie wyścigu bardzo umiejętnie obchodził się z ogumieniem i pozwoliło mu to po drugim pit stopie na utrzymanie się w czołówce. Podium uzupełnił Christian Vietoris jadący z tą samą strategią co drugi na mecie zawodnik BMW.

    Na czwartym miejscu rywalizację ukończył Gary Paffett. Zawodnik Mercedesa pod koniec wyścigu prowadził peleton składający się z czterech kierowców, który tworzyli Bruno Spengler, Timo Scheider, Joey Hand oraz Mike Rockenfeller. Scheider startujący dziś z pole position był największą ofiarą neutralizacji, ponieważ spadł przez nią na szesnastą pozcyję i był zmuszony odrabiać straty.

    Pierwszą dziesiątkę odpowiednio uzupełnili Marco Wittmann oraz Roberto Merhi, którzy zdobyli swoje pierwsze punkty w DTM. Dla Wittmanna był to debiut w niemieckich mistrzostwach samochodów turystycznych, natomiast Merhi po nieudanej ubiegłorocznej przygodzie z ekipą Persson Motorsport, dopiero dziś może świętować swoją pierwszą zdobycz punktową. Warta odnotowania jest również postawa Pascala Wehrleina, który po zakończeniu okresu neutralizacji jechał bardzo mocnym tempem na pierwszym miejscu przez kilkanaście okrążeń. 18-latek miał spore szanse na dobry wynik, jednakże małe odstępy czasowe pomiędzy pit stopami sprawiły, iż nie mógł wypracować sobie wystarczającej przewagi nad rywalami i spadł tym samym na dalsze pozycje.

    Rywalizacji na torze Hockenheim m.in. nie ukończył Robert Wickens przez problemy z samochodem, Timo Glock, w którego BMW nie zostało dokręcone koło, a także Edoardo Mortara i Mattias Ekstrom. Szwed na jedenastym kółku zgubił w swoim samochodzie maskę, a kilka zakrętów dalej uderzył w Mortarę. Obaj kierowcy przez uszkodzenia po tej kolizji wycofali się z wyścigu.

    DTM > 2013 > Hockenheim 1, Hockenheimring - 4,574 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 7Augusto FarfusBMW Team RBMBMW M3 DTM421h10m11,58325
    2. 2Dirk WernerBMW Team SchnitzerBMW M3 DTM42+0:03,69218
    3. 9Christian VietorisHWA Mercedes 2DTM AMG Mercedes C-Coupe42+0:09,67515
    4. 3Gary PaffettHWA MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe42+0:12,61312
    5. 1Bruno SpenglerBMW Team SchnitzerBMW M3 DTM42+0:13,21210
    6. 23Timo ScheiderAbt AudiAudi RS5 DTM42+0:13,7538
    7. 8Joey HandBMW Team RBMBMW M3 DTM42+0:14,1006
    8. 19Mike RockenfellerPhoenix AudiAudi RS5 DTM42+0:14,4774
    9. 21Marco Wittmann (D)BMW Team MTEKBMW M3 DTM42+0:17,8942
    10. 4Roberto MerhiHWA MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe42+0:19,5371
    11. 18Pascal Wehrlein (D)RSC Mucke MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe42+0:20,902
    12. 17Daniel Juncadella (D)RSC Mucke MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe42+0:26,169
    13. 15Martin TomczykBMW Team RMGBMW M3 DTM42+0:30,904
    14. 12Jamie GreenAbt Audi SportslineAudi RS5 DTM42+0:41,166
    15. 20Miguel MolinaPhoenix AudiAudi RS5 DTM42+0:43,535
    16. 6Filipe AlbuquerqueRosberg AudiAudi RS5 DTM42+0:54,077
    17. 16Andy PriaulxBMW Team RMGBMW M3 DTM402 okr.
    Niesklasyfikowani
    11Mattias EkströmAbt Audi SportslineAudi RS5 DTM28
    5Edoardo MortaraRosberg AudiAudi RS5 DTM21
    22Timo Glock (D)BMW Team MTEKBMW M3 DTM17
    10Robert WickensHWA Mercedes 2DTM AMG Mercedes C-Coupe5
    24Adrien TambayAbt AudiAudi RS5 DTM4
    Pole position: Timo Scheider (Abt Audi) - 1:35,918
    Najszybsze okrążenie: Augusto Farfus (BMW Team RBM) - 1:34,504 na 5 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    katinka, 05.05.2013 18:05[!]
    Coś zrobiło się podobnie jak w F1... dobre obchodzenie się z oponami, strategie i mijanki z DRS, na kolana nie powaliło takie DTM. Ale świetny występ Augusto, brawa! Mam nadzieję, że w tej serii, w tym sezonie w końcu Brazylijczyk powalczy o mistrza. Dirk Werner też zaskoczył, ale już w zeszłym sezonie pod koniec pokazywał,że stać go na więcej. Ogólnie widać, że BMW nadal mocne i Mercedes tez nie odstaje. Kompletnie zawiódł Andy Priaulx, chyba kolejny sezon nie potrafi się w tej serii odnaleźć, gdy tyle osiągnął w WTCC. Dziwne, wiadomo, że auta DTM są mocniejsze i bardziej zaawansowane technicznie od blaszaków, ale czy to aż taka duża róznica, aby Mistrz Świata z turystyków nie poradził sobie?
    klip150, 05.05.2013 18:20[!]
    zawiodły tuzy tej serii, pokazali się młodsi kierowcy. Wyścig nieszczególnie pasjonujący, za mało walki "wręcz". Następne będą lepsze.
    Kamikadze2000, 05.05.2013 19:41[!]
    DTM mocno pracuje nad etykietą "blaszanej F1"... ;)
    SirKamil, 05.05.2013 21:59[!]
    Dziwi mnie podejście pt. prawdziwe DTM to strategia, dbanie o opony i jechanie w procesji.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca