F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2020
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Sezon 2004
Sezon 2003
Sezon 2002
Sezon 2001
Sezon 2000
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Weekend w telegraficznym skrócie
    Marek Roczniak, 30 pa?dziernika 2006<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    W ostatni weekend dobiegły końca tegoroczne zmagania w niemieckich mistrzostwach samochodów turystycznych DTM i towarzyszącej im Formule 3 Euro Series, w której został wyłoniony nowy mistrz. Walka o mistrzostwo rozstrzygnęła się także w World Series by Renault, a tymczasem w serii NASCAR na trzy rundy przed końcem sezonu realną szansę na zdobycie pucharu Nextel Cup ma jeszcze co najmniej pięciu kierowców.
     
    Ostatnie dwa wyścigi F3 Euro Series w tym roku zostały rozegrane na tym samym torze, na jakim rozpoczął się sezon 2006 – Hockenheim. Do sobotniego wyścigu na pole position zakwalifikował się Paul di Resta, który do przypieczętowania tytułu mistrzowskiego potrzebował tylko jednego punktu w przypadku zwycięstwa Sebastiana Vettela. Szkot popełnił jednak falstart, co jak później stwierdził było wynikiem problemów ze sprzęgłem i po odbyciu kary spadł na dalsze miejsce, by ostatecznie finiszować na 10 pozycji. Tymczasem mający zagwarantowaną posadę testera w zespole BMW F1 na sezon 2007 Vettel nie zdołał wygrać, kończąc wyścig za Estebanem Guerrierim i Sebastienem Buemim na trzeciej pozycji i w tej sytuacji di Resta został tegorocznym mistrzem F3 Euro Series.

    Odwrócenie kolejności startowej pierwszej ósemki zapewniło w niedzielę start z pole position Jonathanowi Summertonowi. Amerykanin nie zmarnował okazji do odniesienia pierwszego zwycięstwa w swoim debiutanckim sezonie, choć niewiele brakowało by został wyeliminowany z walki przez swojego rodaka Charliego Kimballa, który przeoczył moment hamowania przed nawrotem Spitzkehre i wjechał w tył bolidu Summertona. Kimball odpadł od razu z wyścigu ze względu na uszkodzone zawieszenie, natomiast Summerton jakimś cudem przetrwał kolizję i zdołał dojechać do mety. Vettel szansę na zajęcie drugiej pozycji zaprzepaścił ze względu na poślizg w pierwszym zakręcie i ostatecznie musiał zadowolić się 12 miejscem. Na pozostałych stopniach podium stanęli więc Giedo vam der Garde i Buemi. Di Resta w drugim wyścigu zajął szóste miejsce i jego przewaga nad Vettelem wyniosła na koniec sezonu 11 punktów.

    »  Rezultaty wszystkich sesji na torze Hockenheim i klasyfikacje generalne
     
    W DTM ostatni wyścig sezonu na torze Hockenheim wygrał Kanadyjczyk Bruno Spengler, dla którego było to już czwarte zwycięstwo w 2006 roku. Kierowca Mercedesa zapewnił sobie w ten sposób tytuł wicemistrza, tracąc ostatecznie osiem punktów w klasyfikacji generalnej kierowców do tegorocznego mistrza Bernda Schneidera, który wczorajszy wyścig ukończył na czwartej pozycji. Drugi na mecie zameldował się Jamie Green, natomiast najwyżej sklasyfikowanym kierowcą Audi okazał się Tom Kristensen, stając na najniższym stopniu podium. Zdobywca pole position i początkowy lider wyścigu Heinz-Harald Frentzen prowadzenie stracił na 11 okrążeniu po przegraniu efektownego pojedynku ze Spenglerem, by ostatecznie zostać wyeliminowanym z walki przez innego kierowcę Audi – Mattiasa Ekstroma. Niemiec po wyścigu bardzo ostro skrytykował swój zespół i nie wykluczone, że był to już jego ostatni start w barwach Audi. Do mety nie dojechał także Mika Hakkinen, natomiast Jean Alesi, dla którego był to ostatni wyścig DTM w karierze, finiszował na ósmej pozycji. Francuz startował w tej serii od 2002 roku.

    »  Rezultat końcowy wyścigu na Hockenheim
    »  Klasyfikacja generalna kierowców
     
    Na hiszpańskim torze Catalunya zakończył się wczoraj sezon 2006 w World Series by Renault, czyli serii, która w zeszłym została zdominowana przez zespół Epsilon Euskadi i reprezentującego go wówczas Roberta Kubicę. Nowym mistrzem WSbR został Alx Danielsson, zdobywając w sobotę komplet punktów (pole position + zwycięstwo + najszybsze okrążenie) i w niedzielę sześć punktów za piąte miejsce. To właśnie te sześć punktów umożliwiło Szwedowi przeskoczenie w klasyfikacji generalnej kierowców Andy'ego Souceka, który w niedzielę nie zdobył ani jednego punktu i musiał zadowolić się tytułem wicemistrza. Danielsson odniósł w sumie cztery zwycięstwa w tym sezonie, jednak nie może się jeszcze do końca czuć mistrzem, bowiem do rozpatrzenia pozostała apelacja w sprawie dyskwalifikacji Pastora Maldonado z jednego z wcześniejszych wyścigów. Wenezuelczyk, który ma za sobą krótkie testy w Formule 1, w klasyfikacji generalnej zajął czwarte miejsce, jednak jeśli odzyska odebrane mu punkty, korona mistrza trafi właśnie w jego ręce. Warto wspomnieć, że ekipa Epsilon Euskadi w tym sezonie nie należała już do ścisłej czołówki, łącznie zdobywając tylko 56 punktów. Specjalną atrakcją zawodów WSbR w Barcelonie były pokazowe przejazdy dwukrotnego rajdowego mistrza świata Carlosa Sainza za kierownicą bolidu Renault R25.

    »  Rezultaty wszystkich sesji na torze Catalunya
    »  Klasyfikacja generalna kierowców
     
    Tony Stewart wygrał wczorajszy wyścig serii NASCAR Nextel Cup rozegrany na owalnym torze Atlanta Motor Speedway. Była to 33 z zaplanowanych na ten rok 36 rund, a więc do końca sezonu 2006 pozostały już tylko trzy wyścigi. Dla Stewarta było to czwarte zwycięstwo w tym sezonie, jednak nie liczy się on już w walce o mistrzostwo, tak więc główna uwaga była wczoraj skupiona na kierowcach zajmujących czołowe miejsca w "The Chase for the Cup". Matt Kenseth wyścig w Atlancie ukończył na czwartej pozycji i dzięki temu nadal jest liderem klasyfikacji generalnej kierowców. Tymczasem zwycięzca ostatniego wyścigu serii Busch w Memphis, Kevin Harvick, ze względu na problemy z samochodem finiszowa dopiero na 31 pozycji i w tej sytuacji w klasyfikacji generalnej spadł z drugiej na szóstą pozycję. Problemów nie mieli jednak Jimmie Johnson, tegoroczny debiutant Denny Hamlin, Dale Earnhardt Jr i Jeff Gordon – kierowcy ci awansowali po wczorajszym wyścigu odpowiednio na 2, 3, 4 i 7 miejsce i tracą do lidera mniej niż 150 punktów. Każdy z nich ma jeszcze szansę na mistrzostwo w tym roku. Przy okazji warto wspomnieć, że zespół Chip Ganassi Racing potwierdził start Juana Pablo Montoi w kolejnym wyścigu serii Busch w Teksasie.

    »  Rezultat końcowy wyścigu na torze Atlanta Motor Speedway
    »  Klasyfikacja generalna kierowców

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    pi0ter, 30.10.2006 15:22[!]
    Czy ktoś może wię gdzie mozna znaleźć fotki z tych pokazów El Matadora w Renault R25?
    Maraz, 30.10.2006 17:04[!]
    Tu jest kilka: http://www.renaul...php?news=tcm:3-52164

    Uzupełnienie do newsa: Frentzen odszedł już z ekipy Audi.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca