|
|
|
|
|
|
Wittmann wygrywa na otwarcie sezonu DTM | |
Marco Wittmann zwyciężył w otwierającym nowy sezon DTM wyścigu na torze Hockenheim.
Zawodnik BMW awansował na pierwsze miejsce na drugim okrążeniu, powiększając stale swoją przewagę na opcjonalnych oponach. Niemiec odbył swój pit stop na dwudziestym okrążeniu i od tamtej pory stale uciekał od swoich rywali, wygrywając swój pierwszy wyścig w karierze z przewagą prawie trzynastu sekund.
Drugi zameldował się na mecie Mattias Ekstrom, który do awansu wykorzystał mądrą strategię, zakładająca pierwszy postój na 22 okrążeniu i wyjazd na opcjonalnych oponach. Za czempionem DTM z 2004 oraz 2007 roku dojechał zdobywca pole position – Adrien Tambay. Czwarty finiszował Mike Rockenfeller, który awansował na tę pozycję po kolizji Antonio Felixa da Costy z Timo Scheiderem, w wyniku której Portugalczyk zmuszony był do wycofania się.
Na piątym miejscu dojechał Timo Glock, dla którego kluczowy okazał się pierwszy przejazd na opcjonalnych oponach oraz świetny start, kiedy to awansował aż o pięć pozycji. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili zawodnicy ruszający na standardowym ogumieniu, czyli Bruno Spengler, Martin Tomczyk, Augusto Farfus, Timo Scheider – który stracił kilka miejsc po kontakcie z da Costą – oraz Joey Hand.
Wśród kierowców Mercedesa najlepszy okazał się być Pascal Wehrlein, który dojechał na jedenastym miejscu.
•DTM > 2014 > Hockenheim 1, Hockenheimring - 4,574 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 23 | Marco Wittmann | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 42 | 1h06m40,548 | 25 |
2. | 7 | Mattias Ekström | | Abt Audi | Audi RS5 DTM | 42 | +0:12,869 | 18 |
3. | 8 | Adrien Tambay | | Abt Audi | Audi RS5 DTM | 42 | +0:14,879 | 15 |
4. | 1 | Mike Rockenfeller | | Phoenix Audi | Audi RS5 DTM | 42 | +0:17,593 | 12 |
5. | 17 | Timo Glock | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 42 | +0:21,780 | 10 |
6. | 9 | Bruno Spengler | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 42 | +0:23,513 | 8 |
7. | 10 | Martin Tomczyk | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 42 | +0:24,082 | 6 |
8. | 3 | Augusto Farfus | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 42 | +0:24,913 | 4 |
9. | 2 | Timo Scheider | | Phoenix Audi | Audi RS5 DTM | 42 | +0:26,138 | 2 |
10. | 4 | Joey Hand | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 42 | +0:34,759 | 1 |
11. | 25 | Pascal Wehrlein | | HWA Mercedes 3 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 42 | +0:53,857 | |
12. | 11 | Gary Paffett | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 42 | +0:57,264 | |
13. | 14 | Miguel Molina | | Abt Audi Sportsline | Audi RS5 DTM | 42 | +0:59,161 | |
14. | 6 | Paul di Resta | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 42 | +1:00,858 | |
15. | 5 | Christian Vietoris | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 42 | +1:02,062 | |
16. | 22 | Nico Muller (D) | | Rosberg Audi | Audi RS5 DTM | 42 | +1:02,479 | |
17. | 20 | Witalij Pietrow (D) | | Mucke Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 42 | +1:06,591 | |
18. | 12 | Robert Wickens | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 42 | +1:11,152 | |
19. | 19 | Daniel Juncadella | | Mucke Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 41 | 1 okr. | |
20. | 24 | Maxime Martin (D) | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 41 | 1 okr. | |
21. | 18 | Antonio Felix da Costa (D) | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 38 | 4 okr. | |
22. | 15 | Edoardo Mortara | | Abt Audi Sportsline | Audi RS5 DTM | 31 | 11 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 21 | Jamie Green | | Rosberg Audi | Audi RS5 DTM | 2 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|