F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2020
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Sezon 2004
Sezon 2003
Sezon 2002
Sezon 2001
Sezon 2000
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    DTM: Green wygrywa w Hiszpanii, Audi się wycofuje
    Marek Roczniak, 23 wrze?nia 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Jamie Green odniósł pierwsze zwycięstwo w serii DTM, wygrywając dzisiejszy wyścig na torze Catalunya. Niestety nie obyło się bez kontrowersji, jako że kierownictwo Audi podjęło decyzję o wycofaniu wszystkich swoich samochodów z tego wyścigu na znak protestu za niesportowe zachowanie kierowców Mercedesa.

    W wyniku kolizji z wyścigu odpadli między innymi zajmujący czołowe miejsca w mistrzostwach Mattias Ekström (walka z Danielem la Rosą) i Martin Tomczyk (walka z Miką Hakkinenem). To skłoniło kierownictwo Audi do wycofania swoich pozostałych samochodów na około 10 okrążeń przed metą. W efekcie wyścig ukończyło tylko sześć samochodów.

    Drugie miejsce zajął Bruno Spengler, którego w końcówce wyścigu przepuścił nie mający już szans na wywalczenie mistrzostwa Paul di Resta. Dzięki temu Kanadyjczyk przed ostatnią rundą sezonu awansował na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i ma już tylko dwa punkty straty do Ekströma. Taka sama różnica punktowa dzieli obecnie Spenglera od Tomczyka.

    Na pozostałych miejscach finiszowali Alexandros Margaritis, Gary Paffett (kara przejazdu przez boksy za falstart) i Mathias Lauda. Na ostatnich dwóch pozycjach punktowanych sklasyfikowani zostali kierowcy Audi – Mike Rockenfeller i Lucas Luhr. Ostatni wyścig sezonu odbędzie za trzy tygodnie na torze Hockenheim.

    Aktualizacja: Hakkinen i la Rosa za spowodowanie możliwych do uniknięcia kolizji zostali po wyścigu ukarani grzywną w wysokości 10.000 euro i obniżeniem pozycji startowej o 10 miejsc do następnego wyścigu. Ponadto Hakkinen będzie musiał zapłacić 10.000 euro za niestawienie się na rozmowę ze stewardami.

    »  Klasyfikacje generalne

    Rezultat końcowy dziewiątej rundy DTM na torze Catalunya (krótsza wersja o długości 2,977 km)
     P. Kierowca Nar. Zespół Czas/strata Okr. Naj. okr. S. 
     1. Jamie Green Salzgitter AMG Mercedes C-Klasse 1h08:21,523 58 1:09,065 
     2. Bruno Spengler DaimlerChrysler Bank AMG Mercedes C-Klasse +11,549 58 1:08,669 
     3. Paul di Resta JAWA4U.de AMG Mercedes C-Klasse +14,639 58 1:09,015 
     4. Alexandros Margaritis stern AMG Mercedes C-Klasse +46,539 58 1:09,311 
     5. Gary Paffett Laureus AMG Mercedes C-Klasse +49,596 58 1:09,147 
     6. Mathias Lauda Trilux AMG Mercedes C-Klasse +50,501 58 1:09,407 
     7. Mike Rockenfeller S line Audi A4 DTM -9 okr. 49 1:09,156 
     8. Lucas Luhr Philips Audi A4 DTM -9 okr. 49 1:09,409 
     9. Tom Kristensen Siemens Audi A4 DTM -9 okr. 49 1:09,296 
     10. Alexandre Premat Audi Bank Audi A4 DTM -10 okr. 48 1:09,328 
     11. Christian Abt Playboy Audi A4 DTM -10 okr. 48 1:09,913 
     12. Markus Winkelhock Audi A4 DTM -11 okr. 47 1:09,790 
     13. Vanina Ickx Audi A4 DTM -11 okr. 47 1:10,301 
    Niesklasyfikowani
      Timo Scheider GW Plus/Top Service Audi A4 DTM  36 1:09,030 
      Martin Tomczyk Red Bull Audi A4 DTM  34 1:09,414 
      Bernd Schneider Original-Teile AMG Mercedes C-Klasse  15 1:09,211 
      Mattias Ekström Red Bull Audi A4 DTM  13 1:09,042 
      Daniel la Rosa TrekStor AMG Mercedes C-Klasse  12 1:09,838 
      Mika Häkkinen AMG Mercedes C-Klasse  1:09,331 
      Susie Stoddart TV Spielfilm AMG Mercedes C-Klasse   
    Źródło: DTM.de

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    zoon, 23.09.2007 18:40[!]
    Brawa dla Mercedesa. Nie tylko w F1 mają "różne" sposoby na wygrywanie.
    patgaw, 23.09.2007 18:43[!]
    co oni takiego zrobili?
    sobczak, 23.09.2007 19:42[!]
    a dlaczego audica sie wycofuje? co to tylko merol zostanie?
    Maraz, 23.09.2007 19:51[!]
    Nie nie, tylko z tego wyścigu - dopisałem to w opisie, żeby nie było wątpliwości. Wystartują w ostatniej rundzie na Hockenheim.
    Szakall, 23.09.2007 19:51[!]
    u Mercedesa staję sie normalką oszukiwać:)
    Poul, 23.09.2007 19:53[!]
    patgaw i sobczak - przecież wszystko pisze w artykule...
    Audi wycofało z wyścigu w Hiszpanii pozostałe samochody, bo kierowcy Mercedesa wyeliminowali z dalszej jazdy głównych pretendentów Audi do zdobycia tytułu mistrza serii.
    Nie ma jak to czytać ze zrozumieniem :P
    pyciek, 23.09.2007 19:54[!]
    Kierowcy mercedes bardzo skutecznie eliminowali kierowców audi na torze wiem bo ogladalem
    najlepiej popisał się La Rosa ktory nie dał sie wyprzedziec Ekstomowi i wypadl z toru a potem na sile probowal powrocic i z impetem uderzyl w samochod szweda pozatym byl kilka innych brzydkich zachowan merca miedzy innymi kontakt hakkinen - tomczyk w wyniku ktorego obaj kierowcy nie ukonczyli wyscigu
    13, 23.09.2007 20:15[!]
    Mercedes zrobił dosłownie wszystko, żeby Spengler zachował szanse na tytuł. Hakkinen wyrzucił z toru Tomczyka, a La Rosa Ekstroema. Totalne dno :/
    5cuderi4, 23.09.2007 20:25[!]
    Ja od niedawna zacząłem się interesować tą serią wyścigową.
    Komentatorzy mówili, że w poprzednim wyścigu podobną taktykę(wypychanie rywali w Mercedesach) stosowało Audi i było dobrze, a teraz jest na odwrót i Audi strzela focha.
    Nie wiem czy to prawda, bo nie oglądałem tamtego wyścigu, ale jeśli tak było rzeczywiście, to żal mi ludzi z Audi. Zbłaźnili się jak Albers podczas słynnego postoju w GP Francji. :D
    BARBP, 23.09.2007 21:13[!]
    Jakoś jak Premat i Scheider musieli przepuścić dosłownie przed metą Tomczyka i Ekstroma to nikt nic nie mówił. Skoro sami oszukują to niech nie mają pretensji do Mercedesa :D
    patgaw, 23.09.2007 22:16[!]
    Poul, po pierwsze to jest napisane, a po drugie to nie ma tam nic takiego napisanego, ze to kierowcy merca weliminowali kierowcow audi.
    Poul, 24.09.2007 03:00[!]
    @patgaw:

    Prof. Miodek wypowiedział się kiedyś, że zarówno forma "pisze" jak i "jest napisane" są według niego poprawne. "Pisze" jest po prostu, przynajmniej w chwili obecnej, uznane za wyraz potoczny i nie powinno być stosowane na różnego typu dokumentach, czy w oficjalnych oświadczeniach. Mnie osobiście forma "jest napisane" niezbyt się podoba i dopóki nie zostanę zmuszony użyć jej oficjalnie, nie zamierzam jej stosować. Przyznam szczerze, że pisząc mój wcześniejszy komentarz nawet przez chwilkę zastanawiałem się, której formy tutaj użyć (wiem, że szczególnie w internecie, ludzie często poddają w wątpliwość poprawność formy "pisze"). Cóż - mogłem się wycwanić i napisać po prostu "w artykule napisano". Następnym razem tak zrobię ;)
    Swoją drogą, jeśli zamierzasz kogoś uczyć języka polskiego, to mógłbyś najpierw sprawdzić w słowniku z jakiej litery piszemy nazwy własne!! Nie mówiąc już o tym, że w zastosowanej przez Ciebie konstrukcji zdania, użyłeś skrótu myślowego. Skoro jesteś takim wielkim polonistą, swoje zdanie powinieneś zacząć od słów: "Poul, po pierwsze to w podanym przez Ciebie zdaniu, powinieneś napisać "jest napisane", zamiast "pisze"". Początek zdania w stylu "po pierwsze to pisze, a po drugie to nie ma tam nic napisanego" wygląda niezmiernie niezgrabnie i jest zupełnie niezrozumiały dla osoby, nie znającej treści mojego komentarza. Zresztą, nawet jeśli się treść o której mowa zna, to i tak trzeba się domyślić o co Ci chodzi.


    Wracając do tematu, przeczytaj jeszcze raz sekwencję zdań:

    "Niestety nie obyło się bez kontrowersji, jako że kierownictwo Audi podjęło decyzję o wycofaniu wszystkich swoich samochodów z tego wyścigu na znak protestu za niesportowe zachowanie kierowców Mercedesa.

    W wyniku kolizji z wyścigu odpadli między innymi zajmujący czołowe miejsca w mistrzostwach Mattias Ekström (walka z Danielem la Rosą) i Martin Tomczyk (walka z Miką Hakkinenem)."

    Dalej nie potrafisz nic z tych zdań wywnioskować ?
    gnt3c, 24.09.2007 14:08[!]
    @Poul, masz 5 błędów interpunkcyjnych w swoim komentarzu. Uważaj, żeby już więcej się to nie zdarzało.

    Pozdrawiam
    Poul, 24.09.2007 15:39[!]
    @gnt3c prosiłbym więc o ich wskazanie, żeby w późniejszym czasie zwracać na nie uwagę.
    Weź też poprawkę na to, że swój komentarz pisałem o 3 w nocy - nie jest to idealna pora na tego typu wywody.
    Poza tym, to nie ja uważam się za polonistę i nie zacząłem patgawa pierwszy (błędnie zresztą) poprawiać.
    gnt3c, 24.09.2007 16:28[!]
    1. ...forma "pisze", jak i "jest napisane"...
    2. ..."jest napisane", są według niego poprawne...
    3. ...że pisząc mój wcześniejszy komentarz, nawet przez chwilkę zastanawiałem się...
    4. ...to mógłbyś najpierw sprawdzić w słowniku, z jakiej litery piszemy nazwy własne...
    5. Początek zdania w stylu: "po pierwsze to pisze...
    6. ...tam nic napisanego", wygląda niezmiernie niezgrabnie...

    Take it easy and get some sleep...;)
    rannt, 24.09.2007 17:27[!]
    dyskusje o czystości języka polskiego na tego typu portalu bardzo podnoszą na duchu - sugerują, że nie każdy internauta to 13-letni analfabeta :)
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca