|
|
|
|
|
|
Farfus wygrywa na otwarcie sezonu DTM | |
Augusto Farfus wygrał wyścig na torze Hockenheim, który inaugurował sezon 2013 DTM.
Dzisiejszy wyścig był bardzo chaotyczny za sprawą samochodu bezpieczeństwa, który wywołał na piątym okrążeniu Adrien Tambay przez pożar w swoim Audi. Podczas neutralizacji większość kierowców zjechała zmienić opony, jednakże nie uczynili tego m.in. Dirk Werner, Timo Glock, Martin Tomczyk, Daniel Juncadella czy Pascal Wehrlein, co dało im możliwość awansowania na czołowe pozycje.
Farfus w drodze po zwycięstwo musiał toczyć bardzo zaciekłe pojedynki, ponieważ odmienna strategia dotycząca opon sprawiła, iż Brazylijczyk w pewnym momencie zaczął spadać wgłąb stawki. 29-latek ostatecznie powrócił na pozycję lidera i spokojnie dowiózł do mety drugie zwycięstwo w karierze. Niemałą sensację sprawił Dirk Werner, który po starcie z ostatniego pola pojawił się na mecie drugi. Niemiec był jednym z kierowców, którzy podczas neutralizacji nie zjechali na zmianę opon i przedarli się do przodu. Werner w trakcie wyścigu bardzo umiejętnie obchodził się z ogumieniem i pozwoliło mu to po drugim pit stopie na utrzymanie się w czołówce. Podium uzupełnił Christian Vietoris jadący z tą samą strategią co drugi na mecie zawodnik BMW.
Na czwartym miejscu rywalizację ukończył Gary Paffett. Zawodnik Mercedesa pod koniec wyścigu prowadził peleton składający się z czterech kierowców, który tworzyli Bruno Spengler, Timo Scheider, Joey Hand oraz Mike Rockenfeller. Scheider startujący dziś z pole position był największą ofiarą neutralizacji, ponieważ spadł przez nią na szesnastą pozcyję i był zmuszony odrabiać straty.
Pierwszą dziesiątkę odpowiednio uzupełnili Marco Wittmann oraz Roberto Merhi, którzy zdobyli swoje pierwsze punkty w DTM. Dla Wittmanna był to debiut w niemieckich mistrzostwach samochodów turystycznych, natomiast Merhi po nieudanej ubiegłorocznej przygodzie z ekipą Persson Motorsport, dopiero dziś może świętować swoją pierwszą zdobycz punktową. Warta odnotowania jest również postawa Pascala Wehrleina, który po zakończeniu okresu neutralizacji jechał bardzo mocnym tempem na pierwszym miejscu przez kilkanaście okrążeń. 18-latek miał spore szanse na dobry wynik, jednakże małe odstępy czasowe pomiędzy pit stopami sprawiły, iż nie mógł wypracować sobie wystarczającej przewagi nad rywalami i spadł tym samym na dalsze pozycje.
Rywalizacji na torze Hockenheim m.in. nie ukończył Robert Wickens przez problemy z samochodem, Timo Glock, w którego BMW nie zostało dokręcone koło, a także Edoardo Mortara i Mattias Ekstrom. Szwed na jedenastym kółku zgubił w swoim samochodzie maskę, a kilka zakrętów dalej uderzył w Mortarę. Obaj kierowcy przez uszkodzenia po tej kolizji wycofali się z wyścigu.
•DTM > 2013 > Hockenheim 1, Hockenheimring - 4,574 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 7 | Augusto Farfus | | BMW Team RBM | BMW M3 DTM | 42 | 1h10m11,583 | 25 |
2. | 2 | Dirk Werner | | BMW Team Schnitzer | BMW M3 DTM | 42 | +0:03,692 | 18 |
3. | 9 | Christian Vietoris | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 42 | +0:09,675 | 15 |
4. | 3 | Gary Paffett | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 42 | +0:12,613 | 12 |
5. | 1 | Bruno Spengler | | BMW Team Schnitzer | BMW M3 DTM | 42 | +0:13,212 | 10 |
6. | 23 | Timo Scheider | | Abt Audi | Audi RS5 DTM | 42 | +0:13,753 | 8 |
7. | 8 | Joey Hand | | BMW Team RBM | BMW M3 DTM | 42 | +0:14,100 | 6 |
8. | 19 | Mike Rockenfeller | | Phoenix Audi | Audi RS5 DTM | 42 | +0:14,477 | 4 |
9. | 21 | Marco Wittmann (D) | | BMW Team MTEK | BMW M3 DTM | 42 | +0:17,894 | 2 |
10. | 4 | Roberto Merhi | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 42 | +0:19,537 | 1 |
11. | 18 | Pascal Wehrlein (D) | | RSC Mucke Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 42 | +0:20,902 | |
12. | 17 | Daniel Juncadella (D) | | RSC Mucke Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 42 | +0:26,169 | |
13. | 15 | Martin Tomczyk | | BMW Team RMG | BMW M3 DTM | 42 | +0:30,904 | |
14. | 12 | Jamie Green | | Abt Audi Sportsline | Audi RS5 DTM | 42 | +0:41,166 | |
15. | 20 | Miguel Molina | | Phoenix Audi | Audi RS5 DTM | 42 | +0:43,535 | |
16. | 6 | Filipe Albuquerque | | Rosberg Audi | Audi RS5 DTM | 42 | +0:54,077 | |
17. | 16 | Andy Priaulx | | BMW Team RMG | BMW M3 DTM | 40 | 2 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 11 | Mattias Ekström | | Abt Audi Sportsline | Audi RS5 DTM | 28 | | |
| 5 | Edoardo Mortara | | Rosberg Audi | Audi RS5 DTM | 21 | | |
| 22 | Timo Glock (D) | | BMW Team MTEK | BMW M3 DTM | 17 | | |
| 10 | Robert Wickens | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 5 | | |
| 24 | Adrien Tambay | | Abt Audi | Audi RS5 DTM | 4 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|